Vold er aldrig løsningen, nej... Men alligevel synes jeg det er lidt befriende, at der også er grænser for hvad komikere i "komikkens og ytringsfrihedens" tegn kan tillade sig og gøre og sige. Især hvis det i den grad var person orienteret og på en trist baggrund. Så kan jeg godt forstå, at Will Smith reagerede. Havde vi reageret på samme måde? Måske ikke og måske jo. Synes sgu det er lidt fedt, at han står ved sin familie og integritet.
Han grint jo til at starte men det gjorde hun bare ikke. Først derefter gik Will op. Hvilket virker latterligt. Det er sådan en mild joke. Hun er ikke dødende. Sgu for latterligt.
I kan jo se det her. Han griner over den joke først.
https://youtu.be/myjEoDypUD8
Nu har Will jo også spillet bokser før, syntes godt nok han fyre den igennem med det slap.
Nu har jeg kun set slappet, ved ikke hvordan stemningen var resten af showet men jeg ville nok have svært ved at holde den kørende. Der kan være forskel men jeg syntes det var et voldligt slap, manden står jo stille og roligt med armene bag ryggen og så saver han ham bare igennem.
Bliver spændende med næste år
#22 Det er helt fint, at han vil forsvare sin kones ære. Og det kan han så gøre, ved at bruge sin gigantiske platform til at fortælle hele verden, at Chris Rock er en fed nar.
Will Smith ligner en mand, der har en eller anden bizar midtvejskrise nedsmeltning.
Udover det tvivler jeg på, at det sidste ord er sagt endnu. Jeg bliver slet ikke overrasket, hvis han til en start ikke længere har den Oscar inden for nogle dage.
Det går stærkt. Han slipper nok ikke for at høre for det lige foreløbig.
https://youtu.be/ZSJhHlb84ew
[quote quote=39411]man må stå ved hvad man gjort[/quote]
Så man kan aldrig undskylde for noget, eller?
#14 nu har jeg ledt rundt efter de udtalelser men kan ikke finde at Chris Rock skulle have udtalt den slags? Måske fordi jeg ikke selv har en Twitter konto og derfor ikke har adgang dertil.
Vil du ikke smide et screendump at det?
Will Smith kommer til at være taberen i denne sag for altid og det bagslag, han oplever lige nu, er velfortjent, men....
Jeg forstår ham godt.
Alle mennesker har en grænse. Selv de venligste, høfligste og mest tålmodige mennesker. Så vidt jeg ved, er Will Smith ikke kendt for at være hverken ustabil, uhøflig eller uvenlig. Tværtimod egentlig.
Det skal i udgangspunktet være tilladt at joke om alt. Men som komiker må man derefter også 100 % acceptere følgerne. Med aktion følger reaktion. Sådan er det bare. Fornuftig eller ej. Det var Chris Rock bare ikke forberedt på. Det har han forhåbentlig nu lært at være :D
[postquote quote=39325]
Vold er hverken acceptabelt eller uacceptabelt. Vold er vold. Der er ingen naturlov, der dikterer, hvad der er acceptabelt og hvad der ikke er. Vold er fx, i min optik, 100 % i orden i en situation, hvor man forsvarer sig selv eller sine nærmeste, hvis de udsættes for fysisk eller mental vold. Derudover ville jeg aldrig bruge vold for at få min vilje eller understrege en pointe. En malplaceret joke kan sagtens opfattes som mental vold og det var jo så det, der skete i dette tilfælde. At Will Smith indledningsvis grinte, gør det ikke mere mærkeligt, at han efterfølgende reagerede som han gjorde. Det var bare et umiddelbart forsvar i en situation, der var ubehagelig, både for hans kone og ham selv. Engang i mellem skal en situation lige sive ind og behandles i hovedet og så kan ens sindsstemning ændres fuldstændigt. Jada Smiths reaktion på joken, som Will Smith indledningsvis ikke så, har uden tvivl medvirket til, at Will reagerede så kraftigt. Han er stensikkert selv hamrende usikker mht. sin kones hårtab og det "image", der følger med at have en kone, der ikke længere har sit hår. Det er i bund og grund en meget menneskelig reaktion.
#34: Det er en farlig diskurs, du lægger for dagen. Er du også klar til at forsvare det, hvis
a) Du ikke har sympati med voldsudøveren
b) Du fandt joken sjov, men det var på en andens bekostning
Vi skal lære vores børn ikke at ty til vold. Der er ingen gråzoner i et civiliseret samfund.
#37 Hvis man helt oprigtigt følte det var mobning, altså uden anførselstegn, kunne man jo så tale med sine børn om, at det manden sagde på scenen ikke var okay.
Men reelt var det han sagde så mildt, at hvis børnene lærer noget lige nu, er det, at hvis der er én, der siger noget, du ikke bryder dig om, er det fint nok at slå dem i hovedet. Det er en ret skidt læring.