Du skriver og snakker som det jeg kaldte dig.
Hvis du ikke vil opfattes sådan, så skriv nogle andre ting.
Min eks kone led af slem fødselsdepression og kunne ikke få styr på det. Det endte med hun forlod mig alene med 5 børn. Der gik 1.5 år før jeg kunne få hende til at hjælpe og aflaste mig med børnene. Det gav mig en solid omgang stress.
Dejligt at man er skilt så kan har man ikke ret til holdninger om kvinder. Fuck off
Amazons Ring of Power
Kammertonen, mine herrer...
Det er ikke Twitter, det her!
♥️
#16 Jeg tror vi alle frygter den dag, hvor alle uanset køn, farve og seksualitet er lige. Det er skræmmende at tænke på verden bevæger sig i den retning :(
Spøg til side, så har jeg ingen forventninger til serien, men jeg giver den et skud. Jeg er ikke så skræmt af sorte elvere og kvindelige hovedroller. Selv hvis den er dårlig, så ser jeg det hele. Mest så vi kan få mere "woke" content #0 kan brokke sig over ;)
[postquote quote=46005]
det gør du bare :) Jeg er selvfølge også nød til at se den for at kunne vurdere i sidste ende. Hvis den er god og hvad jeg forventer mig at noget der er i tolkiens univers så kan de være jeg støtter det.
#17 Der er ingen grund til at smide poc kortet eller cancel culture fordi man har en anden mening. Jeg havde bare håbet at man med alle pengene i verden og no. 1 fantasy licens havde hyret nogle top class writers og producers og havde holdt sig til noget tolkien havde skrevet istedet for at finde på sit eget. Og det er præcist den måde amazon har kørt på kan du ikke lide det er du en dårlig person som hader poc osv osv. det har ikke noget at gøre med indholdet.
Og hvis du vil have strong female chars så har du jo hele marvel universet som vidst nok også er en stor franchise. Problemet er bare de er død kedligt skrevet ligesom alt andet marvel efterhånden.
Oh lord hvordan kom jeg nogensinde igennen orange is the new black der er jo alt de man ikke kan tåle..
i sidste ende hvad får nogen ud af at lave superman til en sort dame? hvorfor ikke bare lave en fed historie med en sort dame, men det kniber vel for marvel af finde på noget nyt. De tager noget som er og laver det om istedet for at skabe noget nyt og godt.
Din tone er rimeligt agressiv.
Hvad står POC for?
De kan jo lave nogle film som rent faktisk foregår steder hvor det giver mening at der er en bestemt race repræsenteret.
om det så er et multietnisk moderne samfund, eller et sted i Afrika.
Jeg er nede med det, så længe det giver mening!
At skifte hudfarve på en allerede kendt karakter giver bare ingen mening!!!!111one
#26 -
At skifte hudfarve på en allerede kendt karakter giver bare ingen mening!!!!111oneIfbm. RoP Det er en fantasyverden... tag det nu med ro, de har ikke ændret på hudfarven hos nogle karakterer der indgik i de forrige film - og begge filmuniverser både Jacksons og det her nye et - afviger allerede markant fra Tolkiens. Ifbm. Den Lille Havfrue Det er en HC Andersen historie, detforegår på de syv verdenshave - havmilijøet i den oprindelige disney tegnefilm antyder kraftigt at de tegnede karakterer var castet forkert, havet ligner ikke den grumsede nordsø eller den kolde nordatlant... også, who the fuck cares - foruden Knekker der bliver utryg hvis nogen er for sortsmudsket Anyways ad2... Se the lighthouse for en ordentlig havfrue, du ser endda kussen!
Dette svar blev ændret 3 år siden af Emilsa.
#23 - Der er særdeles god grund til at smide poc kortet, for 90% af al furore over den kommende serie hægter sig på at nogle elvere, dværge proto-hobitter og numenoranere ikke har den ønskede hudfarve.
Man kan rejse en masse reel kritik, så som at det ser ud til at de maser 500års narrativ sammen på en generation - hvilket stinker røv... eller dårlige arbejdsvilkår... osv. Men at skide grønne snegle over noget hudfarve i et fantasy univers, det er fanme amerikaner-ynkeligt
Tænk hvis Marvel universet havde en by kun med hvide, der stod og skabte sig som de gør i Wakanda.
Jøsses.
[postquote quote=46026]
Yes og det er netop derfor jeg heller ikke skrev noget om hudfarve osv, men den bliver taget der hen alligevel. Men det er det der med at de ikke engang gider prøve at lave elver som man ellers forbinder med elver spides øre og langt hår fx plejer at være rimelig klassisk.. alle elver er stortset kort håret og vidt foreskellige frisure i første afsnit. Elver plejer som regel at køre det stramt og ensformigt med look og stil. Og det gælder også ham som har en stor rolle som er sort og som man ikke må stille sig kritisk over for den måde de har valgt hans karakters look..
for mig svare det lidt til at fx the house of dragon targaryens hår behøver slet ikke at være hvidt og langt hvor immersion breaking er det ikke når det nu står beskrevet sådan.
Dette svar blev ændret 3 år siden af RabidSquirrelX.
#34 - Hvem er det der siger at elvere skal have langt hår?, jeg tror aldrig tolkien skrev noget specifikt om at de skulle have langt hår... Den altid langhårede elver er nok noget du kan tilskrive 70ernes fantasy nørd scene... de har spidse ører i RoP så vidt jeg kan se. Anyways tolkin beskriver vist aldrig elveres ører.
Elver plejer som regel at køre det stramt og ensformigt med look og stilHvor har du det fra? Jeg tror aldrig Tolkien har skrevet at de har et uniformsagtigt udtryk. Vi kan have en lang diskussion om elvere, jeg tager det ikke så tungt hvordan elvere ser ud i tolkien universet, selv om jeg er forvendt med visse tropes - for jeg anser dem ikke som en lovskreven selvfølgelighed. Den eneste fantasyforfatter der mig bekendt rammer hovedet på sømmet mht. elvish elvere er Terry Pratchett i Lords & Ladies
Dette svar blev ændret 3 år siden af Emilsa.
#35 Generelt er sådan en diskussion også ligegyldig. Hvis sci-fi og fantasy handler om noget, er det nye idéer og at kunne forestille sig ting, der ikke var der før. Så den der underligt reaktionære holdning om at tingene ikke må ændre sig, harmonerer bare overhovedet ikke med hele fundamentet for de genrer.
Ellepigerne er meget smukke væsner med lys hud og langt, korngyldent hår. De kunne faktisk ligne mennesker, men deres ryg er hul og rådden som et udgået træ. Med tiden mister de ungdommens skønhed og bliver langsomt til ellekoner, der er gamle og grimme skabninger med lange hængebryster, som de slynger hen over skuldrene, når de løber.Det er original materialet, alle har gjort det forkert. Suk. Jeg er forarget
Så har jeg set de første to afsnit. Meget fin start som godt kunne blive et interessant eventyr.
Nu kender jeg kun den verden fra filmene, så jeg ved ikke hvad jeg 'burde' være forarget over, så det vil jeg lade andre bekymre sig om.