Din favorit intro i film

17/02/2021 kl. 22:38 #21

Den her er også legendarisk.
Apocalypse Now. Helikopterlyden er i øvrigt lavet på en synthesizer.

17/02/2021 kl. 22:45 #22

Dette svar blev ændret 5 år siden af LiberNull.

The multiplication of our kind borders on the obscene; the duty to love them, on the preposterous.
17/02/2021 kl. 22:58 #23

Kom nu lidt børnlille - The Dark Knight(2008)s start er jo intet uden Michael Manns HEAT(1995) og HEATs intro er faktisk heller ikke helt ueffen!? Hvis man altså ved HVAD der kommer.

Det er jo som om..at LA ér en del af dét hele? Og NEJ, har aldrig været i Englenes By = Mr. Mann solgte den godt, her!

..til dags dato stadig den eneste film med nogenlunde korrekt HØJ OG SKARP(ond/ubehagelig)våbenlyd!
Det er selvfølgelig med FULD SKRALD/11(treble på mindst 8-9, for 'smældet') på hjemmebio anlægget!

EDIT: NÅ, har åbenbart opbrugt min kvote af indsæt 'tube klip'. Beklager - hvis I tror at 2:21 = Rick & Roll ;-D

Dette svar blev ændret 5 år siden af StultusX2.

My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
17/02/2021 kl. 23:03 #24

Jeg kan ikke lige finde den, men hele åbningsscenen i Pixars Up. I'm not crying, you are crying!

Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
17/02/2021 kl. 23:15 #25

Den her vil for altid være en af de mest badass startscener i en film

Bye with a warmly hugs
17/02/2021 kl. 23:58 #26

#24 For SYV SØREN da! Den havde jeg sgu lige helt glemt!? Black Panther = all there is nowadays:MARVEL®-Disney™!

Dette er en fantastisk INTRO
og det, at dette ikke er en origin historie gør den endnu bedre...men stadig fra 1998 = du er stadig ligeså/os' gammel - som resten her, #Jacques 😉

..og ÆV, skelet-brænde og 'end boss' CGI'en - IKKE blevet bedre med tiden. MEN PEARL derimod, hen er smuk ♥

Dette svar blev ændret 5 år siden af StultusX2.

My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
18/02/2021 kl. 06:19 #27

Jeg synes faktisk også at introen i "Gone Baby Gone" er fed på den mere afdæmpede måde:

18/02/2021 kl. 06:41 #28

Jackie Chan - Dragon lord

Der er altså tempo på den 'Whatever-bold' kamp de har gang i

<iframe width="892" height="680" src="https://www.youtube.com/embed/rYyiv_ND7Zc" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Edit - Jeg kan ikke finde ud af at embed 🙂

Dette svar blev ændret 5 år siden af goffer.

18/02/2021 kl. 07:13 #29

Helt klart Die Hard With a Vengeance - så fedt med Joe Cockers Summer in the City:

18/02/2021 kl. 07:31 #30

Så mange alvorlige og seriøse film i de første forslag 😉

For mig står åbningsscenen fra Borat lysende klart som en af de mest geniale åbninger på en film 😛

Løjerne starter for alvor ved 0m40s i klippet:

18/02/2021 kl. 07:42 #31

#27 bare paste dit link. Ikke noget med embed tags.

18/02/2021 kl. 14:09 #32

sunlock skrev (#29):

Helt klart Die Hard With a Vengeance - så fedt med Joe Cockers Summer in the City:
https://www.youtube.com/watch?v=GLjzPwm4mUI

Jeg er ret sikker på at det er The Lovin’ Spoonfuls original version a ‘Summer In The City’, og ikke Joe Cockers cover

OT: Den er til den liiiidt lange side, men Kubricks åbning af 2001: A Space Odessy er ganske episk

Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Forbindelsen blev afbrudt

Det sker tit på mobil, når browseren har været i baggrunden. Vi prøver automatisk at genoprette forbindelsen.

Genopretter forbindelsen...

Stadig ikke forbindelse. Prøver igen om sekunder.

Vi kunne ikke genetablere forbindelsen.
Prøv igen eller genindlæs siden.

Sessionen blev sat på pause af serveren.

Sessionen kunne ikke genoptages.
Prøv igen eller genindlæs siden.