Slibe trægulv i lejlighed(boligforening)

Tilbage til forum

#1 07/24/2022 10:30:12:g · Redigeret 07/24/2022 10:30:41:g
God søndag alle. Jeg står i den situation at jeg flyttede i en boligforenings lejlighed for næsten 4½ år siden hvor det gamle trægulv blev slibet lakeret og gjort flot. Gulvet er selvfølgelig falmet men ser stadig okay ud. desværre har jeg de sidste 3 år haft et tæppe liggende under stuebordet som har givet en markant misfarvning til resten af gulvet pga lys og tænker det tager over 1 år at få det udlignet, så eneste vej er desværre slibning hvis ikke jeg vil beholde tæppe igen. Mit spørgsmål er så, da det er en boligforening, hvis jeg vælger at bestille et professionel slibe firma til opgaven, kan det få nogle konsekvenser for mig hvis boligforeningen opdager jeg har slibet gulvet uden godkendelse for dem? Min tanke er egentlig jeg gør dem en tjeneste da de næster der flytter ind sikkert skal have samme slibning pga misfarvning, men man ved aldrig. På forhånd tak:)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
#2 07/24/2022 12:15:50:g
Der er forskellige regler/holdninger til tingene for hver boligforening så skriv/ring til dem og hør ad, kan også være de har et bestemt firma de bruger til det pga. det firma er klar over hvordan gulvene er eller noget i den stil, jeg har forhørt mig ved viceværterne/boligforeningen hver gang jeg har skullet foretage mig noget hvor jeg var i tvivl
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
#3 07/24/2022 12:25:52:g
Har du A- eller B-ordning?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
#4 07/24/2022 12:52:24:g
Du kan risikere at skulle slibe igen når du flytter - uanset alt. Tjek de lokale regler rigtigt grundigt.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
#5 07/24/2022 14:23:57:g
jeg havde gemt pengene og fået dem til at betale for det når jeg flyttede ud.... ingen grund til at du bruger pengene, og så vil de måske alligevel ha det slebet når du skrider så er det dobbelt udgift for dig
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
#6 07/24/2022 15:09:11:g
[postquote quote=44541] Det vil jeg normalt også gøre, men var mere fordi jeg nok forventer de siger nej til det og så for ikke at skabe unødvendig ommærksomhed vedr jeg selv sliber det. [postquote quote=44542] Ved jeg faktisk ikke, må jeg lige tjekke. [postquote quote=44544] Altså jeg ved godt der er gode chancer for at det skal slibes igen, for der er sikkert ændring i farven ved alle møbler, både seng, sofa pga den måde gulvet tager imod UV lys. [postquote quote=44551] Mine overvejelser er også stadigvæk om jeg bare igen skal smide et tæppe på misfarvningen. Ved godt jeg selv skal betale, Var også mere for min egen skyld at jeg gør det, både fordi jeg måske skal bo her en del år endnu men også fordi jeg ikke gider at glo på den farve forskel hver gang jeg går ind i min stue, så kan det være gode penge givet ud hvis jeg stadig bor her om 5 år
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
#7 07/24/2022 15:13:21:g · Redigeret 07/24/2022 15:17:24:g
https://imgur.com/a/dlpqPYF Nogen der før har oplevet en ændring pga tæppe og fået det udlignet med tiden, eller er det spild af tid at vente og tager det for lang tid??
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.