Hejsa
Jeg er ude i at jeg overvejer at skifte mine PC højtalere. Jeg bruger min PC til alt, da jeg ikke har et tv, så jeg ser både tv, ser film og serier, samt bruger den til at høre musik og når jeg en sjælden gang spille computer.
Jeg ville gerne op i noget kvalitet, når nu jeg kan, så jeg er faldet over Dem her som jeg egentlig er glad for.
Lige nu har jeg bare sådan nogle billige Creative ting fra Elmutanten, selvom Power ikke er bedre. Men, det er den stil jeg gerne vil op i, som jeg har linket til. Hvis I har bud fra en anden forhandler, så smid dem endelig.
Normalt står mine højtalere lige ved siden af mine skærme, men jeg ville flytte dem, så jeg har lyden ud i rummet, og nemmere kan rykke mine skærme når jeg får gæster (Ja, jeg bor meget småt og må tænke kreativt)
Men, for at komme til pointen. Er de højtalere gode til prisen, selv uden afslag, eller har I nogle andre bud?
PC Højtalere
hvad med sådan et sæt her ?
https://hifi-freaks.dk/products/wharfedale-pro-diamond-studio-5bt
#1: De er ganske fede. Dog lidt over mit maks i pris.
Wharfedale DS-2 er lidt mere hen af hvor jeg gerne vil være i pris.
Kender ikke de Jamo, men ser sgu meget fede ud.
Jeg er vild med Jamo. Engang var mærket dansk. Mine stuehøjtalere er derfra.
Designet er fedt og der er et væld af tilslutningsmuligheder.
Selv kører jeg med KRK og et eksternt lydkort, så jeg kan styre lyden. Min eneste anke ved de foreslåede højtalere er, at man skal skrue på den bagfra. Hvis du er ok med at betjene lyden fra dit keyboard, så er det sikkert fint. Jeg foretrækker analog betjening.
[quote quote=54652]fjernbetjening[/quote]
Fair nok. Det er desværre ikke analogt nok for mig... ?
Tag ned og hør dem i Power, hvis du kan.
Syntes folket i tråden glemmer noget ret vigtigt...alle de refererede højttalere er uden en reel bas enhed! Der er med andre ord ingen "bund" i lyden fra de linkede højttalere. Hvis du vil have mulighed for bare lidt "boom" når bassen slår an, bør højttaleren som minimum(IMO), kunne spille ned til 40-45Hz uden at lyd niveauet er faldet mere end -3 dB. Hvilket er standarden indenfor alm. hifi lyd. Dette fortæller med andre ord, om du overhovedet kan høre frekvenserne når højttaleren prøver at gengive dem.
jo højere "dB tal" jo mere tillader man at lyden bliver dæmpet indenfor det oplyste frekvensområde. Som reference kan oplyses, at 3dB er en fordobling eller halvering af lydstyrken. Så producenter der bruger 10db eller højere til at definere et frekvensområde for en højttaler...er bare ude på at narre køberen, som har fået at vide at jo bredere et frekvensområde en højttalere dækker, jo bedre er den.
Og det er altid er "rødt flag" hos mig, når jeg ser man prøver at vildlede forbrugeren ved at slå på "kunstigt opblæste" tal/specifikationer, der skal lokke uoplyste forbrugere i en fælde! ;-)
Så, enten skal du have en højtaller med 3 enheder, altså diskant/mellemtone/bas. Eller 2 enheder, hvor den nederste bliver en slags kompromis imellem en mellemtone og bas(ofte ikke med et særlig godt resultat...er min erfaring). Eller, bruge de højttalere I har fundet, og så tilføje en subwoofer enhed ved side af, som klarer de lave frekvenser! ;-)
Please lad vær med at støtte El diskanten eller Power ved at købe ting hos dem...
Jeg finder selv ud.
De her kunne måske være et bud: Argon ALTO 5 MK2
har selv version 4 og er meget godt tilfreds
[postquote quote=54665]
Men de er ikke aktive? kan en PC drive dem?
[postquote quote=54665]
Som 12 er inde på. De skal være aktive og med Blåtand, ellers kan de ikke tilknyttes til min pc, som er planen.-
#10 Et eksempel
Find selv flere eksempler der er rigeligt af dem, det er jo alm. kendt efterhånden at både Power og Elgiganten er nogen svindlere der dyrker en syg kultur, hvor de behandler både kunder og deres ansattes om lort, snyder og bedrager folk.
De har også været i Kontant omkring det, det har været et problem i mange år og burde efterhånden være almindelig kendt.
Ydermere har de en TP score på 2,6 og Powers er på 3,6, altså vil sige alle tegn skriger på at man skal lade vær med at handle disse steder.
#15: Det er som om det kommer som en overraskelse for mange mennesker at en butik som Elmutanten og Power ønsker at skabe profit. Det er da klart. Ja, der bliver skåret et hjørne her eller der, men det er en del af oplevelsen. Det ved vi alle vel efterhånden.
Desuden. Jeg har arbejdet i Fona, så jeg kender deres salgstale, og ved hvordan jeg skal cutten uden om den.
Men, havde du så et bud på hvor jeg kunne få et godt sæt højtalere? :)
#16 Det er jo ikke det som er pointen, det handler om man godt kan tjene penge i en forretning uden at snyde og bedrage folk samt behandle ens ansatte ordenligt, det mener jeg moralsk ikke man behøver at støtte som forbruger når man ved hvad der foregår, det er det eneste sted vi som mennesker og forbrugere kan få dem til at opføre sig ordenligt det er ved ikke at støtte deres lumske forretningsmetoder.
Nej jeg har ikke et bud til dig(har ikke meget forstand på højtalere), det var ikke meningen jeg ville hijacke din tråd, ville bare slå et lille 2 linjers slag for at man sikkert godt kan finde et produkt som du kan blive glad for andre steder end ved de største slyngler i dansk elektronik marked.