#18 jeg kiggede de forskellige opslag igennem, og hvis han ikke havde været så fræk, så havde jeg nok ikke reageret på det. Men han skriver direkte at man kan aflægge bestilling og så skaffer de den.
Det kunne selvfølgelig være der var tale om tyveri bestillingsvarer, men der blev lovet sprit ny i boks osv. Så det måtte være butiksvarer.
Det måtte betyde at der var tale om en som havde adgang til maskinerne, enten når de kom ind i landet, eller gennem sit arbejde.
Men det virker til at flere af dem ikke rigtige tænker over at de har flere varer til salg, og de er ret liberale ift. deres kontakt info på de forskellige opslag. Men ham her, har et specielt navn, som førte videre til en instagram konto (hvor han også sælger dyre sneakers, i klassen 2.000kr og over, nye i æske med kvittering som bestillingsvare... 15 år gammel).
På instagram og hans FB er der navne der går igen. Det er familie. Og et af familie medlemmerne, arbejder i Elgiganten som salgsassistent. Et andet har været i lufthavnen i toldstyrelsen (ikke at det betyder noget, fandt det et komisk sammentræf).
Så en masse krydsrefering.
Det samme er gældende med de andre. Den ene af dem er endda papsøn af en (semi)kendis... og har fået sin mor til at sætte den til salg, igen, helt ny fra midt marts, uåbnet. Han arbejder i Bilka.
Mit indtryk er at det er et problem der begrænser sig til de store kæder. Jeg har skrevet med en af de mindre butikker, som har redegjort for, at deres system er sat op så medarbejderne, netop ikke kan gøre sådan noget her. Kort sagt, en ændring i en bestilling, for fx. en ven, medfører at bestillingen ryger bagerst i køen.
Men her er der ikke tale om ElG, Power eller Bilka....
In-store medarb. sælger konsoller på DBA og andre steder
Fedt nogen gider gøre noget ved den slags, håber virkelig at butikkerne rykker på din info.
Godt arbejde og +karmrma fra en konsolsamler som endnu ikke har PS5 fordi jeg nægter at betale overprisen...
Tidsfristen er overskredet.
Jeg ved godt det er helligdage, men hvis de medarbejdere og afdelingsledere er en smule lige som mig, så har de også checket deres mail en enkelt gang for at se, om der skulle være nogen brændende platforme.
Det må de så have ment, der ikke var. :)
Så nu er flere personer hvert sted kontaktet:
- DR
- EB
- BT
- Berlingske
- Politiken
- Diverse gaming sites
- Diverse gaming shops
- Esport danmark
*holder vejret*
Dette svar blev ændret 5 år siden af skrankepaven.
Fedt. Jeg kan sagtens se problemet. Det er nogle opportunistiske assholes, der sælger dem videre til overpris (selvom der jo altså selvfølgelig ikke er nogen, der tvinger køberne til at betale så mange penge for konsollerne....). Held og lykke!
Super fedt du gør det.
Synes virkelig også man synker lavt, hvis man som medarbejder køber til sig selv for så at sælge det til overpris på dba.
Det er sq helt i orden for mig. Selv kunne jeg aldrig finde på at købe en konsol samme år som den kommer ud (med 2 børn ville det være en latterlig timepris jeg skulle betale for den smule jeg får spillet). Men jeg er helt 100 på din side. De udnytter folk der vil sikre konfirmationsgaven eller fødselsdagsgaven, eller bare teenageren der har slæbt aviser og samlet flasker.
De skal bare udstilles i gabestok og have med spanskrøret... Gid deres røv må klø, og deres arme være for korte!
Super fedt du gør det. Nægter at betale overpris til dem på DBA, men desværre skal de nok få dem solgt.
Er jeg den eneste der synes det er lidt tidligt at kalde den ud? Det lyder bestemt som et sandsynligt scenarie, og du ha sikkert ret. Men det er vel stadig en teori?
Jeg vil blive meget overrasket hvis nogen som helst større medier hænger Bilka, Elgiganten og evt. brådne kar ud - alene pga. af et salg af eftertragtet vare på dba til overpris sammenholdt med en fætter i Bilka
Scalpers, som dette her ville kaldes på godt gammelt engelsk, er nogle røvhuller og de skal smides på porten.
Godt gået hr. !
er der en bilka i solrød strand?
[postquote quote=13364]
Der ligger to inden for 10-15 kørsel
;) jeg er fra Karlslunde som er nabo byen til Solrød...
Men jeg er aldrig stødt på en Bilka i Solrød...
Hehe Hundige og Ishøj... Har aldrig fattet de ligger så tæt! Når der ellers er langt imellem dem?
Syddes det er helt fint at gaa efter denne slags magt misbrug.
FIGHT DA MAN
Fandt lige en fra Føtex i Glostrup nu.
Han havde været så flink at poste den på FB samtidig med DBA... eller "dem".
Her er det så ham selv, der arbejder i Føtex.
Vi skal have oprette en podie plads til skrankepaven.
En legende manner!!
Hvorvidt det er i orden at gå efter dem på denne måde har jeg ikke rigtig en holdning til. Men at give butikkerne 24 timer til at reagere oven i købet midt i påskeferien er meget overivrigt. Det er kæmpestore virksomheder som skal have lidt tid til at kanalisere kommunikationen den rigtige vej og de skal have tid til at efterforske problemet selv. Det har du ikke givet dem her.