hvilken backlight technologi bør man gå efter hvis man vil undgå bleed? er det local dimming med så mange zoner som muligt?
Samsung Odyssey G9 v2 spottet
#20 backlight bleed er fordi panelet sidder ujævnt og nogensteder er for tæt på backlight. Hvilken type backlight der er er som sådan ligegyldigt. Dog skjuler local dimming fænomenet bedst da man jo ser backlight bleed ved mørke områder og backlight vil derfor være slukket. Så ja flest mulige zoner local dim vil skjule det bedst.
så er det ikke x34 gs jeg skal have. den skærm har ikke local dimming. må vente til LG tager sig sammen og releaser deres oled 42"
Ser ud til Acer har en skærm på vej med nærmest identiske specs
https://www.tftcentral.co.uk/blog/acer-ei491crg9-with-49-ultrawide-va-panel-240hz-refresh-rate-mini-led-backlight-and-hdr2000/
Jeg har faktisk lige siddet og kigget på denne skærm tidligere i dag (den generation som er på markedet nu). Dog ikke til gaming, men kontor-brug.
Jeg har tit mange forskellige vinduer åbne af gangen. I dag har jeg 2x24" skærme.
Er der nogle som har gode/dårlige erfaringer med at bruge en buet skærm i denne størrelse til kontor-brug? Jeg koder ikke, men bruger Outlook, Chrome, Excel og diverse andre programmer, og ofte samtidigt. Derfor vil jeg gerne have godt med skærmplads til rådighed.
Er super glad for min G9 som jeg købte sidste sommer. Når der kommer nogenlunde normale leveringer af grafikkort skal jeg have opgraderet fra mit 1080 TI så jeg kan udnytte de 240 HZ
Jeg har lige bestilt sådan en bandit. Den burde lande hos mig på mandag. (D 3 maj. )
Hvis nogen sku være interesseret, ka jeg sagtens fortælle mine oplevelser indledningsvis. :)
Så er den spottet på den Tyrkisk Samsung side:
https://www.samsung.com/tr/monitors/gaming/odyssey-neo-g9-g95na-49-inch-240hz-1ms-quantum-mini-led-ls49ag950nuxuf/
Så mon ikke snart vi ser den til salg? :)
[postquote quote=15146]
Hvordan gik det? Fik du den?
Så er det vist i dag den lanceres :)
Kan se den er oppe på Samsung's side, Power har den også listet
[postquote quote=21415]
OK, det kunne jeg ikke aflede af hans indlæg. ??
Elgiganten har den også oppe på deres side nu, og påstår i øvrigt at have 5 på lager.
Jeg har bestilt min på samsung shop i går, og de får et batch hjem i næste uge, hvor min skærm er med. Så jeg krydser fingre for i slutningen af næste uge.
Min siger at pakken er oprettet men ikke modtaget endnu bil da tro der kommer gang i den i løbet af søndag eller mandag
Vi venter i spænding på jeres anmeldelser ?
@Fisker - noget nyt hos dig? Min track and trace er gået i stå??