Apple Keynote - iPad Pro

23/04/2021 kl. 17:16 #61
Altså hør lige, hvis man er en pro som skal lave noget på en iMac, så kan man enten få en ekstra skærm, eller man kan få sin iMac med indbygget VESA til samme pris: https://www.apple.com/dk-edu/shop/buy-mac/imac-vesa Når det så er sagt, så er de fleste jeg arbejder med (kontoransatte though) fint tilfredse med at arbejde på 1 skærm, 24" - og det er ikke engang en 4K skærm, det er 'bare' en 1080p 24". Men de arbejder altså ikke med noget grafisk, kun tekst. Jeg har sagt det mange gange, men jeg bruger 2x 1440p 25" til tekst (Dell U2518D). #53, den performance gør også maskinen relativt fremtidssikker, så en college student kan bruge den i 4 år og forvente high performance alle 4 år. Der er ingen vej uden om, at det er fed maskine. Performance er i top, det har vi set med de her M1 chips, de er gode. Design er toppen af poppen. Jeg har set flere, som er utilfredse med den chin bar, det er jeg personligt ikke. 4,5K skærm? Nice, nice, nice. I/O er fin med de 2 thunderbolts. Portability? Top i forhold til desktop. Skal jeg bare tage stikket ud og tage skærmen under armen? Fedt. Ikke at man flytter sin stationære så meget, men hvis man har brug for det, så er det nemt, det kan slet ikke sammenlignes med hvor bøvlet det er at flytte rundt på en desktop PC, jeg skal jo bære 1 pc 1 skærm og 2 strømforsyninger, her er det bare 1 skærm 1 strømforsyning. Indbygget lyd med 6 højtalere skulle også være god, og så får du endda indbygget webcam med ISP fra M1 og 3 mikrofoner? Endnu bedre. Eneste problem er prisen, men jeg er ikke engang sikker på at du kan få en god PC + 4k skærm + trådløst tastatur med fingeraftrykslæser til den pris denne her koster (10.800 er studieprisen på entry level) For de fleste giver det sikkert ikke mening at have en stationær i stedet for en bærbar, men så er det vidst også bare det.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
23/04/2021 kl. 17:37 #62
#60 Det ændre ikke på, at det er komplet idiotisk, at lave en skærm der ikke kan justeres i højden - og nej, Hr. og Fru Jensen skal sgutte have den med VESA mount. Resten... Tja, det er da en fin maskine men så er det vist hellere ikke vildere. Jeg vil personligt hellere ha stukket øjnene ud med en rusten ske end at betale for sådan en omgang. Som jeg sagde før: Det er intet revolutionerende ved Apples produkter længere.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
23/04/2021 kl. 17:49 #63
#61 Det er dumt at den ikke kan justeres i højden, det er rigtigt. Jeg forstår ikke du brokker dig om prisen, kan du finde en PC med samme performance og med 4K skærm og et tastatur til den pris?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
23/04/2021 kl. 18:27 #64
#61 Jeg har faktisk ikke brokket mig over prisen :-) Men kan da godt gøre det: Modellerne med 8 GB og 256 GB disk er jo til grin. Hvem I dagens Danmark kan nøjes med 256 GB disk? Så man skal op og smide 15.000kr for 512Gb disk og stadig kun sølle 8Gb Ram... Så kan det godt være M1 CPU'en er åh så hurtig, men det er jo helt i skoven at sælge noget som "Performance" og kun have 8Gb ram. Og ja, så kan man sætte en ekstern disk til, men så er der ikke så meget ved en smart designer PC - som i forvejen er sat op på en pakke A4 papir, så den passer i højden ? Vi bliver aldrig nogensinde enige. De iMacs kan ikke bruges til noget seriøst - de er og bliver en flot maskine til Apple fans og folk der vil have noget pænt på skrivebordet... Men gode køb - det bliver de aldrig. Edit: Gode køb som i sammenhæng mellem specs og pris. Designet er bestemt flot :-)

Dette svar blev ændret 5 år siden af Cancerman.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/04/2021 kl. 06:18 #65
Narj jeg synes da det er god kritik i #63, god kommentar! Tror ikke vi er så uenige, det du skriver er rigtigt
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/04/2021 kl. 09:01 #66
#64 :-D Det virker som en forspildt chance. Hvorfor ikke lave modeller med mere disk og mere ram? Så dyrt er ram og disk jo altså heller ikke. En med 1Tb og 16Gb ville jo være en lækker maskine - det bliver bare for småt det andet :-(
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
24/04/2021 kl. 14:20 #67
Jeg tror ikke du skal være så bekymret for RAM, jeg tror man kan læse om, at de optimerede M1 apps ikke bruger så meget, på samme måde som på iPhone. Med hensyn til storage, så er jeg enig, men cloud storage kan gøre meget. Men jo jeg forstår dig godt
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.