#18 Nvidia har ofte været 1.5 år imellem generationerne, mens AMD her i nyere tid sigter efter 1 år. Altså vil du sandsynligvis kunne finde et 7xxx-serie topkort fra AMD omkring årsskiftet og derefter et Nvidia 4xxx-serie topkort nogle måneder efter, men det er selvfølgelig bare spekulation :)
#19 For det første skal du nok væbne dig med en seriøs omgang tålmodighed med AMDs "DLSS alternativ", da der ikke er noget der indikerer det er bare nogenlunde tæt på. Jeg, og en del andre, skyder først på vi ser det med AMDs næste generations kort, altså omkring slutningen af 2021/starten af 2022.
For det andet, så er det meget svært at forestille sig, at det skulle kunne være i nærheden af DLSS, hvis vi antager de går efter samme AI-opskalering, da AMDs kort indtil videre ikke har noget dedikeret hardware til at håndtere dette. Derfor er der også mange der tror de går en helt anden retning, for eksempel checkerboard-rendering, som vi har set meget fra konsollerne, men det har aldrig rigtig nogen andre positive virkninger udover performance, hvor DLSS rent faktisk kan lave et billede der er bedre end native resolution.
3080 Ti måske til April
https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-rtx-3080-ti-with-12gb-memory-to-launch-in-april
Passer nok også fint med udbetaling af feriepenge :D
Jeg solgte da vist mit 1080TI OC til en venlig rusher for 2 år siden eller sådan noget til 2500. Det var naturligvis med rusher-debat, men det lyder da helt vildt at kortet skulle være over 6k værd nu :) ?
Jeg fik mit 3080 her i sidste uge. Jeg bestilt et par dage efter release date. Det tog alså rigtig mange måneder. Og der er stadigvæk lang ventetid. Håber det kommer ned. Snart for alle jer andre.
#28, Hvilket fik du fat i? Der er sindssygt stor forskel på leveringstiden af de forskellige modeller. Jeg fik fat i et Gigabyte RTX 3080 Gaming OC i slut-december. Jeg havde oprindeligt bestilt et ASUS GeForce RTX 3080 ROG STRIX OC, men den ordre droppede jeg da der var så mange der stod i kø hos Proshop til det, at det virkede urealistisk.
jeg har "også" et 1080 Ti..
jeg har umiddelbart ikke behov for en opgradering lige pt. hvis min pc ikke kan trække det, så har jeg en ps5.
Men.. på Pcen spiller jeg "stadigvæk" bare hearthstone, factorio, minecraft og lidt andet. kort sagt intet som er i høj kaliber. Forleden fik jeg endda geninstalleret heroes of might and magic 3. KLASSE spil!
Cyberpunk kører jeg dog med STABILE 35 fps. Det' vild! Men det spil kører generelt så elendigt at jeg bare venter et år eller to, før jeg gider gå igang med det, sådan helt rigtigt. selv et 3080 kan jo ikk trække det optimalt alligevel. Så hvorfor betale ~7000 eller mere, for lidt ekstra fps. Ray tracing gir jeg ikke 2 potter pis for. Det er fint, men det gør desværre ikke spillene bedre.
Men hvis du er på jagt jagt, så skriv dig op på så mange forhandlere som muligt. inkl de tyske og svenske, tænker jeg.
Mindfactory.de, alternate.de, caseking.de ... så kender jeg ikk lige til nogle svenske foruden webhallen
#30, Jeg kører CP2077 med 60 fps med alt på ultra (inkl ultra raytracing) på mit 3080. Det synes jeg godt kan defineres som "trække det optimalt". Om raytracing gør spillet bedre er selvfølgelig subjektivt. Men når det er implementeret ordentligt, så er det, efter min mening, en game-changer. Der er bare noget helt basalt federe ved raytracede (dejligt dansk udtryk) lys, skygger og refleksioner, som gør, at jeg lever mig bedre ind i det. Det er vildt så fedt det ser ud i visse scener.
Asus 3080 TUF OC - Bestilt det efter jeg havde læst anmeldelserne. Havde faktisk bestilt et Eagle OC ved komplett, men blev bare udsat og udsat igen og igen, og deres information til en var latterlig dårlig. Bestilt det på 15.01 på dagen kortet kunne købes. Sidste dato før jeg slettet ordren var den 12 december. Hver gang jeg spurgt om de vidste noget, så gjorde de ikke. Ved Proshop kunne du hele tiden spørge hvor du var i køen og hvordan de troede de fik de kort.
HOV! Lidt nyt fra en anden (semi 16 år+)-død dansk HW-side :-O
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/21/02/15/1863946
Og NEJ! Det er ikke for min skyld. Jeg vil bare gerne ha' en Grøn: GTX 1660S/Ti..
Hvordan er status lige nu? Det virker stadig umuligt at bestille et anstændigt kort nogle steder.
Nogen der har erfaring med at få et kort hurtigere ved at købe et helt system, evt. med et 3090'er?
#34 SharkGaming proklamerer, at de kan leverer maskiner med 3080/3090 på 2-5 dage...Deeet ved jeg ikke helt om jeg tror på. Men du skal så også slippe 23.000kr for 3080 eller 33.000kr for 3090....
#37 Ja, det er ummiddelbart helt ude i skoven.
For de 33.000kr de vil have for maskinen med 3090 Torr jeg godt jeg kan skrue op for oger bedre sammen selv... Hvis jeg altså kunne få et 3090.
Proshop har de sidste par dage haft et hvidt 3080 STRIX til lidt over 10.000 kr på lager. Det magter jeg ikke, når de var lovet til under 6000kr.
Jeg lader bare CP2077 ligge og tager fat i bagkataloget - og så afvikles det meste stadigt fornuftigt på 1080ti heldigvis. Jeg har en 1440p skærm, og er (igen) glad for jeg ikke røg på 4K.
Det bliver spændede at se priserne (og tilgængeligheden) på 3080ti, som skulle være lige om hjørnet.
Læste i øvrigt artikkel hos FDM i dag mht chipmangel i biler. Intel havde i den anledning udtalt at de regner med op til 2 år før situationen er 'normal' igen....
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Vi bruger cookies til login og dine indstillinger.
Læs mere i vores privatlivspolitik.