Han spørger ind til hvad der giver "mest mening", taler om at "investere i" og nævner at PS5 er dyrere end Xboxen. Så ud fra det, tænker jeg da at det er fint at have et økonomisk perspektiv med i billedet. Det er muligt at han ikke spørger ind til "billigste løsning", dog er der også kun tale om et bud som tager højde for dette.
Som jeg læser det, lyder efterspørgslen relativt casual. Når der så findes en Series S, som giver massiv valuta for pengene, så ser jeg ingen grund til ikke at nævne det. Vi taler om en maskine som kan anskaffes for 1/3 af prisen på en Series X / PS5.
Du kan godt mene at det er en "forældet discount" maskine, dog ændrer det ikke på at det formentlig er den bedste løsning ift. at kunne spille nyeste generations spil, prisen taget i betragtning - Vel og mærke hvis man ønsker at det er på bekostning af opløsning / framerate. Igen læser jeg det som casual gaming, hvortil jeg ikke ved om denne forbedrede ydeevne er +200% værd for #0.
Jeg har selv brugt ret så mange timer med både PS5, Series S / X, Switch, og et hav af andre maskiner, så det er jo ikke bare fordi jeg slynger om mig med formodninger. Der er en god portion erfaring i anbefalingen.
Men ja - som jeg også skriver - hvis pengene er til det, så snup da en PS5 / XSX, eller en af hver for den sags skyld.
Der er pros / cons ift. digital vs. fysisk, hvilket nok mest ender op med at være en smagssag. Personligt kører jeg 99% fysiske spil. Det omhandler primært at jeg samler på spil, men derudover er fysiske spil som oftest en del billigere end digitale udgaver. Så ud over at du betaler mindre i anskaffelse, har spillet også en reel brugtværdi, hvis du på et tidspunkt vil sælge igen. Ulempen er at Disk versionen er en anelse dyrere, samt at du skal have fysiske spil til at fylde i dit hjem.
Playstation 5 VS. XBOX ?
Jeg vil reklamere lidt for Game Pass.
Her får du en bred vifte af spil, hvor du nemt kan prøve noget forskelligt med børnene.
Personligt har jeg et stort bagkatalog i Game Pass, men det generer mig ikke, for jeg har ikke brændt så mange penge på det, som ved et køb. Senest fik jeg endelig prøvet nogle mindre titler, og særligt Vampire Survivors er fedt. Det er fedt at gå på opdagelse i nye titler.
Derudover er konsollen mega bagudkompatibel. Dine udstyr fra forrige generation dur fuldt ud, og de har mange gode titler fra Xbox 360-dagene og frem. Jeg foretrækker at skifte genopladelige AA-batterier i en gamepad frem for at skulle lade med kabel, når man er midt i et spil.
[postquote quote=63153]
Den sidste konsol jeg havde var en Amiga 500, så tænker ikke bagud kompabilitet er så vigtigt ;)
#20 Man kan sammenligne det med en person der vil købe en Audi / BMW / Mercedes men bliver anbefalet en Skoda ;)
Ej okay, måske ikke helt, jeg syntes bare allerede da Series S udkom at den var ligegyldig og forældet... det er nu hvad, 3 år siden? der er så småt rygter om PS5 pro og Switch 2.
Så at købe en "buffed" last gen maskine er for mig bare spild af penge, du er så af en anden mening! og det er også helt ok!
Dette svar blev ændret 2 år siden af Ghidora.