Rusherne og deres gamingtid

10/04/2021 kl. 10:59 #21
For mit vedkommende er det lidt i perioder hvor mange timer jeg bruger på gaming. Hvis jeg er i gang med et godt spil kan jeg bruge nogle timer pr dag, hvorimod der andre gange kan gå uger uden at jeg får nørdet. Efter at vi for et halvt års tid siden fik tvillinger, er gamingtiden blevet yderligere begrænset, dog er det da indtil videre blevet til 15 gennemførte spil i 2021, så jeg får da nørdet lidt.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
http://konsolting.blogspot.com/
10/04/2021 kl. 11:12 #22
Fuld familiepakke her?. Mine aftener, fra ungerne sover til jeg selv hopper i kanen - ca. 20-22, er min mulige ‘fritid’. Det er lidt forskelligt hvor meget af det der bliver brugt på gaming. Men det er nok hveranden aften(i snit) at jeg får et par timers spil?? Ift. den bedre halvdel, så har jeg altid været optaget af kvalitet frem for kvantitet. Det kan selvfølgelig være individuelt, hvad det er. Hvis lysten/initiativet er der til at lave noget sammen så er det bare om at klø på. Og det er begges ansvar at skabe det. Omvendt - i hvert fald i mit tilfælde - så har det aldrig været ønsket at vi skulle sidde og glo på hinanden bare fordi vi var sammen, når jeg i virkeligheden heller ville game og fruen hellere ville se kanal 5. For at være helt ærlig, så er det noget vi skulle lære i starten. Og vi fandt ud af det med tiden. Det fyldte mere de første 10 år end det har gjort de seneste 10.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/04/2021 kl. 11:39 #23
Har kæreste og en datter på lidt over et år. Jeg har en fast gamer aften med en kammerat hver anden onsdag, det er ca. det det bliver til. Vi skal dog flytte til noget større lige om lidt, hvor jeg har erklæret at jeg gerne vil game noget mere. Mit forslag er så et hyggehjørne til kæresten på mit kontor, hvor hun kan sidde med sit strikketøj og se netflix mens jeg gamer.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/04/2021 kl. 12:36 #24
Gamer hovedsageligt i weekenden når resten af familien sover, så det bliver måske 4-6 timer om ugen hvis ikke der andre planer. I hverdagene prioritere jeg min søvn og ser serier med fruen til senest kl 22.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
11/04/2021 kl. 16:36 #25
Min kæreste bor i en anden by, så vi ses et par dage i weekenderne. Sønnike bliver delt i en 7/7'er med eksen Og til daglig har jeg onlineundervisning, kun 2 fag. Så der er ~10-11 timer om dagen hvor jeg KAN game, de fleste hverdage. Vil tro jeg spiller en.. 3-8 timer om dagen, men oftest sidder jeg bare ved computeren, læser et eller andet, eller ser nogle forskellige ting (netflix, youtube etc) Jeg er "endelig" startet med Breath of the wild, på switchen. Har også kun ejet det i et år nu... :P det er ganske ok, men fuck hvor er det irrieterende, at våbnene går i stykker så hurtigt. I dag har jeg nok spillet 2 timer, selvom jeg har været hjemme hele dagen. Overvejer at se en film nu :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/04/2021 kl. 17:15 #26
#24 efter lidt tid finder man våben der holder længere... Det er værst lige i starten.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
12/04/2021 kl. 05:53 #27
Jeg når maks 6 timer foran PC'en, som det er lige nu. Og det sker fordelt på fredag/lørdag aften. Har en kone, og 2 børn under 3 år gamle. I hverdagene har jeg lige en ½ time til mig selv, efter børnene er faldet i søvn. Og dette bliver brugt på lige at snakke med konen inden sengetid. Jeg håber da på, at i forbindelse med at børnene bliver ældre, at der også bliver mere tid til gaming.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
12/04/2021 kl. 10:53 #28
40+ hvis jeg ville. Datteren er flyttet hjemmefra, så det er enten det eller arbejde :D
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
13/04/2021 kl. 08:53 #29
Har prøvet at skabe tid sen aften/nat i weekender, men med små tvillinger der ikke sover særligt længe, må jeg nok erkende at jeg ikke får nok søvn nok. Bliver nødt til at skære det fra for en periode, både for deres og min egen skyld. Det føles underligt når det har været en del af ens tilværelse så længe.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
13/04/2021 kl. 10:05 #30
[postquote quote=13986] Ja det er nok det bedste, er der slet ingen tid i hverdagene om aftenen?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
13/04/2021 kl. 12:00 #31
Bor sammen med kæreste og har barn på 2,5 år. Jeg er kommet ind i en ok stime, hvor jeg nok får ca. 1,5-2 timers gaming hver anden aften i løbet af ugen, typisk fra 21ish til 23. Det varierer selvfølgelig. Kan dog mærke at jeg i en længere periode ikke rigtig har fået den mængde søvn, som jeg behøver, så må nok prøve at nedprioritere gamingen - det er dog svært afhængigt det stads. Jeg gamer primært single player spil på PS5 (udskiftede ps4'en for en måneds tid siden). Kæresten og jeg spiller fra tid til anden co-op på nintendo Switch, og der tjener man jo point hos den bedre halvdel sammenlignet med ego-trippet på PS5 :D Edit: Jeg har også lært at vælge mine spiloplevelser med omhu, og forventningsafstemme med mig selv, om hvor længe jeg vil bruge tid på dem. F.eks. tog det mig ca. at halv år at gennemføre Doom Eternal. Er netop blevet færdig med The Last of Us 2, som vist tog mig omkring 2,5 måned ...så det går fremad :)

Dette svar blev ændret 5 år siden af cappahdap.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
13/04/2021 kl. 12:46 #32
#29 Det hænder, men skal man have bare lidt tid med kæresten inden cirkusset starter forfra er det der. De er også i en periode hvor man ikke kan lade dem meget alene uden at de hyler, så man er over dem hele dagen til de skal sove.

Dette svar blev ændret 5 år siden af Molkar.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
13/04/2021 kl. 14:00 #33
Bor i hus sammen med kæreste og 2 børn på henholdsvis snart 2 og 4 år. Der er egentlig tid nok til at game hvis jeg ville - både i hverdage og weekender om aftenen efter ca. kl 19. Til jeg ikke gider mere ? Lige pt. Gamer jeg dog ikke rigtig noget men en PS5 og ny stationær er på indkøbslisten i 2021 da jeg har er par titler jeg gerne vil igennem ? Sjovt at tænke tilbage inden jeg fik børn hvor jeg var bange for at der ingen tid blev til gaming - det er dog gjort til skamme da jeg fint har fået det kombineret med dagligdagens gøren og Laden ift. arbejde, familie, hus osv. ?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
14/04/2021 kl. 06:40 #34
#30 - Din kommentar med søvnen kunne ligeså godt være kommet herfra :o Jeg er bestemt også blevet mere kræsen med spil i takt med, at tiden skal bruges på mange andre ting. Det betyder oftest, at jeg spiller de samme spil i lang tid inden, at jeg prøver noget nyt.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
20/04/2021 kl. 15:12 #35
Har en partner der er hestepige, en hobby der hurtig kan koste meget tid, da man skal ud til den på daglig basis, så den kan sagtens rende op i måske 15timer om ugen.....Jeg har indimellem sagt at gaming er min hestetid, men vil i sige de 2 ting kan sammenlignes.... Det er jo 2 vidt forskellige hobbyes?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
20/04/2021 kl. 16:01 #36
#34 - vidt forskellige i deres udførelse, men jeg vil gætte på, at de giver lidt af det samme til dig eller din partner, nemlig afslapning og afkobling fra dagligdagen. Men hvis din partner ikke selv gamer, så kan den måske være lidt svær at sælge :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
20/04/2021 kl. 16:24 #37
[postquote quote=14516] Nej det gør hun ikke, jeg har altid sagt at jeg ved hvor meget hest betyder for hende og hun må bruge det tid hun vil på det, også derfor jeg har det lidt stramt med det, da jeg virkelig kobler fra med gaming, men nok svært med kvinder at forstå, da det jo alt lidt mere tabu end feks hvis man spillede håndbold eller noget der var mere aktiv.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.