Nu er var der tidligere i tråede snak om at lave selv docken håndtere det extra det krævede at lave 4K og det blev forkastet grundet bundbrede, men vil det være muligt at lave docket stå for upscalling eller vil de give for meget lag?
4K Nintendo Switch med 7 tommers OLED display på vej!
#20 Muligvis en misforståelse, der er ikke nok Båndbredde i "USB-C udgangen" til et "rigtigt" 4K signal (60FPS/RGB), men det kan muligvis lad sig gøre med noget 30FPS/420 Chroma Subsampling, eller lignende.
Hvis docken står for upscaling, så er det selvfølgelig muligt at udgive en opgraderet dock som har "4k output", der findes allerede et firma i dag (Marseille) som laver fx en dongle og kabel, der kan upscale til 4k.
Det andet stykke "wishful thinking" jeg har læst om docken er om den kunne have sit eget grafikkort. Men der er båndbredden ligeledes et problem, og så er der heller ikke noget PCIe/Thunderbolt, altså ville det kræve ny hardware, både i docken og i switchen.
Så her er det ikke relevant, da vi taler om ny Switch hardware (jeg mener dog ikke den øgede båndbredde vil være brugbar med den gamle dock, så det vil også kræve en ny dock, hvert fald for at få den fulde udnyttelse)
Nintendo har brug for Apples M chip
https://www.gamereactor.eu/nvidia-to-stop-switchs-soc-production-this-year-gamereactor-was-told/
De skulle lave omkring 1080p handheld og 1800p upscaled til 4k i TV mode imo
er lidt ligeglad med 4k. jeg er mere interesseret i 60fps i alle spil.
Og HDR :D