Arbejde hjemme

03/02/2021 kl. 20:28 #21
Sparer en masse tid i transport - men jeg er heller ikke fan af permanent hjemmearbejde (også arbejder jeg endda ikke hjemme hver dag, har adgang til et lille kontorfællesskab som jeg bruger, da jeg synes det er fedt at adskille hjemmecomputeren og arbejdscomputeren). Arbejder som konsulent og folk betaler os ligesom for at vi kan være tilstede - ellers kan de ligeså godt hyre en der sidder i en helt anden verdensdel (ikke at de er ligeså gode, men det skal de jo nok blive hvis de får lov). Som konsulent går man også glip af en helt masse ved ikke at kunne høre ting på vandrørerne - det er der absolut intet af når man er remote. Det er sværere at lave mersalg, det er sværere at vurdere hvem hos kunden der skal have særlig service og den slags, det er generelt bare en ringere service man kan yde.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/02/2021 kl. 21:19 #22
Jeg sparer et par timer hver dag. Hunden er glad for nu skal den ikke være alene hjemme men jeg savner kollegaerne. Jeg håber dog at jeg kan få lov til at arbejde et par dage om ugen når alt dette er overstået.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/02/2021 kl. 21:37 #23
Jeg kan ikke lide at arbejde hjemmefra. Føler simpelthen ikke at jeg yder mit fulde ved at sidde hjemme. Det er på trods af, at alt jeg laver kan ordnes hjemmefra. Er dog glad for muligheden, de få gange man skal til frisør, læge eller lign. er det jo nemt at tage en hjemmearbejdsdag. Man kan også lige game en times tid, eller lign.. foretrækker nu langt hellere at komme på kontoret, arbejde i 8 timer og så have 100% fri vel vidende at jeg har ydet mine fulde arbejdstimer og nu kan slappe af resten af dagen.

Dette svar blev ændret 5 år siden af Gyldenglad.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/02/2021 kl. 22:04 #24
Jeg arbejder også hjemme. Med tøjvask, opvask osv. :-D. Har gået ledig siden før corona ramte. Hehe. Men på min forrige arbejdsplads, arbejdede jeg fast hjemme en gang om ugen. Det var nice. Lavede tit mere og var mere produktiv når jeg arbejdede hjemme, pga. færre forstyrrelser. Og i min sidste tid var vi mere eller mindre i et åbent kontor, hvor folk gik op og ned af gangen og snakkede i telefon. Og så den skide kaffe maskine som kværner bønner dagen lang. Det var til at blive syg af.

Dette svar blev ændret 5 år siden af Krisp.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/02/2021 kl. 22:11 #25
I starten var det meget fedt at arbejde hjemmefra. Men nu er det bare lort med lort på for nu at kalde en spade for en spade :( I starten kunne jeg godt adskille arbejde og fritid, men nu er jeg inde i en travl periode og flyder det hele sammen, også om aftenen. Jeg savner efterhånden også rigtig meget den daglige omgang med kollegaerne og det er så uendendeligt meget nemmere at spare med sine kollegaer også, når alle er samme sted. Jeg kan godt forstå dem som slipper for en masse transporttid at det ses som en gevinst (specielt som børnefamilie). Jeg har kun 20 minutter til kontoret på cykel og savner helt sindssygt den daglige motion og friske luft jeg får af det. Desværre er jeg ikke typen der er super motiveret til så lige i stedet at tage en løbetur eller hjemmetræne i stedet.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
04/02/2021 kl. 05:45 #26
Jeg gad godt at arbejde hjemme 1 dag i ugen eller hver anden uge - men det går bare ikke så længe konen går hjemme på barsel med den yngste. Hun kan ikke lade mig være i fred, og beder mig om hele tiden lige at skal hjælpe med det ene eller det andet. Så jeg får aldrig fred til at udføre mit arbejde :D
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
04/02/2021 kl. 05:53 #27
Du beskriver min situation nærmest ordret.. dog håber jeg på 2 dage om ugen på kontoret, for at få det sociale fra arbejdet. Savner kollegaer på tæt hold. Samtidig går det rigtig godt med at arbejde hjemme
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
04/02/2021 kl. 10:48 #28
Jeg stortrives med det, jeg kommer nok ikke til at have mere end 1-3 arbejdsdage på fabrikken når vi åbner op igen... Jeg har lidt issues med at procastinere, men alt i alt går det fint. Jeg kan sagtens nøjes med at være på arbejdspladsen de dage vi skal have møder.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
04/02/2021 kl. 10:50 #29
#11 - jeg tror udjejere af kontorbygninger bliver presset i fremtiden
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
04/02/2021 kl. 12:16 #30
Det fede ved videomøder, er at folk bare gerne vil udaf dem. Jeg synes ikke de derailer så meget - hvad er jeres oplevelse?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
04/02/2021 kl. 12:43 #31
Jeg hader videomøder. Tlf møder endnu mere. Nej tingene må gerne åbne igen snart. Jeg kan arbejde hjemme alt det jeg vil, også før corona. Men jeg plejer have 2 dage hjemme og 3 ude. Det passer mig godt. 5 dage hjemme bliver kedeligt.

Dette svar blev ændret 5 år siden af Human.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
04/02/2021 kl. 13:10 #32
[postquote quote=4213] Ved ikke om jeg synes folk bare vil ud af dem, men ja, møderne er mere effektive. Når vi er på den anden side, håber jeg at vil kombinere fremover, så der er en videomøder til en del ting, hvor der bare skal afklares ting, og så fysiske møder til udvikling og idésparring.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.