Hilfe!! tal er sort magi for mig...
hvis der er en sandsynlighed på 0.05 for A
og der er en sandsynlighed på 0.003 for B
hvor mange gange mere sandsynlig er A så... gerne i "den er femhunnar gange mere sandsynlig" sprog
sandsynlighed
A er 16,7 (cirka) gange så sandsynlig som B, som i 0,05 / 0,003 = 16,6666... osv.
#2 - super, tusind tak for hjælpen :)
Hvis Polio-vaccinen var kampen imod Børnelammelse AKA noget med at redde en ganske vigtig resurse...
..så er ALLE COVID-19 Vacciner for den vigtigste resurse år 2021! AKA rige, gamle, svage og så videre...kunne da godt være sandsynligt ;-)
#4 - som en med ret meget indsigt i narkolepsi, så er der mig bekendt ingen, som ingen overhovedet, bekræftet narkolepsi tilfælde som følge af vaccinationer i Danmark.
Mener heller ikke der er nogen på verdensplan, men er usikker.
Problemet med narkolepsi er man stadig i dag ikke ved helt ved hvad sygdommen skyldes, mener den mest udbredte holdning er at det er signalstoffet hypocratin som ikke kan sendes via receptore / synapser. Men det er stadig ikke bekræftet og der ligger en masse uden for denne gruppe også.
#5 - Nej det kunne jeg læse mig til, men det er bedre at smide nogle sandsynligheder og procenter i hovedet på den slags mennesker - for ligesom at understrege hvor lille sandsynligheden er for at en der er blevet vaccineret udvikler narkolepsi. Narkolepsi+svineinfluenza vaccine er nemlig et af argumenterne de hiver frem fra værktøjskassen når de vil argumentere mod covid19 vaccination af børn.
[postquote quote=32774]
Sandsynligheden, baseret på emperi, er i dette tilfælde 0.
EOD :-)