0#
Hvor mange dør hvis ikke det kan nås inden jul?
Er det helbredet værd?
Når man er syg og har arbejdspres
[quote quote=32967]Det er ikke korrekt. Forkølelse kan også forårsages af entero-, rhino- og adenovirus. Sikkert også andre.[/quote]
I det mindste har OP det bedre nu, med bekymring vedrørende vira og afkom!??
..troede du var en af de flinke "eksperter"? ;-)
En GANG FOR ALLE
Jeg tilspørger derfor dig #Jacques; er vira kommet for at blive - hver evig eneste dag gennem hele livet, det værende præ/post (corona)COVID-19?
JA eller NEJ?
[postquote quote=33070]
Ved ikke om jeg tolker det korrekt, mener du arbejdspladsen har presset andre når de er syge, eller mener du arbejdspladsen har presset de andre grundet du er syg?
I yngre dage havde jeg det ligesom dig. Men det har ændret sig, og min tilgang er at det er bedre at tage 3 dage off, og så komme sig ordentligt, fremfor at gå og have 6 halvsløje dage. Angående arbejdsopgaver, da giver jeg min chef kort overblik over det mest nødvendige der skal laves, og hvornår det skal laves, og så må chefen finde en løsning. Naturligvis kan jeg selv ordne det hurtigt og kan jeg overskue det, så kan jeg godt tage max 1 times arbejde, men det bliver da også kun ved absolut top opgaver. Det lyder dog til du bekymrer dig for meget, fokuser på at blive rask i stedet for, det er menneskeligt at blive syg og det kan dine kolleger og chef også forstå.
[postquote quote=33085]
Jeg prøver, vitterligt, ikke - hånden på hjertet - at være streng eller arrogant nu:
Hvad er det, du spørger mig om...? Jeg aner ikke, om du reelt set spørger mig om noget, du gerne vil blive klogere på, eller om du forsøger at bevise en eller anden pointe.
[postquote quote=33155]
"Men sådan er det nu bare engang"
Hvorfor? Startede du tråden for at få nyttige input, eller blot for sympati? Fordi sådan behøver det skam ikke bare at være. Der kan arbejdes med den indstilling. Altså, med at slippe arbejdet, når man er hjemme af den ene eller den anden grund. Det ER muligt at få en ændret opfattelse af omfanget af sin pligt ift. sit arbejde.