LASIK er som jeg forstår den generelle betegnelse, og så findes der undergrupperinger - FS-LASIK, relax smile som du nævner (som er et produkt navn, hedder andre ting hos andre tror jeg).
Jeg fik en operation som var ala relax smile, som absolut ikke var den billigeste, netop fordi det skulle være det mest skånsomme. Kæmper dog også med tørre øjne, noget jeg på ingen måde havde før. Så det er jo bare super.
Lasik erfaringer?
Update!
Har kæmpet med det her siden ... og gør stadig.
Øjenklinikken har smidt håndklædet i ringen og siger at problemet er fordi jeg har latent skelen. Jeg ser "teknisk set" fint, bare ikke med begge øjne på samme tid.
Da de jo har fixet øjenene og de måler godt, mener de at de har overholdt deres del af aftalen, derfor nægter de også alle former for kompensation.
Det er i min optik en sindsyg argumentation da man ikke går ind og for rettet synet for at det "teknisk set" er fint nok, men for at se godt.
De mener heller ikke at de kunne have opdaget det før operationen - noget jeg ikke ved om er korrekt.
Kæmper stadig med tørre øjne, specifikt mine meibomske kirtler som ikke fungere så godt mere - og det kan man ikke dryppe sig ud af da det er en "olie" mere end bare væske.
Ved at gå amok ....
Hvis nogen har gode ideer til hvordan man går videre med dette lytter jeg meget gerne.
TLDR, undgå øjenoperationer!
Når de har brug for at bruge betegnelsen "Teknisk set" er man allerede ude på et sidespor.
Men det er deres ord for "vi har overholdt den juridiske aftale vi har indgået selvom resultatet er et værre syn efter operationen.".
Jeg har sgu ondt af dig , hqx, og ville ønske jeg havde nogle gode råd til dig. Håber de kan komme fra en anden kant herinde.
Er der ikke et eller andet nævn du kan klage til?
Der er jo desværre altid en risiko. Men det er da værd at forsøge om man kan blive kompenseret på en eller anden vis.
Var selv hos EuroEyes for noget tid siden for at undersøge mulighederne, men da jeg nærmer mig alderen hvor mit syn alligevel forventes kan ændre sig, anbefalede de jeg undlod at få en behandling.
[postquote quote=84033]
Jeg er ikke uenig i der er en risiko, problemet for mig er bare at det jeg "fejler" nu aldrig var nævnt som en risiko. Heller ikke i det skrevne matriale.
Envidere fik jeg at vide at hvis der opstod problemer hvilket var meget sjældent så kunne de rette det via en operation mere.
Delen med langsynethed var dog noget jeg var ganske klar over da jeg gik ind til det. (men lige præcis det er ikke et problem for mig)
Har du været til test hos en neurooptometrisk?
Det kan være dit samsyn der er problemet, når du får at vide at du skeler. Hvis det er samsynet, så kan det trænes med en række forskellige øvelser. Min datter har selv gået til længerevarende synstræning som følge af en hjernerystelse der "ødelagde" hendes syn, særligt øjnenes evne til at samarbejde og se/vise det samme billede til hjernen.
PS: Øvelserne kan være ret anstrengende for øjenene når man udfører dem, men jeg kender flere som har været gennem møllen og fået gode resultater. Der er ingen operationer eller lignende involveret.
[postquote quote=84057]
Ja - det er samsynet som er hele problemet efter operationen. Der fastholdes dog fra øjenlæges side at de ikke vil dække de udgifter og det for øvrigt ingenting gør for at hjælpe mig.
Jeg har prøvet at gå den vej men andre øjenlæger henviser bare tilbage til der hvor jeg blev opereret ... meget frustrerende.
[postquote quote=84072]
Ja det er testet og fundet helt vildt dårligt.
Har fået lavet test i Taastrup og det var .. dyrt .. og hvis man skal igennem et forløb ligner det noget i retning af 15K, uden nogen form for garanti.
Og så er jeg knotten over jeg selv skal betale ...