Det er sommerferietid!!(for nogen)
Jeg har personligt først ferie senere end alle mine kollegaer og tænker jeg vil blive hjemme i ferien i år men savner faktisk lidt inspiration til hvad jeg skal/kan lave.
Så slog det mig at det kunne da være interessant at hører om alle jeres ferieplaner lige meget om det er indlands eller udlands bare for nysgerrighedens skyld så kom frisk, hvad skal du lave i din ferie? og skal du nogen steder hen?
Denne sommer har budt på en helvedes masse arbejde for mig, så det tætteste jeg kommer på ferie, er når jeg på tirsdag tager landet rundt som frivillig på Grøn Koncert-touren.
Jeg håber på at kunne tage en forsinket sommerferie med kæresten til september.
Fik sommerferie i fredags. Fucking herligt!
Jeg skal nok en uge til Cluj-Napoca i Rumænien i den sidste uge af mine tre ugers ferie. En oldgammel by, der skulle ligge vildt smukt i Karpaterne (en bjergkæde). Det skulle være det billigste sted at rejse rundt i i hele Europa.
Derudover kommer jeg til at bruge meget tid på at se danske naturområder. Jeg er biolog og elsker at nørde rundt i naturen og tage billeder af alt, hvad jeg finder :) i går var jeg i det område, der hedder Bjergene i Veddinge Bakker på Sjælland. Der ligger flere, gamle overdrev. Meget, meget smukt og stadigvæk ret biodiverst. Kan anbefales.
En uge på Roskilde for mit vedkomne. Fruen tager på ferie med søsteren i næste uge, så jeg har huset for mig selv - det kan man vel ogås kalde en slags ferie :-)
Sidste på sommeren skal jeg til Disney Land med konen, hendes søster, mor og niecer... Gud bedre det :-)
Jeg har dog fået indlagt en tur til Normandiet, så vi skal en tur ned og se Omaha Beach osv. :-)
Jeg er snart en uge inde i ferien med kone og barn. Vi er taget til Kerteminde på Fyn. Vi har aldrig holdt ferie på Fyn men bare kørt over på vej til forskellige steder i Jylland. Så nu skulle det være og det har været rigtig godt. Kerteminde er godt nok en hyggelig lille by. Og man behøver ikke køre særlig længe for at komme til Odense mm.
#9 ..hvad i al verdens riger og lande - ingen svampe i år? :-D
Tåpik: Min MOAR har fået nyt knæ(efter ha' trukket det siden - hendes Morris Mini blev trykket i totalsmadder.
Mercer overså hajtænder, midt 70'erne)
Og jeg er enebarn og single:
"..ved du hvad tvangsarv er, Nuserbarn?"
"JA" svarede jeg
..COOL SUMMER her...
Er gået all-in på Le France.
Har lige været 3 dage i Disney-land, er nu landet midt i Paris, på Bastille-dagen (åbenbart) i en AirBnB lejlighed med udsigt til en flod. Runder ferien af med nogle dage på campingplads inden touren går hjem. Så 10 meget varme dage omkring Paris.
Dyreste kør-selv ferie ever, men efter 3 år med Corona er det sgu tiltrængt.
God sommer til Rusherne, også dem som er ramt af Tour-feberen.
#5 Det var en rigtig god ide, den kopiere jeg helt sikkert er også stor fan af at fiske og det ved jeg da ikke lige hvorfor jeg ikke har tænkt på selv egentlig, det skal jeg helt sikkert.
#7 Det er også noget ala det jeg har tænkt på, vil gerne ud og se noget mere af Danmark.
#11 Helt sikkert også en jeg nok kommer til at kopiere, nok ikke "så meget som muligt" men helt klart når chancen byder sig :)
En weekend på bornholm med nogle venner. Og bagefter kør selv ferie i norge Lidt nord for Jotunheimen i 14ish dage.
[postquote quote=44205]
hvad koster disneyland i 2022?
1 uge i svigerfars sommerhus ved Roskilde Fjord
1 uge derhjemme og gøre lidt klar til flytning (overtager hus 28/7)
1 uge i Sverige på først land-hotel med dyr osv. og bagefter et spa-hotel, mens håndværkere gør det netop overtagede hus klar
Bestilte tilbage i februar måned til 2 voksne og 3 børn, 3 dage med 2 overnatninger inkl. morgenmad. 8600,-
Faktisk ikke så dyrt når man sammenligner med lignede ting i DK (Lego-land, Lalandia, Djurs).