Helt klart julefred!
Har holdt hele ugen fri. Ikke helt enig med chef om hvor meget overarbejde der skulle udbetales inden årets udgang, så jeg sagde blot god jul og godt nytår og smuttede på juleferie ?
Den har stået på lidt rengøring og en masse gaming ?
Igår lavede jeg mad i seks timer, så det meste er preppet til i dag. Jeg står for showet i år, og med julemusik og lidt godt til ganen gik det glimrende - ikke noget der brændte på m.v. ?
Alle julegaver blev vanen tro købt allerede i november, så man ikke skal ud i den kødrand.
Nu skal der bare slappes af hele formiddagen op til middag, og så starter slaget om julen 2022 ?
God jul og godt nytår til alle rushere ???
Status - Julefred eller kaos?
Julen blev planlagt i midten af november:
min mor, søster og niece kommer hjem til os (vi er 4 her i husstanden)
Vi fandt ud af hvad hver især skulle sørge for (min mor tog andestegen, min kone stod for risalamanden, jeg stod for saucen til den, osv osv osv)
og så nu, her den 22. december: jeg får corona, konen har også corona, men er i betydeligt bedring (har haft det siden søndags, men milde symptomer). Så vi dropper "samskudsgildet", så stod vi uden juleand, uden mandelgave, uden grønt osv osv til julen.
Så i går, den 23. kom min søster og stjal min søn med ud til en moster og oldemor, for at aflevere en julegave til dem og sige god jul (jeg skulle have været med), så har jeg så hentet ham, og ifbl med det, skulle jeg forbi min mor og aflevere julegaver hos dem, og fik selv nogen med. Så havde min mor tilfældigvis 2 ænder, så vi fik den ene.
Min søster havde en veninde som lige var kommet hjem fra USA, så vi fik lidt diverse amerikansk slik (som så ender med at blive en mandelgave)
og vi havde en flæskesteg i køleskabet, som jeg egentlig skulle bruge til en julefrokost den 26. Så selvom den and var meget lille(derfor min mor havde købt 2) så har vi lidt ekstra)
Det gik pludselig forfærdeligt, men så i går blev en masse ting løst alligevel... men så har jeg sovet så elendigt at jeg undrer mig over at jeg overhovdet kan stå op. min næse har været stoppet med snot ca hver 2. minut hele natten. Jeg er totalt smadret. har brugt natten på at prøve at trække vejret. føler slet ikke jeg har sovet.
Men børnene er glade, konen er glad og jeg er da også glad, bare træt og syg.
Det skal nok gå alt sammen.
God jul til alle :D
Her bliver det roligt. Nærmest for roligt.
Vi bliver mig, hustruen og vores datter på 10. Derudover kommer min svigerfar og svigerfars bror (min kones onkel).
Onklen er en gammel særling som skal hentes og køres hjem, og som ikke selv kan rejse sig fra en stol eller ret meget andet. Egentligt havde jeg 'håbet' at han ville være for dårlig til at komme med, fordi det er udelukkende arbejde. Der er intet socialt i at have ham med. Var han blevet født i dag ville han nok blive diagnosticeret med asberger eller lignende. Der er intet socialt filter, og han har ingen interesse i at høre om vores liv i det hele taget.
Svigerfar har and, sovs og hjemmelavet rødkål med. Jeg har lavet klar til kartofler, brunede kartofler og dessert. Alt i alt meget roligt. Vores datter glæder sig, men heldigvis på en rolig måde, hvor hun ser frem til hyggen og gaver.