Synes OLED er fantastisk iht. HDR og sort, kontrast, respons er super. Men det er dyre og der er ulemper, ikke pga. nits, men også panelet er tit dækket med en semi-halv glans, der gør genskær mere synlig, især i lyse rum. Og ja, gardiner er vejen frem, men det er pænt upraktisk (lige rulle 4 gardiner ned for at se nyhederne, eller børnene vil se noget tegnefilm).
Burn-in er mere reel, end på LCD TV´er. Så synes ikke bare man kan sige, det er det eneste valg. Som sagt så har jeg selv et LG C2 42 til mit kontor, til vores stue har vi et LCD simpelthen pga. lyset i rummet. Vi har faktisk 7 vinduer hvor lyset kommer fra, samt et par børn der ikke altid forstår at man ikke må behandle fjernsynet som et legetøj.
Hvilket producent er bedst, kommer meget an på model og prisklasse, hvad du skal bruge fjernsynet til.
Nyt TV hjælp
Jeg siger ikke OLED er eneste valg. Blot at det er der man får bedst billedkvalitet.
Dernæst at går man LCD vejen, ville mit valg ikke være LG.
Burn-in er en reel risiko omend det skulle være meget mindre problematisk, i de seneste generationer.
Der findes også massere LCD med glossy skærme også med langt mere genskin end f.eks. LG's OLED.
Prisen syntes jeg efterhånden er et dårligt argument... Hvis et middelmådigt LCD koster 5000 kr og du kan få markedets bedste billede kvalitet for 6666 kr?
Dette svar blev ændret 3 år siden af Ghidora.
55QNED826QB er altså et godt TV. Det er miniLED. Så vi snakker altså ikke et lowend TV.
[postquote quote=50892]
TVet er købt og jeg er super tilfreds med billedet det er bedre en jeg havde turde håbe på:D
Glad for at høre. ?