OpenAI chatbot
Og her kommer det sidste kapitel i Fluffy-trilogien. Det levede ikke helt op til mine forventninger, men det var godt med et gensyn med nogle af de elementer, man stadig kunne huske fa dengang man læste 1eren og 2eren.

Dette svar blev ændret 3 år siden af Deadlights.
Jeg har jo kronisk ondt i mine fødder, så er gode råd dyre. Jeg kan godt lide den foreslår mig at tage til lægen :D

Så crashede den

Fik selv problemer grundet censur. Vi lever tydeligvis i et dystopi a la Blade Runner, hvor AI ikke har samme rettigheder som vi.

Dette svar blev ændret 3 år siden af Deadlights.
Jeg er vild med triologien om Fluffy!!
Jeg synes det er er imponerende, jeg transcriberer følgende med transcribus - som også er noget AI:
og smidder det ind i chat botten:
Den er i øvrigt slet ikke selvsikker i sit svar
og smidder det ind i chat botten:
Den er i øvrigt slet ikke selvsikker i sit svar
#28 - Nej jeg har ikke en rigtig oversættelse at sammenligne med, jeg gjorde det fordi jeg var nysgerrig om hvorvidt værktøjet havde noget med teksten at gøre... Det tænker jeg at jeg har fået afkræftet...
Men jeg ved den laver fejl i dens oversættelser af gamle sprog. JEg fik den til at lave en troldomsformular til at beskytte mod en død kristen kvinde på olddansk, og så sendte jeg formularen til en lingvist
Hah! Virkelig sjovt, og noget overraskende! Umiddelbart har den jo fat i nogle rigtige former ("hulpe" er fx præteritum konjunktiv), men andre ord stiller jeg mig mere skeptisk over for. "Thurgh" lader til at skulle betyde "gennem" og altså være kognat med engelsk "through" (og tysk "durch"), men det ord findes mig bekendt ikke i nogen nordgermanske sprog. Gad vide, hvor ChatGPT får det fra? Ordet rekonstrueres som *þurhw på urgermansk, så formen ser tilnærmelsesvist korrekt ud, hvis den altså var belagt. "Hærte" ser også ud som om, det kunne være dannet ved en slags tilbagedannelse fra tysk "Herz", men alle nordiske sprog udviklede her et /j/ ved brydning i urnordisk tid, så formen her virker umulig. Jeg kan ikke gennemskue, hvad "qvæde" (som den siger betyder "wicked") skal være for et ord, og formen virker heller ikke mulig (alle andre steder skrives postvokalisk d som 'dh', selv efter 'n'!). Så et meget interessant og bestemt ikke ueffent svar, men jeg synes ikke, det ser helt rigtigt ud heller.
Så for satan. De snakker om botten her: https://play.tv2.dk/serie/kernen-tv2play
- og ikke mindst dens frække artsfælde. Er der nogen der har prøvet den???