Jeg hedder Martin og er ung af sind.
Crazy, i know!
Hvad er historien bag dit nick?
Elleve var min første MMO figur jeg skabte da "Ruins of Kunark" første expanion til Everquest udkom i 2000. Som bekendt er det sværeste ved at lave en MMO figur at finde et passende og ikke allerede taget navn så at finde noget dansk var nemmere og så syntes jeg at Elleve lød lidt som elver da jeg lavede en half elf bard.
Mit nick stammer fra en bog som hedder "Liber Null & Psychonaut - An Introduction to Chaos Magic" af Peter J. Carroll.
I 1.G optrådte jeg til en fest med Melodi Grandprix-tema med en lettere skandaløs coverversion af Danny Kools coverversion af 'Daddy Cool' . Det resulterede i at 3.G'erne efterfølgende konsekvent kaldte mig Kasper Kool. Det syntes jeg var fjollet, så det udviklede sig til Kasper Kål.
Dette svar blev ændret 5 år siden af kasperkaal.
What, jeg er ikke den eneste har valgt nick efter et Magic The Gathering kort.
https://gatherer.wizards.com/pages/card/details.aspx?printed=false&name=firestorm
Var rimelig OP, i hvertfald sådan som vi spillede med det, da man kunne discarde hele sin hånd også få et win på 2 tur, ved give alt skade til modstanderen.
Hedder Tvedebrink til efternavn og blev i gymnasiet hurtigt døbt Ledetvede, så det har bare hængt ved lige siden.
Skulle bruge et charactername til Everquest og fandt på Megwin. Det blev så også nick på DR.
Min engelsklærer i folkeskolen kaldte mig altid for Mr. Soren. Det var ikke badass nok til online gaming og blev til MasterSoren i stedet.
Dette svar blev ændret 5 år siden af MasterSoren.
Som spæd havde jeg meget store underarme, så jeg fik kælenavnet "Skipper Skræk"...
Senere blev det bare til "Skipper" i det daglige og min familie og mine venner kalder mig faktisk ikke andet..
Da jeg så stødte ind i mit første spil, hvor man skulle vælge gamernick (kan ikke huske om det faktisk ikke var i det første Descent?) blev det, noget fantasiløst, til "Skipper"....
Det er dog ikke altid muligt at få lov til at kalde sig det - så i visse spil bliver det til SkipperDK, Skippie eller SkippieDK....
I cirka 1997 gik jeg i 8. klasse, og skulle holde LAN sammen med nogle fra klassen. Vi blev enige om at det krævede et nick, så vi gik ned på biblioteket og fandt en latin-ordbog.
Jeg kiggede ordbogen igennem og faldt på et tilfældigt ord - "Proximus". Det var ikke helt sejt nok, så jeg lavede et par bogstaver til caps, så det blev ProXimuS.
Senere skiftede jeg til prox, da mine Q3RA3 teammates alligevel blot kaldte mig det når vi talte sammen under kampe.
Nu hedder jeg bare Jeppe her i foraet. Jeg spiller lidt casual CS:GO hvor jeg stadig kalder mig Prox :-).
initialer
uha det er lang tid siden...
var/er meget fascineret af Thorgal universet (tegneserie). vi snakker tidlig 90'er..
men det var ikke unikt nok.
Lyttede også til gramsespektrum og aggemam
https://youtu.be/WBH7mMjGBsg (fra 1:40)
dermed sammensat... thormam ?
Tilfældigt navn kun opfundet til Daily Rush. Overvejede at skifte da jeg oprettede mig her på rushers.
Gå under navnet Pars i spil og bliver også kaldt det af mange af mine venner. Pars har jeg brugt siden 2001.
Tror jeg hed noget plat ala CyberBob på mIRC tilbage i 97-99, og det blev så mit gamer nick. Røg dog på en kanal/server hvor en anden havde taget det samme Nick. Så skulle finde på noget nyt. På det tidspunkt hørte jeg en del Bloodhound Gang, og i sangen Mope er der en passage med Pacman som er “High on crack”, hvilket var ustyrlig morsomt (dengang). Deraf mit Nick CrackMaND som har hængt ved lige siden.
[postquote quote=6345]
Hahahaha IRC i den tid var alt for skægt. Hvilket netværk var du på?
Mit mellemnavn er Schaldemose-- very exciting stuff :D