#14 Du har ret i det er mig med et gammeldags mindset. Men det er nok netop fordi mine egne erfaringer med parforhold er anderledes end de flestes, og jeg delte værdier med den kæreste som du rigtig nok siger jeg sammenligner med.
Jeg ved godt normen er at knalde rundt og at alle har det godt med det, men det er bare ikke min egen norm, og jeg tror jeg tilægger den slags intimitet en anden mening end fleretallet :(
Svært ved at håndtere min partners fortid
Super godt skriv, tak for svar. Jeg prøver lige at adresserer dem herunder :)
[quote quote=57089]Du er jo pt. igang med at bruge denne oplysning/”tillids erklæring”, som “ammunition” til at godtgøre overfor dig selv, at du burde forlade hende. Lige nu har hun måske fortrudt, nogensinde at have fortalt dig det[/quote]
Jeg syntes det er bedre at være ærlig omkring altid fra start, så man kan se om man er kompatibel eller ej. Det kan være jo alt muligt andet end sex i ens værdisæt der stritter i hver sin retning. Det er ikke for at bruge en oplysning imod hende, men jeg mener ikke man skal starte et forhold op på falske forudsætninger heller. Lidt i forbindelse med dit punkt 2, så fortalte jeg hende fra starten at jeg har lidt af en svær depression i årevis, og først kort før jeg mødte hende begyndte at komme op til overfladen. Jeg syntes hun skal have mulighed for at vælge mig fra på den slags oplysninger, på samme vis som jeg skal have mulighed for at vælge hende fra.
[quote quote=57089]gøre en istand til at vælge “kompatible partnere” langt bedre![/quote]
Det er netop det jeg forsøger nu. Jeg lærte at forholdet efter min første kæreste at promikuøsitet ikke duer for mig. Med denne har jeg lært at jeg aldrig igen skal ind i et forhold hvor der er en eksmand og et barn i ligningen. Jeg prøver at lytte til mig selv nu, og der er mange ting der stritter på mig i den nuværende situation. Men det er trist, fordi hun er en speciel pige som mange ville give deres ene arm for - og jeg er klar over jeg heller ikke får det nemt efter.
[quote quote=57089]er der jo også muligheden, at vælge en ny kvinde fra et land hvor det ikke er kutyme at man har uforpligtende sex med korte bekendskaber[/quote]
Det er meget sandt og det har jeg også tænkt over. Jeg elsker at møde nye kulturer, og min veninde på 35 som jeg har nævnt tidligere i tråden, kommer netop også med en udenlandsk baggrund, hvor normerne er anderledes. Hun har som sagt været sammen med 7, altså en enkelt mindre end min kæreste, men de har alle været reelle partnere, og intention har jeg lært, er vigtig for det klikker i mit hoved.
[quote quote=57091]Kunne være hun havde det svært med sig selv i perioden efter hun blev alene og søgte noget bekræftelse?
Det tror jeg er meget normalt for mange mennesker, så det bør ikke betyde noget for dig!?
Se frem ad i forholdet og lad dig ikke påvirke af fortiden.
Hun skal jo også forholde sig til din fortid og at du et eller andet sted stadig elsker en anden?
Det vigtigste er nok nærmere om du kan leve med at hun har et barn og en eksmand som altid vil være en del af livet.[/quote]
Hun søgte ikke bekræftigelse, hun var bare spændt på at blive single og bryde ud af de stramme rammer hun var opdraget med hjemmefra fortalte hun.
Jeg prøver virkelig at se frem ad, for jeg kan se hvor ødelæggende det er for alting hvad mit sind foretager sig ligenu.
Du har helt ret med barn og eksmand, og for at være helt ærlig så er de to meget større problemer for mig, og hvis de ikke havde været i billedet tror jeg hendes seksuelle fortid havde betydet mindre. Det er når tingene akkumulere mit hoved begynder at snurre på værste måde.
Knekker, jeg er super glad for dit indlæg! Det går ret meget imod strømmen er lidt et los i røven til mig selv på flere punkter, men som samtidigt for mig til at føle at det er okay og relativt normalt hvordan jeg har det med de ting. Tak for det :)
Jeg ved det godt, jeg har noget som allerede er svært at finde. At jeg så sætter flere krav gør det endnu værre :( At flytte er desværre ikke en mulighed pga barn og skole mv.
[quote quote=57103]Når man når den alder så begynder man at udelukke mange hvis man ikke kan acceptere de har børn.
Kan ikke helt gennemskue om det er det faktum hun har et barn eller om det primært er eksen der går dig på?
Med hensyn til barnets adfærd så anbefaler jeg at I får talt med skolen om det så de kan sætte ressourcer på. Det er måske svært for din kæreste at acceptere men så må du forklare det er for barnets bedste og det er sådan man gør i Danmark.
Som nævnt af andre må du sætte nogle rimelige grænser for eksen, et lægger han hånd på hende igen må du forklare at det bliver anmeldt.
Kontakten skal også begrænses til det rimelige… du skriver han er most contacted, den er lidt svær for der kan være praktiske ting med barnet men kan også være han bliver ved med at kontakte hende, er der lidt mere kontekst du kan dele her?[/quote]
Barnet har jeg det fint med. Det tog noget tilvænnelse, men han er rigtig glad for mig og jeg gør mit bedste for han bliver ved at føle sådan. Barnet er allerede igang i systemet med profesionelle, en af grundene til hun er nødt til at se sin eks flere gange om ugen. Eksen er et LANGT større problem. Vi ønsker fx at flytte til udlandet hvilket ikke er muligt, og på så mange niveauer har han været en kæmpe torn i øjet. Hvis han var væk ville en stor tåge lettes.
Han har fanget den. Jeg pudsede advokat og det hele på, så han rører hende ikke igen. Men jeg føler nærmest had til ham, efter hvad han satte hende igennem. Most contacted handler primært om barnet, og deres kommunikation. Når jeg skal forklare hende hvorfor det genere mig så meget, siger jeg følgende: "Forestil dig at du ser en voksen mand slå dit barn for fuld kraft i hovedet så det bløder, men det eneste du kan gøre at at gå hen og trøste. Du skal stadig smile til manden og tale med ham positivt og konstruktivt hver dag. Det er sådan du får mig til at føle oven hvad der er sket med dig"
Jeg kan ikke gøre det mere tydeligt tror jeg. Så selvom de kommunikere omkring barenet irritere det mig grænseløst når der bliver sendt memes og grine emojis i ånden af det gode samarbejde, for han fortjener slet ikke at have nogen kontakt til hende i min optik.
[postquote quote=57185]
Du kan ikke ændre hvad der er sket og dit had til ham får dig til ikke at tænke klart.
Jeg mener godt du kan tale med din kæreste om hvad du føler for eksen og sætte nogle klare linier over for ageren med eksen. En ting er når barnet er der, men hvis barnet ikke er der, så kan du godt bede hende om at være mere kynisk
Efter at have læst dine svar på indlæg, har jeg en følelse af at du allerede har bestemt dig for hvad der skal ske. Du har bare ikke erkendt det endnu, eller at fuldføre det - er for skræmmende at tænke på. Jeg har mit personlige motto: har man så mange tvivl om noget, at det er svært at træffe en beslutning, så skal du lade være (blive i udgangspunktet).