Jeg synes stadig at alkohol hver dag er et problem. Om du drikker et glas eller 3. Jeg synes det skal høre til særlige lejligheder.
Er et glas vin om dagen for meget ?
Fik ikke et glas i dag. Bare sådan. :)
[postquote quote=58091]
Og det må du jo gerne synes. Jeg tvivler dog på at der er faglig evidens for den holdning.
Sundhedstyrelsens anbefaling om maks 10 genstande om ugen (hvilket jo er mere end én om dagen) er baseret på et hav af studier og analyser i en længere periode.
Men det er selvfølgelig nogle gennemsnitsbetragtninger så der er muligvis nogen der er ekstremt følsomme overfor alkonol og som bør holde et lavere niveau.
Og så er det selvfølgelig pænt afgørende om man drøner 10 genstande ned på én dag eller man fordeler det jævnt ud over ugen.
Så længe du kan "tåle" kalorierne så gi' gas! ;)
Man kan jo se på det fra flere vinkler, så længe du ikke drikker mere end sundhedsstyrelsen anbefaler som oftest er lavt sat så er du jo indenfor rammen.
Hvis du føler du ikke kan lade vær, så kan det godt være du har et problem med det, men det siger du jo ikke er tilfældet.
Og den tredje vinkel kan jo være eftersom du TÆNKER over det, og i sådan en grad at du også føler du lige skal vende det her i plenum, så kan det jo være at du har dårlig samvittighed over det, lige meget om du bør have det eller ej, så den tredje vinkel er, er du selv okay med det?(det kan jo godt være der ikke er noget galt med det men du selv synes der er af uforklarlige årsager)
#28 Ja men tænker du over det som et problem? eller tænker du over det på en sådan mere filosofisk måde altså... Hvad er der sket siden jeg pludselig har lyst til det nu? kontra jeg ikke har gjort det før?
For jeg tænker da de fleste bare tænker "more power to ya lad", det er da bestemt ikke unormalt eller forkert på nogen måde, så længe det ikke er fordi du ikke kan undvære det.
Altså JEG tror bare du har fået smag for noget nyt du rigtig godt kan lide, tror ikke du skal tænke på det som at "drikke" og jeg normalt ikke har "drukket" så meget førhen, jeg tror personligt bare du har prøvet noget du har fået smag for og rigtig godt kan lide, og at det så tilfældigvis er en drik der indeholder en smule alkohol, and so what? :)
Det kunne have været det samme hvis du havde spist en bestemt snack du fik smag for efter arbejde eller noget, vaner opstår af de underligste årsager nogen gange.
hvis du kan lide vin for smages or nydelse vil jeg sige at der er nok ikke et problem med et enkelt glas vin om dagen.
Personligt er jeg ikke fan og er stadigvaek paa boerne stadiget med sodavand...