Taget på Huse optager efterhånden mange m2 af vores land, den plads kan vi lige så godt bruge til noget fornuftigt. Fremtiden tror jeg bliver hvor hver husstand kan fungere som et minikraftværk(solpaneler på taget), det vil mindske hver hustands behov for strøm, som vil resultere i mindre behov fra kraftværker, hvilket vil reducere vores Co2 udslip gevaldigt og give mere plads til dyrkning af mad og skov, frem for at vores marker og landområder optaget af solpanel farme og vindmøller.
Tyskerne ser ud til at være rigtig gode til at plastre deres huse til med solceller. Jeg forestiller mig de har en bedre energipolitik på det område end Danmark.
#19 Nej. Det sekund hvor nok har investeret i en sådan løsning som du foreslår, så vil afgiften / skatten blive flyttet til et nyt område du ikke kan slippe for. Staten skal nok få sine penge. Præcis som med diverse revisioner af solcelleordningerne. Og som det nu er ved at ske for elbiler.
Så du kan prøve at være firstmover, og være foran staten - men du skal så investere ret kraftigt og håbe at du når at få investeringen hjem + forrentning. Held og lykke med det. Alle der kommer lidt for sent i gang, bliver kæmpe tabere.
[quote quote=62683]#19 Nej. Det sekund hvor nok har investeret i en sådan løsning som du foreslår, så vil afgiften / skatten blive flyttet til et nyt område du ikke kan slippe for. Staten skal nok få sine penge.[/quote]
Det lyder meget fint, fejlen i din logik er at du antager at størstedelen af befolkning har interessen, økonomien, lysten og evnen til at gå igang med sådan et lettere kompliceret setup, hvilket ikke bliver tilfældet inden for det næste årti eller 2, indtil der kommer en mere mainstream færdig løsnings pakke.
Og så længe det er et setup en mindre del af befolkning har, kommer du ikke til at se nogen flytning på skatten.
#23 så er vi jo enige. Jeg skriver "det sekund" og ikke noget om hvor længe det tager. For det ved jeg ikke. Dem med den første omgang solceller havde da også nogle fine år, men også kostbare anlæg. Så blev reglerne lavet om.
Du startede ud med at sige "nej", som om det var noget der ville ske inden længe. Det tror jeg bestemt ikke bliver tilfældet, hvilket gør din pointe en smule unuanceret/irrelevant. Din pointe er dog ikke nødvendigvis forkert, men hvis det overhovedet kommer til at ske, så mangler du at pointere at det i så fald nok først ville ske langt ude i fremtiden.
HEhehehehe jeg valgte netop elbiler da vi har kontor i Kbh og det trodsalt gav mening at skifte dieselhakkeren ud dengang i 2020, nu ramte jeg 12 mdr. ud af de 36 mdr. binding der var på min nye leasebil i Novembers, jeg har netop opsagt den og afleveret og afhentet en klam dieselhakker til p pladsen i Kbh.
Det skal også give mening at være grøn, det gør det ikke længere, så kan jeg lige så godt køre i en bil hvor mit eget ego kommer først igen.
Og flere følger trop kan jeg høre og se på p pladserne :) før var der spækket med elbiler, fik et chok i går, der var stort set kun brændstofbiler holdende nu.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Vi bruger cookies til login og dine indstillinger.
Læs mere i vores privatlivspolitik.