Det er korrekt caravan kunne ogsaa bruges som production boost eller retter at flytte produktion ressourcer ra en by til en anden.. feks at grannre 160 production men the wonder der giver granary for alle dine byer er 480. saa hvis du har over 3 byer er det optimal at bygge wondered istedet for 4 granaries
#19 helt enig. det er netop min pointe med mange nye spil er at der er fyldt med gimmick og andre ting som fjerner selve core elemente i spil.
doom2016 var for mig et godt traden tilbage til fokuse paa selve spillet og kun meget lidt mht til upgraderg af rustning vaaben. tilfreds
doom eternal com ud of nu var der satme flere gimmic og fior at skulel bruge dme blev spillet i mange gange mere et platform spil end FPS. samt er nu skulle man bruge 3-4 forskellige skyde knapper for at faa armor/health osv. spillet var unodvendig mere complekst uden at udbygget spille for noejelsen.
Gået død i gaming
on another note.... 30k for en gaming PC?????
Det må da være lidt af et bæst :-)
[postquote quote=62881]
Det bliver det "nemt" hvis man vil have det bedste...
https://www.mm-vision.dk/visiongaming/powered-by-asus-rog-beast-ti
https://www.mm-vision.dk/visiongaming/corsair-icue-hydro-i90
Jeg har også haft perioder over de senere år, hvor jeg har haft rigtig svært ved at finde spil jeg gad gå i gang med, jo, så kunne man købe et par små spil på Steam der blev gennemført hurtigt og så tilbage i samme stampe en gang til. Selv FM serien som jeg har spillet siden det hed CM på Amiga, kunne ikke længere få gejsten op, og har spillet et par timer på forrige udgivelse, og slet ikke købt seneste.
Jeg fik dog et mindre revival med Factorio, først med Krastorio og efterfølgende med Space Exploration mod på, så blev der optimeret og lavet baser på forskellige planeter. Ellers har jeg det som #13, at mange af de spil jeg vælger og bliver bidt af, er dem hvor der alligevel kan gøres en del for at optimere og gøre det bedre, har spillet rigtig mange i Civ og civ kloner, 4X spil osv. Men jeg er da ikke mere kræsen end jeg elsker Tower defense, Rimworld lignede spil, Warhammer 2-3, HOI IV osv.
I julen sad vi sammen med børnene til "juleLAN", så der blev også lige spillet lidt forskelligt. Bl.a. Risk, derudover gennemførte jeg "Bud Spencer & Terrence Hill Slaps and Beans" med datteren, mens både knægten og datteren synes det var sjovt at vi fik slået hinanden lidt til plukfisk i WWE 2k23.
Jeg har købt en håndfuld spil til julesalget, så har nogle flere spil klar til at spille. Det er muligt gejsten ikke er så høj som for år tilbage, men den er trods alt bedre/højere end den bølgedal jeg var nede i. Og selvom det er mindre spil, så giver det stadig en ok følelse lige at komme i gang med noget der er sjovt i x timer, i stedet for noget jeg ved jeg skal investere 100vis af timer i. Af samme årsag synes jeg The Gnorp Apolgue, Mob Factory og Thronefall alle var ok hurtigt overståede spil der alligevel var ok value for money i.
GAME ON...
#24: Jeg har det på samme måde med FM. Jeg kan bare ikke begrave mig dybt nok i det, til at jeg kan bruge 3000 timer eller hvor meget man nu har brugt tidligere.
Jeg brugte også det her Touch da det var en ting, hvor man egentlig ikke styrede kampen, men lod maskinen gøre det, og så satte man den bare op og ventede på resultatet. DER kunne jeg bruge dage og uger på det skidt.
Jeg synes bare det i dag, er for langsomt og man skal for mange ting, til at det fanger mig mere.
#26 I gamle dage føltes det som om at sæsoner blev overstået relativt hurtigt, mens det nu om stunder tager mange timer bare at nå til den første træningskamp når der startes et nyt spil. Det kan godt være der kan delegeres lidt ud til backroom staff, der kan skippes interviews før, under og efter kampe osv. Men holy moly der kommer stadig så mange informationer hele tiden. Og nogle af tingene giver jo små boost til selvtillid osv. så hvis det hele skippes, så er slut resultatet bare ikke lige så imponerende.
Men jeg har da brugt så mange timer i FM og CM gennem årene, og det var et fint spil at have kørende mens man så fodbold. =)
Jeg ville helt klart spille uden at have skærm 2 tændt. Lade være med at have Yotube, Twitch osv åbent.
Fordyb dig i spillet, så plejer lysten at vende tilbage.
#27: Hvem henvender du dig til?
#26: Nemlig. Jeg kan huske tilbage i noget der ligner 17 og 18, der kunne en sæson tage fire-fem timer. I dag tager det jo fandme lige så lang tid som i real time. Og selvom jeg ser film og sport på den ene skærm og spiller på den anden, kan jeg slet ikke være med. Det er sgu for langsomt.
jeg overvejer at hoppe tilbage til 01/02, som man kan spille og hente gratis nu, da det er freeware
Jeg tror det er meget naturligt, at lysten til gaming går op og ned alt efter hvilket fokus man har i livet. Jeg er dog altid vendt tilbage til det, og har også fortsat et fast gaming setup, som jeg ikke har tænkt mig at skille mig af med. Om sommeren og efteråret får jeg ikke altid spillet så meget, men det er fordi vejr og natur trækker mere i den periode.
Med årene er jeg blevet mere interesseret i spil der er lidt dybere, og indviklet med progression, end bare at sætte sig og spille et skydespil - det siger mig iikke rigtigt noget længere. Survival og særligt bygge genren, hvor man skaber noget fra bunden, er jeg blevet voldsomt glad for, og så skal det gerne være i multiplayer - og ikke nødvendigvis udelukkende danskere.
Jeg spiller nogle få singleplayer spil, men bevæger mig mere og mere mod multiplayer baseret spil, og det at spille med andre i et gaming community, kan jeg godt mærke, har min interesse mere og mere :)
Jeg er stort set også gået død med gaming. Men brætspil sammen det er meget sjovere… og vil også gerne have gang i noget P&P rollespil igen i 2024.
Og så dyrke noget motion… hvilket også er godt for min adhd hjerne (med tendens til angst/depression og isolere sig fra omverden).
[postquote quote=62933]
Kan du anbefale nogle hyggelige når jeg i ny og næ er derover?
[quote quote=62934]Kan du anbefale nogle hyggelige når jeg i ny og næ er derover?[/quote]
Altså, brætspilscaféer?
Ja. Der er faktisk kun én værd at nævne. Bastard Café
Den ligger i Indre By og har vokset sig kæmpe stor. De har vist to pakker lige nu, hvor du kan spille nogle spil uden at betale, og så kan du købe et medlemskort for én dag, og så kan du spille alle spil. Og så er der lidt mad og drikke, som du kan bestille via en app til levering til dit bord. Pissesmart.