[postquote quote=63999]
Jeg forstår det 100% godt, men problematikken er stadig - hvordan sætter man en grænse for hvad der er småfejl? Så skal de til at vurdere tingene hver gang. Og hvad så når 2 forskellige personer begge har brudt den samme regl på samme måde - men kun den ene fik lov at slippe, fordi det var forskellige personer der vurderede det? Man kan ikke begynde at gradbøje regler - enten så har man holdt sig inden for reglerne eller så har man ikke. Det andet bliver hurtigt alt for bøvlet, og lige pludseligt så begynder personlige præferencer, folks humør og en million andre ting også at spille ind i udregningen.
Det er samme princip uanset om det er p-regler, trafik-regler, lovgivningen osv. der er simpelthen alt for mange problemer i at begynde på det - hvilke vel i sidste ende også er derfor man har regler.
Historie
Jeg kørte på et tidspunkt rundt i en Toyota Hiace, som er lidt bredere end en normal personbil, men kan stadig være i de fleste parkeringsbåse og vejbaner.
Nå. Jeg holdte på et tidspunkt i en parkeringsbås ude på Roskildevej i København. Når man kommer indefra, så lige efter krydset ved Zoo inde til venstre. Der hvor der en gang lå en kæmpe DVD og cd forretning og gemte sig.
Nå. men.
Jeg parkerer så og går ind i denne her butik. Da jeg kommer tilbage, kan jeg se en parkeringsbetjent mand ting stå og klø sig selv i hovedet.
Jeg holder HELT inde til kantstenen, men på den ydre side, rører jeg optrækningen for parkeringsbåsen. Ergo, min bil er for bred. Og da der ikke fandtes en national standard for hvor bred en parkeringsbås skulle være, den gang, så kunne jeg ikke være der.
Parkeringsbetjenten kunne ikke finde ud af, om jeg så skulle have en bøde eller ej. Vi snakkede lidt om det, og han siger så.
"Prøv og hør. Nu går jeg ned til min bil for at hente min telefon for at finde til en ven. Mens jeg gør det, så skynder du dig at køre, for jeg tror det er en bøde"
Afstig afsted med mig da
I kan se her hvad jeg mener:
https://imgur.com/a/AofLx4S
Fra en dato til en anden blev en byzone grøn. 1500 kr fordi en stander scanner nummerplader. En uge efter 1500 kr mere, fordi jeg først bliver oplyst om mine overtrædelser ved bøde nr 2. Betal ved kasse 1: 3000 kr.
Jeg er enig i parkeringsvagterne - trods alt - kun er mennesker.
Men parkeringsfirmaere er Satan's yngel og jeg skal gladeligt være den første til at pisse i asken, hvis de brænder med til grunden.
Ude på kontoret havde vi været nød til, at få et parkeringsfirma til at passe pladsen, da den ellers blev fyldt af alle andre end medarbejderne.
På den ene side af bygningen er der vel en 150m med parkeringspladser. Hver plads er som sådan afgrænset af en stribe fliser med en lille smule anden struktur end de andre - ingen, som i ingen har nogen sinde taget sig af dem, men har bare parkeret med fornuftig afstand den sidemanden - det havde virket i årvis.
Entré parkeringsfirma - hvis opgave var at sørge for at give bøde til folk uden p-tilladelse... Men nej nej. De skulle da lige tjene lidt flere penge.
Så de udskrev da lige 50 bøder til alle der parkerede hvor de plejede - de holdte jo ikke indenfor de "afmærkede" pladser.
Det var lige ved at ende i retten, da de insisterrde på, at de måtte udskrive de bøder og vi ikke kunne få dem annulleret - på trods af, at det var os der havde hyret dem.
Fucking røvhuller for at sige det mildt.
#23 Jeg tænker at det er gratis at få sådan et firma til at lege nazister, men til gengæld så snupper de afgiften. Win-win - der holder kun dem som må, og parkeringsfirmaet får afgifterne. Måske ikke 100% de "bedste" steder men er sikker på, at det er sådan de blive betalt.
Derfor er det jo helt naturligt, at de vil opkræve maksimalt og søge at undgå nogen form for eftergivelse som i #23's historie. Det er flere penge til dem selv.
Det er naturligvis super klamt, og i stedet skulle det ved lov være sådan at p-firmaet fik en fast betaling for et givet areal, og afgifterne gik så 100% til pladsens ejer. Dermed slap man for den ekstra motivation p-firmaerne har i dag.
#21 Der er ikke ret meget du kunne have gjort anderledes der, jeg ville i hvert fald mene at det ikke burde kunne give en bøde.
Der er dog regler for hvor brede p-pladser skal være, problemet er bare at reglerne er gamle, og bilerne siden er blevet større og bredere.
Sammenholder man det med kravene om at der skal være et antal p-pladser når der bygges nyt. Så er det jo et spørgsmål om at klemme flest mulige pladser ind på mindst muligt plads.
Min kammerat fortalte om at de for nogle år siden havde fået et p-firma til at håndtere deres p-pladser. Det havde givet ekstremt meget administrativt bøvl og firmaet medarbejdere fik bøder selvom de havde kort i forruden, alt fra hvis de rørte en streg, eller ikke holdt langt nok inde i båsen. Kunder der kom og satte bilen på en ledig plads, der ikke var "gæste parkering" fik instant bøde, selvom de var inde og hente p billet i receptionen. De havde dem i ca. 1½ år, inden de vurderede at det ikke var irritationen værd. I stedet satte de store skilte der truer med tilsvarende bøder og privat område osv. men ingen til at håndhæve det. Det fungerer ok, og de slipper for bøvlet.
#25: Der findes faktisk en lov, der hedder, at du ikke må berøre opstregningen til en parkeringsbås, så det var faktisk en bøde. Hvis ikke det var fordi jeg fik lov at stikke af :)
"Fejlen er jo tydeligvis min egen"
Jeg er glad for at se der er nogle folk der kan tage ansvar for sig selv selv under hvad der kan ansees som "uretfaerdige forhold" det er jo klart at du reelt ikke har overparkeret der, men at der er tale om en fejl der dog falder under eget ansvar.
Surt tabte penge er det godt nok.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Vi bruger cookies til login og dine indstillinger.
Læs mere i vores privatlivspolitik.