Kører du Onewheel?

04/10/2024 kl. 08:27 #21
#19 Ha, det er sgu nok bare mig. Jeg ville ellers gerne, men er hverken agil eller atletisk. Jeg er mere 'bajer i hånden ved en grill' typen :-)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/10/2024 kl. 07:59 #22
#20 Hvis du har mulighed for det, så prøv bare at stil dig op af en væg eller reol eller hegn/stakit og vip den op så Onewheel er aktiv. Og her øver du så balancen i anklerne. Vipper fødderne har hele tiden fat på væg/reol/hegn/stakit, mens du holder helt stille. Her skal du bare vippe hele tiden. Lave ankel træning. Det vil styrke dine ankler og sende 1000vis af signaler til din hjerne og den vil langsomt begynde at forstå hvad det er der sker. Bare vip hele tiden. 0 fart. Når det virker naturligt, så prøv at slippe væg/reol/hegn/stakit og se om balancen er der. Hvis det kniber kan du nemt tage fat på væg/reol/hegn/stakit igen. Du skal slet ikke køre, mens du træner det her. Du er KUN ved at øve balance på den akse som Onewheel ikke kan balancere for dig. Dette er et vigtigt step. Først når du er ved at være tryg ved denne øvelse, kan du prøve med at sætte lidt fart på. Ikke meget og bliv ved med at holde ved væg/reol/hegn/stakit, så du kan støtte dig op af den hele tiden. Kør lidt frem og tilbage igen. Ikke meget. Bare lige en meter frem og så tilbage igen. Prøv nu at køre på samme måde, men slip lidt fra væg/reol/hegn/stakit, men tag hurtig fat når balancen er ved at smutte. Kør frem og tilbage. Grib væg/reol/hegn/stakit hvis du mister den. Hvis det ikke går med fart, så vend tilbage til bare at holde stille og øv anklerne. Planen med disse øvelser er at få hjernen til at forstå hvilke bevægelser der skal til for at redde balancen. Det skal trænes så meget at du ikke længere tænker over at holde balancen. At det bare sker helt naturligt og automatisk. Som når du cykler. Jeg er sikker på at du ikke tænker over hvordan du rent faktisk holder balancen når du cykler. Det sker bare helt af sig selv at du påvirker styret så du ikke vælter. Væg/reol/hegn/stakit er til for at du kan isolere den svære balance. Den som skal trænes til at ske automatisk. Bliv ved med disse øvelser, til den er der. Du kan starte hver trænings session tilbage helt fra start og føle progression stille og rolig til du ikke længere tænker over det. Det er cirka sådan jeg øvede mig i electric unicycle og det tog en måned med øvelser inden den sad i skabet.

Dette svar blev ændret 1 år siden af Festival_H.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/10/2024 kl. 08:06 #23
@MiNo Bare lige for at lave en headsup på ovenstående. Et par øvelser du kan prøve af og se om det hjælper på Onewheel formen :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.