Genindførsel af dødsstraf?

27/08/2025 kl. 19:26 #21
Jeg blev noget forarget da jeg så den nyhed, og ikke nok med det er en på 17, så suger han lattergas, i en Porsche laver video for internet fame, og så kører han en ihjel. Den straf kan jo næsten ikke blive hård nok, og han får sikkert 2 år og en advarsel mod at gøre det igen. Jeg havde ikke set videoen før nu, men det ændrer nu ikke noget om hvad jeg synes episoden. Jeg er også nervøs for de ældre mennesker der kører mellem 30-40km/t i 50km/t zonen, er nede på 20 når der kommer et helleanlæg. Det var en ældre dame jeg kørte bag i mandags. Her tænker jeg at der burde være kørekurser for de ældre, for at se om de stadig kan køre bil, og ikke bare har kørekort resten af livet. Men igen, chancen for uheld er jo altid til stede med dem der glemmer at køre bil i stedet for at kigge på mobil telefon. I dag var jeg bagved en der scrollede på mobil telefon i sin store Mercedes SUV, i de ca. 1½ km jeg kørte efter ham, blev endda nødt til at dytte af ham da han glemte at køre ved grøn lys. Godt med lane assist for på et tidspunkt lignede det han ville køre af vejen. Tilbage til straframme, for jeg synes jo personligt også at folk der laver farlig kørsel og kører voldsomt hurtigt, eller endnu værre dem der smutter på motorvejen den forkerte vej og lign burde få strengere straffe. Ok, kører de hurtigt nok, så ryger bilen, hvilket faktisk er en ok straf. Men det kan jo være ekstremt farligt med folk der kører ræs gennem byen. Jeg er dog ikke den store tilhænger af dødsstraf. Så heller den lidt upopulære holdning med at købe pladser i et fængsel i Afrika, Asien eller andet sted, hvor de virkelig mærker de er i fængsel. Det kombineret med at hvis de der ikke er danske statsborgere skal miste retten til at kunne blive det, og skulle sendes ud af landet uden mulighed for retur.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/08/2025 kl. 08:08 #22
[postquote quote=77556] Studier fra USA viser i hvert fald at det er markant dyrere for staten med dødstraf end livstid er. Blandt andet fordi retsagerne ender med at blive så lange, hvilket jo er naturligt nok.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
02/09/2025 kl. 13:07 #23
Skal vi gætte på, at det dumme svin bliver sluppet løs: https://www.bt.dk/krimi/live-slipper-17-aarig-fri-efter-doedsulykke-ved-babysam?directpost=10115587
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
02/09/2025 kl. 13:11 #24
[postquote quote=77659] 6 mdr fængsel og frakendt kørekort i 10 år
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
02/09/2025 kl. 17:49 #25
[postquote quote=77552] Og her gik jeg og troede at man maksimalt kunne frakendes retten til at generhverve kørekort i 10 år - alternativt for bestandigt. Din far - æret være hans minde - må have haft en omvendt forhandlingsevne udover det normale.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
02/09/2025 kl. 18:37 #26
#24 - jeg var spæd da de tog det fra ham og jeg var et godt stykke op i tyverne da han fik at vide at han kunne generhverve det. Det er muligt der løbende har været episoder, eller reglerne bare var anderledes i starten af 80erne. Han var noget af en type, hvis Ricky fra trailerpark boys var fisker og senere landmand.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
02/09/2025 kl. 19:52 #27
Hvis vi havde pubertetsdrenge, der synes, det fedeste er at køre rundt i fars Porsche (hvilket må være det fedeste) – men også at køre folk over – ja, så var det et problem. Vi har ikke sådant et problem. Vi har til gengæld pedo politikere og dømte kriminelle i folketinget. Det må være fragmenter fra 90’ernes symbolpolitik, som stadig lever hos millennials. Apropos dying on the wrong hill. Jeg aldrig forstået tråde som denne.

Dette svar blev ændret 10 måneder siden af Slettet bruger.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/02/2026 kl. 16:31 #28
Så er der I morgen der afsiges dom: https://www.bt.dk/krimi/18-aarig-erkender-at-have-koert-65-aarig-ihjel-ved-babysam Skal vi vædde med at det lille s**n slipper alt, alt for billigt?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/02/2026 kl. 17:40 #29
[postquote quote=81481] Nu har han jo erkendt, så allerede der er der et nedslag. Så, 18 mdr i fængsel, en bøde på 100.000 han ikke kan betale, fratagelse af kørekort i 10 år og en advarsel om udvisning. That's it
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
10/02/2026 kl. 17:43 #30
[quote quote=81482]Så, 18 mdr i fængsel, en bøde på 100.000 han ikke kan betale, fratagelse af kørekort i 10 år og en advarsel om udvisning.[/quote] Du er desværre nok skræmmende tæt på sandheden.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/02/2026 kl. 17:51 #31
[postquote quote=81483] Det er lige før man kunne lave en pool, ligesom de gør i The Pitt :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/02/2026 kl. 17:59 #32
hvordan kan man have en Porsche som 17årig? er det noget leasing? eller er det endnu en af de der "Fars bil" situationer?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/02/2026 kl. 18:13 #33
#31 Mor havde lånt den af en ven. Skal vi gætte på, at vennen nok ikke lige frem har betalt skat af de penge den er købt eller leaset for?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/02/2026 kl. 18:23 #34
[quote quote=81487]#31 Mor havde lånt den af en ven.[/quote] Så har den 17 årige nok ikke fået lov at låne den af moderen eller vennen. Så snakker vi brugstyveri. Så vil jeg godt tilføje 6 mdr. Så han får 2 års fængsel, time served, så han sidder 18 i alt grundet god opførsel
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/02/2026 kl. 20:23 #35
#33 "Porschen havde han lånt af sin mor samme morgen. Hun havde lånt den af en ven, fortæller han" Jeg tror ikke du skal regne med der er brugstyveri indblandet. De dækker over ham.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/02/2026 kl. 13:16 #36
5 Års fængsel. " Selvom du ikke var påvirket, mener vi, at der var tale om uagtsomt manddrab under særligt skærpende omstændigheder, siger retsformanden og fortæller, at retten mener, at hans kørsel forud for ulykken, hvor han blandt andet kørte 209 km/t på en nærliggende motorvej og hans adfærd og kørsel i løbet af dagen, er med til at understøtte de skærpende omstændigheder. Den nu dømte og hans forsvarer går afsides for at drøfte en eventuel anke. Sagen ankes på stedet med påstand om frifindelse i det, hendes klient ikke har erkendt, siger Mette Grith Stage." Øhhmm Hendes klient ikke har erkendt.. Var der ikke video beviser og han så hamrer ind i en mand der står bag en parkeret bil en parkeringsbås som han ikke magter at se...
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/02/2026 kl. 14:48 #37
[quote quote=81502]Øhhmm Hendes klient ikke har erkendt.. Var der ikke video beviser og han så hamrer ind i en mand der står bag en parkeret bil en parkeringsbås som han ikke magter at se…[/quote] Du kan godt regne med, at sådan en vil gøre alt for at slippe. Vi kan håbe han falder i badet.... 5 år er på ingen måde nok.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/02/2026 kl. 15:06 #38
[postquote quote=81503] Anklager gik efter 5.5 år, så jeg tænker anklager nok grundlæggende er tilfreds med det. Ikke sikker på loven vil tillade højere straf. 5 år er altså ret meget. Han vil være 22-23 år når han kommer ud. Dertil kommer han skal erstatte en ny porche (alt efter værdi er det vel mellem 150k -1.5 mil) samt sagens omkostninger (ekstremt hurtigt 200k++) og erstatning til pårørende/ofre på 120k (hvilket virker MEGET lavt) Der er stadig en chance for han kan komme ud på den anden side og bidrage positivt til samfundet. Det må vi håbe han gør, dog kan jeg godt frugte at en type som ham er uden for pædagogisk rækkevidde.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/02/2026 kl. 15:44 #39
[quote quote=81504]Der er stadig en chance for han kan komme ud på den anden side og bidrage positivt til samfundet. Det må vi håbe han gør, dog kan jeg godt frugte at en type som ham er uden for pædagogisk rækkevidde.[/quote] Yeah right.....
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/02/2026 kl. 16:17 #40
#38 Hvad du mente at skrive er "Den umiddelbare konklusion må være at der venter et stort arbejde for personalet i fængslet i forhold til at få ham bragt på ret køl igen" For jeg er helt enig, hvis man kører som en båtnakke, filmer man laver alt muligt ulovligt, så har jeg heller ikke den store tiltro at han kommer ud og bliver fuldstændig afbalanceret efter år bag tremmer blandt verdens nok ikke mest lovlydige mennesker.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.