Socialt eksperiment , kirker siger nej, buddhist .T. Og moské Ja

15/11/2025 kl. 11:32 #1
Sjovt eksperiment. Der har provokeret en debat i USA, en kvinde ringer til kirker med en “fake” grædende baby, og spørger om de kan hjælpe med mad til hendes baby. Hun får Nej ved cirka 23 kirker, 3 kirker (som er Black churches) siger Ja til at hjælpe med det samme, og en buddhistisk tempel og moské siger Ja til at hjælpe hende. https://www.berlingske.dk/eksistens/en-amerikansk-kvinde-ringede-til-40-kirker-og-spurgte-om-hjaelp-til-sin-baby--de-svar-hun-fik-havde-ingen-forventet?gaa_at=eafs&gaa_n=AWEtsqeWDzr3yFLNQDPAbHELw_SH57ALf478VSkSw-V4p10H5G8JeU5JacHryupkaec%3D&gaa_ts=691867a8&gaa_sig=_OA5tkRrGdpaGw_wEJWLomkCW3feXxrAq55H2GavgqpVjOyzi1OZjuCOE82q5qquPYO72T8Ggg5R8WM3CxQuZQ%3D%3D

Dette svar blev ændret 8 måneder siden af Canis_lupus.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
15/11/2025 kl. 19:30 #2
Jeg elsker Berlingske .. "»Jeg har en to måneder gammel baby.« Med lyden af barnegråd i baggrunden har en ung, amerikansk kvinde taget kontakt til adskillige kirker i USA." Det var så hvad jeg kunne se at den artikel. Men ud fra hvad du skriver, så skulle en kirke vel være der hvor man gik hen for at få hjælp. Men sender alle kirkerne ikke bare pengene til deres kendte pastorer, som så kan få endnu et privatfly, så de kan komme tættere på gud ?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.