Kan skrive under på 40 er der det starter, hvis det ikke er kommet tidligere.
Selv 48. Får nemmere ondt i ryg og led.
Har konstant en klump i halsen, som er værst når jeg ligger ned, og gør jeg snorker meget nemt (siger konen). Halslægen siger der ikke rigtig kan gøres noget ved det, hvilket jeg går og overvejer at undersøge igen, da det er pænt irreterende.
Rusherene's skavanker . . .
Lyder umiddelbart som et spiserørsbrok eller slap lukkemuskel i spiserøret, der gør, at mavesyre kan løbe tilbage eller dampe op i spiserøret. Kan vist også skyldes mavesår.
For nogen hjælper det at sove på skråpude eller bruge elevationsseng. For andre skal der medicin til.
Lyder lidt mærkeligt at lægen ikke mener at der kan gøres noget. Jeg synes du skulle få en second opinion.
Håber dog ikke du skal igennem en gastroskopi. Det er det værste jeg nogensinde har prøvet.
[postquote quote=80223]
Nej præcis, men jeg kan love dig for at hele min krop viser mig at det var det rette valg.
Jeg kan løbe, jeg kan trække vejret, jeg taber mig uhæmmet - er helt trimmet nu, der er røget 40 kg. heldigvis uden strækmærker og løs hud.
Hvis jeg drak noget en weekend, så gik der en uge før jeg vejede det samme igen... det er roden til meget ondt.
[quote quote=80240]Lyder umiddelbart som et spiserørsbrok eller slap lukkemuskel i spiserøret, der gør, at mavesyre kan løbe tilbage eller dampe op i spiserøret. Kan vist også skyldes mavesår.[/quote]
Ah ja. Reflux er ulideligt - havde jeg helt glemt fra min egen liste. Man tror det er løgn, men sådan noget kan gøre helt urimeligt ondt. Og det er ikke kun i selve spiserøret: Det kan føles som om, at man er blevet trampet på brystkassen.
#20 Gør som wookie siger og få en second opinion. Der kan sagtens gøres noget ved både spiserørsbrok og reflux.
Min seng er hævet med 5 cm i hovedenden - det hjælper en hel del på reflux. Ellers kan du æde nogle Alminox eller pantoprazol når det er værst. Det virker ret hurtigt.
Og ja. En gastroskopi er frygtelig.
Det er den undersøgelse/indgreb jeg hader mest og jeg har efterhånden prøvet det meste 😔
Spinal Tap og knoglemarvsundersøgelse er godt deroppe af på ubehagelighedsskalaen 😬
Dette svar blev ændret 7 måneder siden af Cancerman.
[postquote quote=80226]
Ja da, men problemet er ikke fundet endnu, men har nu været en gang i MR, og blodprop,/åreforkalkning er udelukket.
Så er nu tilbage på nerve i klemme eller noget i den stil . . .
Håber at i alle havde en god jule aften, kniv, og gaffel var en spændende disciplin for undertegnede . . . :)
Dette svar blev ændret 7 måneder siden af FunteX.
Undskylder igen skrivningen/grammatik/formulering som jeg også gjorde i selve indlæget, halvt i søvne, halv snaldret, og tastning/skrivning er uvant da jeg mangler en hånd . . . :P
#27 Det har det. Tog det til mig dengang for 25års tid siden 🙂
Du kunne roligt ha spurgt, har det helt fint med at snakke om det. Jeg tror mange har det sådan, men at mange tror det modsatte.
Noget af det værste jeg vidste dengang jeg var ramt og i behandling var, når folk prøvede at tage hensyn:
"Du kan jo ikke tage med i byen/spille fodbold/whatever fordi du er syg"
Og "uha, vi må ikke snakke om kræft når Peter er I rummet"
Hallo! Det skal jeg den ondelynme nok selv være dommer over - I skal ikke forsøge at tage hensyn - heller ikke selvom det er i god tro 🙂
Det er faktisk meget vigtigere, at folk tager hensyn i dag og ikke serverer røde bøffer eller stærk mad (pga min Crohns) 🙂
#19 #21 - Man er vel Vendelbo og kommer fra en lang familie tradition af mænd der er døde af “Det skal bare gåes væk”
Jeg får forholdt mig til det engang i fremtiden, men ligenu drejer alt sig om at forsøge at få nok rytme i mit liv til at kunne tage vare på det hersens grøn stær pis.
Jeg kommer lige ud af en stresssygemelding jeg havde udsat i 2 år. Og og og… det her vil jeg faktisk have ros for! Fordi det er et brud på social arv af de helt store, jeg har været til psykolog. Min far ville rotere i graven hvis han hørte det…
#16 Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har skåret min hånd op og burde være taget på skadestuen, men ikke lige kunne overskue det og laver noget tvivlsomt DIY fiksfakseri med ladekabler, håndsprit, cellofantape og køkkenrulle
Dette svar blev ændret 7 måneder siden af Emilsa.