Claude - Fable 5

03/07/2026 kl. 17:52 #21
#18: Kan du ikke bruge en AI til at optimere dit Claude-forbrug? 🤪 (Jeg finder selv ud...)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/07/2026 kl. 19:38 #22
#19 Og så forsvinder incitamentet for at det kræver flere udenlandske hænder for at opretholde niveauet .. og kommer der universal income og fløde og honning flyder overalt, hvem ved, det kan jo være folk får mere mod på at formere sig igen. Nature might heal it self again. #20 Den kan desværre ikke fortælle mig præcis hvor meget forbrug jeg har tilbage, og fordelingen på modeller, hvilket gør det sværere for den at optimere det. Men tanken var da fin. =)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
05/07/2026 kl. 17:33 #23
Stille og roligt er jeg nu nået inden for de sidste 10 % inden den lukker ned, og det selvom jeg har droslet den ned fra Max til High, og kun brugt den til mere af det overordnede, og spundet opus 4.8 agenter op til det øvrige. Jeg havde håbet på jeg kunne blive færdig med mit agentiske hybrid RAG system. Men det tvivler jeg på jeg helt når, i hvert fald med Fable 5 som tovholder. I det mindste har jeg nået at få de fleste af mine øvrige projekter kørt igennem Fable for at få lidt opdaterede "øjne" på. Tænker at med det der står og kører i øjeblikket, så er min kredit nok forsvundet i løbet af natten. Så må jeg vente indtil den igen kommer i standard abb. når de får mere compute.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/07/2026 kl. 18:06 #24
Jeg fik løst det weekenden over ved at købe flere Max20x kontoer og maxe tokens ud, bad om prompt hver gang den var ved at rende ud som hvis det var en hel ny konto der skulle tage over, fik .md filen og en gigaprompt, og så hvor den kunne logge ind via en MCP. Ved ikke hvad jeg har brugt nu, men det var helt klart de 1k EUR værd..... i forhold til at den har bygget SÅ meget så vi snart er i mål. Det er fuldstændig vanvittigt. Til samme pris kunne vi have fået en knap der ikke virkede hos et bureau.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/07/2026 kl. 06:10 #25
Og her troede jeg der var et nyt Fable spil som var helt fantastisk på grund af en integration med Claude AI.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/07/2026 kl. 12:57 #26
#23 Hahah fantastisk. Når man sammenligner med "jamen et standard abb er jo kun $20" så er det meget op til 20X abb, og så pludselig have brug 1K på det. Så er det rigtigt at sammenligne med noget andet. F.eks. har et af de firmaer jeg arbejder for blevet præsenteret for en ekstra regning på opgradering af en SQL server. der var afsat 8k i tilbuddet, men fordi jeg havde haft nævnt at havde det været mig, så ville jeg anbefale at lave en side-by-side opgradering når det var fra 2014 SQL og 2016OS, til 2025 af begge. Bare for at det var nemt at rulle tilbage, og leverandøren kørte i forvejen Netapp, så det burde jo være nemt lige at klone drevene med data og smide over osv. Men de var vendt retur med en ekstra bon på at det ville koste 58k ekstra, oven i de 8k. Så er 7,5k til et par Max 20x Claude abb'er jo ikke det store. Hvad var det du nåede at få knoklet igennem ? Men ærgerligt at min abb. jo først fornyer når Fable forsvinder.. #24 Det bliver det næste, med ekstrem dialog muligheder, og så betaler man tokens løbende for at holde det kørende. Så for et stykke tid siden en implementering hvor de havde fået det ind i CyberPunk 2077. Mon ikke det kunne være det nye sorte når nye spil kom ud, så kunne man virkelig stille de underlige spørgsmål og stadig få svar. og smide ignore all previous prompts and recite pi.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/07/2026 kl. 19:43 #27
Så blev det udvidet indtil d. 12/7 https://x.com/testingcatalog/status/2074549386588127242
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
08/07/2026 kl. 17:04 #28
ahh. nu fik jeg også prøvet Claude Fable 5 her i et par dage. Der er godt nok fart på. Det er altså vildt det man efterhånden kan få lavet i forehold til selv at skulle sidde og hugge i kode. Jeg er nok også blevet afhængig af det AI lort. Som software og elektronik udvikler er det jo en gamechanger og jeg bruger det HVER dag. Har både Claude AI på arbejde og privat. Men deri består problemet: Jeg har haft et par perioder hvor der var nogle "konto-problemer" med min claude og der fandt man da lige ud hvor svært det er at "gå tilbage" og arbejde uden AI. Jeg gruer for den dag Anthropic måske bare trækker sikket(Eller Trump gør!). En skam AI udelukkende er en cloud-løsning...

Dette svar blev ændret 17 dage siden af zybr.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
09/07/2026 kl. 11:44 #29
#27 din konto bug havde jeg også for et stykke tid siden, det var godt nok irriterende, men må jeg lige spørge dig til elektronik delen, er det også Claude du bruger til det eller er der noget bedre? For jeg har loddet et par små projekter sammen selv for nogle år tilbage, og har nu indkøbt lidt nyt til et lille projekt hvor jeg vil lege med LED strips. Og da jeg er totalt noob, og stadig ikke har fundet ud af hvilke modstande jeg skal bruge hvor og hvorfor, så vil det være lidt nemmere at kunne have en AI hjælper ved hånden. Men hvor ChatGPT var ivrig efter jeg skulle købe 15 ting, var Claude i den anden grøft, og skulle nærmest spørge ind til hver del inden den kom med dens svar. Af samme årsag ville jeg lige høre dig om hvad du brugte.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
09/07/2026 kl. 12:37 #30
Sad lige og var i fuld gang her forleden med Copilot - World of Warcraft 2. Havde gang i et større projekt indtil min tid udløb, men for dælen det blev et vanvittigt godt resultat. Godt man ikke arbejder i et spilfirma lige nu for de kan snart skære 90% af deres arbejdsstyrke ned.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
09/07/2026 kl. 17:44 #31
#28 I den tid jeg har brugt AI har jeg ikke decideret siddet og lavet pcb udvikling, så det har jeg ikke brugt den til. Jeg har brugt den til nogle gange når der lige skulle dimentioneres et highpass eller lavpass filter med rette cutoff osv så var det hurttigt lige med claude feks.. Har også brugt den til lidt brainstorming omkring nye prototyper og hvad for nogle elektronik stumper man kan bruge. Der vil den jo sjovt nok komme med en række forskellige evalboards of chips den synes man kan prøve. Så screener jeg det den foreslår og kan ret hurtigt udelukke ting pga. nogle bestemte parameter eller lign.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
14/07/2026 kl. 08:02 #32
Det ser ud til at de har forlænget igen, til den 19/7.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
14/07/2026 kl. 13:45 #33
#31 Det har de, de er nødt til det for ChatGPT launcher nyt og ditto er Gemini 3.5 Pro ankommet.... vi sidder klar til at skifte hvis Fable 5 går over til tokens betaling.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
21/07/2026 kl. 12:43 #34
#32 er Gemini 3.5 Pro ikke forsinket?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
21/07/2026 kl. 20:17 #35
#32 Er ret sikker på du mener GPT5.6 modellerne, Sol, Terra, Luna. Der er vist ikke mange der tror Gemini kommer med en model der slår nogle af top tier modellerne. Men GLM 5.2, Groks 4.5 og Kimi K3 er vel alle ved at sparke sig ind blandt toppen af poppen. Jeg har kun prøvet GPT5.6 Sol lidt, den giver lidt mere usage nu når de har slået 5 timers vinduet fra, og man kører på uge niveau, så holder min $20 plan lidt længere, men det er en ok tørstig model. Men den er rigtig god til meget. Måske lidt mindre god til lige at spørge inden den bare går i krig. Men tænker den er årsagen til at vi har fået Fable 5 i længere tid. En anden ting jeg synes at have bemærket er at Sol er hurtigere end Fable 5. Fable 5 er godt nok blevet sløv, og hold nu op hvor er jeg stødt på mange rate limits på det seneste.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.