Disclaimer: Jeg ved intet om biler.
Jeg har en Kia Ceed SW fra 2010, og den ser sådan her ud:
https://www.motorsiden.dk/Biltest/Kia%20ceed%2016%20CRDi%20SW/DSCF3055%20copy.jpg
https://printcarposter.com/images/606121-big.jpg
Den har en forholdsvist lille antenne - og radioen skratter simpelthen så det ikke er til at holde ud at høre på.
Burde sådan en antenne ikke fungere fint? Kan man skifte den ud med en anden som er bedre? Den kan skrues af (det gør jeg når jeg tager bilen i vaskehal).
Elendig bil-antenne
Øh, Jeg/vi/en del, har allerede så'en lille en. Det er nok noget andet end størrelsen ;-)
Og skratten mm. er næsten altid = løse forbindelser.
Med det sagt: Har IKKE DAB = måske anderledes?
Har den altid gjort det?
[postquote quote=10626]
Jeg ville høre hos KIA om de har erfaring med problemet... Jeg kender nogen bil modeller hvor antenne foden kan blive dårlig med tiden(pga vand/ir)
På andre er det selve pisken.
Der er også eksempler på at selve ledningen til antennen er dårlig.
Andre har en forstærker der måske kan være defekt?.
De har sikkert et godt bud hos KIA.
Hvor henne af i landet? Hvis Nordjylland og i Hjørring Kommune så havde jeg problemer da jeg havde en Skoda Citigo men når vi kom ned omkring Aalborg var der ingen problemer, i vores nuværende Hyundai Kona har der ikke været problemer, heller ikke selvom jeg har skiftet stadnard antennen ud med en 2 cm. antenne fra wish så skidtet kunne blive siddende på under vask
Har haft 2 af de biler, samme antenne og aldrig oplevet nogle problemer med radioen. Måske forbindelsen mellem antenne og radio er røget? Test ved at pille antennen af og se om det gør en forskel.
Jeg havde kørt den i havnen
[postquote quote=10669]
Er der gode modtage forhold der?
Hvilken havn havde du valgt?
uden at have kikket så meget på det, kan det ikke bare være et løst stil til antennen....
Det kan meget nemt være stikket i radioen der er hoppet delvist ud, har oplevet det flere gange på ældre biler, går ud fra at det er rimelig standard radio du har i?
[postquote quote=10682]
Randers Havn, så den kunne modtagen fed håndværker-basarms-jazz fra 06.00.
Immer dakkedak \m/