Ingen DR-tv via antenne

04/04/2021 kl. 11:51 #1
Findes der mon en antenne-kyndig Rusher? Jeg kan modtage adskillige kanaler (tyske, nordiske, de krypterede kanaler fra Boxer), men ingen kanaler fra DR. Hvorfor? Jeg har følgende antenne på loftet: https://www.nbradio.dk/shop/triax-uhf-100-2951p.html Og følgende fjernsyn: Samsung 65" Q6F 4K UHD Smart TV QE65Q6FNAT Jeg har investeret i gode antennekabler (guldstik, 4-dobbeltskærmede osv.) Jeg har forsøgt mig uden antenneforstærker. Her kan jeg modtage 13 kanaler (mest tyske). Med forstærker (en gammel sag: Ankara BKV 30/200F) kan jeg modtage 63 kanaler. Alle kanaler står knivskarpt, men altså ingen licenskanaler.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
04/04/2021 kl. 12:35 #2
Ikke så kyndig, men har du rettet din antenne mod en afsender, som udsender de danske kanaler. Måske du har fat i en svensk eller tysk antenne.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Et rush om dagen. Holder facebook fra døren."
04/04/2021 kl. 13:21 #3
Mit bud ville være fordi, at din antenne ikke kan modtage DVB-T2 kanaler. Men hvad Boxer sender i, der må jeg være svar skyldig. https://sortsignal.dk/ Edit: Boxer sender vist også på dvb-t2. Så mit bud er nok ikke et rigtigt svar :)

Dette svar blev ændret 5 år siden af Steadi.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
04/04/2021 kl. 16:24 #4
Tidligere teknisk boxer supporter her ;) Selvom du kan modtage nogle kanaler, så betyder det ikke at din antenne kan modtage alle kanaler. På antennenettet opdeles kanaler i forskellige "mux" bånd. DR sender på mux 1 og boxer på mux 2-5. Mux 1 består af DR1, DR2, DR ramasjang, TV2 regional, samt diverse synsfortolkning og Folketinget. Hvis du INGEN af disse kanaler har, så mangler du signal på mux 1 Det er ikke normalt, men heller ej uhørt at det lige er mux 1 some man ikke kan finde signal på.. så må nok sige at du skal op og rode mere med antennen.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
05/04/2021 kl. 08:20 #5
Tak for hjælpen. Jeg planlægger en loftsekspedition.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.