Jeg har lige købt varer hos Fleggaard, og valgte deres click and collect, så jeg ikke skulle stå halvanden time i kø foran deres butik i Tyskland. Jeg købte bl.a. 10 glas Nutella og finder så ud af, efter jeg er kommet hjem, at de kun kan holde sig i 2 måneder endnu. Hvor længe tror I sådan noget kan spises, efter det har overskredet holdbarhedsdatoen? Jeg går ud fra at datoen er "mindst holdbar til", men kan ikke helt se det.
Hvis jeg skal nå at spise de 10 glas inden der er gået 2 måneder, er det 6,3 kilo jeg skal fortære.
Nutella
?? det meste er vel smør og mejeriprodukter er jeg ikke vild med efter datoudløb?
Alle fødevare SKAL have en dato printet på. Jeg tænker ikke Nutella kan blive FOR for gammelt, så mon ikke der er tale om en 'bedst før' dato?
Men anbefaling herfra: Prøvesmag lige med en god spiseskefuld, når du åbner en ny bøtte der er over tid. Bare lige for at teste!
Kan man ikke fryse det ned?
Sælg nogle af dem til bekendte, så du ikke ender med en Nutella overdosis :)
Ellers ring til dem, det er ikke først gang. Kan være du får et eller andet ud af. Kan i hvert fald ikke skade.
Tror ikke det bliver for gammelt. Mister måske lidt farve og smag, men det bliver næppe direkte usundt.
Mon ikke der er så meget sukker i, at det aldrig bliver for gammelt.:)
Jeg ser i øvrigt ikke noget problem i at nå at spise det hele, inden der er gået 2 måneder...
Men hvorfor overhovedet købe nutella når de billigere alternativer ofte smager bedre!?
Tænker det bliver mere stift med tiden.
Tillykke med chokolade karameller :D