#19 Har svaret :)
Voksenuddannelse - IT-Supporter
Så kom jeg lidt videre og har fået snakket med en vejleder fra TEC, og det lyder ikke til at blive et problem at komme ind på uddannelsen :)
Skal nu ind og søge om uddannelsen på optagelse.dk og så vente til at høre fra dem.
Og skal bare søge om "optagelse" omkring det tidspunkt hvor jeg kommer til at stå ude job.
Fik at vide at alle der søger ind over 25 skal til en realkompetance samtale som ikke er en prøve ifølge hende jeg snakket med.
Hvad det så mere precis går ud på ved jeg ikke helt, nogen her der ved det? Kan man dumpe eller ikke blive egnet der?
De tilbød mig også hjælp med min ordblindhed under uddannelsen, dog tor jeg ikke jeg får det store behov for det.
Og af uddannelsessteder kan jeg se TEC Frederiksberg er tættest, og Ballerrup også er nemt nok at komme til.
Med ud fra hvad mange af jer har sagt så skal jeg have fokus på Frederiksberg :D
Nogen af jer der kender TEC Frederiksberg på godt og skidt? Er der parkeringspladser nu det er inde i byen?
Den kompetence samtale er nok for at se om du skal have et kortere uddannelsesforløb og/eller merit for nogen fag.
#22 har ret. Under RKV'en kigger man på hvad arbejde og uddannelsesforløb, som du har været på tidligere. Fx hvis du har haft engelsk, dansk og matematik på minimum D-niveau, slipper du for at skulle have det under grundforløbet.
Derudover kan relevant arbejdserfaring også skære ned på uddannelsen, men det sker meget sjældent ifølge den vejleder, som jeg snakkede med.
Som jeg skrev tidligere kan jeg dog virkelig anbefale at tage et certifikat i stedet for grundforløbet. Du kan tage CompTIA A+ certifikatet på en måned, hvormed du slipper for et halvt år på grundforløbet.
[quote quote=20193]Nogen af jer der kender TEC Frederiksberg på godt og skidt? Er der parkeringspladser nu det er inde i byen?[/quote]
TEC Frederiksberg ligger lige ved Metroen. Brug dog den :)
[postquote quote=20229]
Haha ikke hvis jeg kan blive fri, har arbejdet i offentlig transport i snart 14år, så kan jeg slippe for det vil jeg godt det haha :D
[postquote quote=20241]
Så kommer det an på hvor længe du skal være der. Det er omkring 90 kr for 7 timer og det gælder hele Frederiksberg
Da jeg læste mediegrafiker i en periode, så kæmpede mange om at få merit for det ene og det andet. Her var nogle af lærerne der ikke bare at søge merit for at slippe, hvilket jeg blev glad for. Jeg havde inden haft Dansk A fra HTX, men Dansk D lærte mig gode ting i forhold til at stave bl.a. så alt efter hvad der betyder noget kan der godt komme gode ting ud af ikke at tage merit.
#27 Hmm det pænt dyrt hvis man skal det hver dag, Er der ikke noget pakering som høre til skolen?
#28 Er faktisk lidt i den stil jeg tænker, det er længe siden jeg har været på skolen bænken, og jeg har ikke specialt travlt med at jeg skal ud og lave en masse penge som når man er ung, bare det køre rundt for mig. Så tænker også lidt grundforløbet nok ikke er en skidt ting at få med :)
IT supporter kan vaere en fin stillinger til at faa gang i ens karrier.
da jeg flyttede til US-texas var mit foerste rigtige IT jb you IT supporter. jeg arbejder stadigvaek inden for felter men PT feder jeg den af med ca 2 timers arbejde om dagen og en helt fint loen. ja jeg faa ikke laege eller advokat loen. Men det er nok til at holde hus og 2 biler
Jeg vil ogsaa anbefale at kigge paa comptia certificater. det er maaske ikke det mest bedste og hardeest men det er ret velkendte (isaer herovre). jeg har selv taget 5 af dem samt 4 smaa MTA certificater. jeg har dog skifter lidt vael fra de tekniske og mere smaa drift saa jeg tog en ITIL foundation og pt arbejder jeg paa min project+ certificering.
naar du sider som it supporter. saa foer for at laere saa mange administrative ting om de systemmer du roer som muligt og tag nogle flere certificater hvis dit firma betaler for det. saa kan du sennere rykke ud til system administators og hvad ved jeg af titler
Dette svar blev ændret 5 år siden af SvenBent.