Jeg har udendørskat, den er inde når det virkelig er koldt, så står den nemlig ved døren og går ikke væk, det har så været sjældent nok.
Den er desværre god til at bruge haven som toilet, hvor der er jord og ikke græs nok. Så tager den fugle og jo, ødelægger reder i store træer hvor den kommer op, det har jeg så sikret et par gange, så katten ikke kravlede op og fugle fik unger og reddet sæsonen der for dem. Men det er svært at vide om ens kat er din, eller den også bor hos naboer og fodret der, også selvom den er tagget osv.
Fordi den har været flittig og fange mus og redde loft for samme dyr, så har jeg holdt den til. Jeg ville nok helst undvære hvis muligt. jeg var glad for indendørs katte i mange år, nu er det slut og de er alle døde. Jeg har nu hunde og fundet kærlighed i hunden, og de støtter meget bedre op og er selvfølgelig en bedre ven, end mine kælekatte var i mange år.
Katte i byområder, er oftest i fare for andre husejere, da de ikke må rende rundt på andres grund og de kan indleveres som udekatte også selvom nabo kender ejer, som altså ikke styrer sin kat. Så man skal ud på landet hvis man vil have dem som nyttedyr, ellers er det inde katte man søger og så er det også en anden type kat man passer på, og de får bure udendørs og går i snor hvis de lærer det.
Med 30år+ katte erfaring og ejerskab, skiftede det, og jeg er glad for valget af hund nu.
#40 Jeg må da godt skyde din køter på min grund - hvis jeg advarer dig forinden - eller er det også blevet forbudt?
By-boer; skal have "ting" i bur og/eller i terrarie. Om end ikke andet, så matcher det deres egen tilværelse :-O
EDIT: .."Jeg har udendørskat..er glad for valget af hund nu".. Hvad har du NU?
PS. hunde♥ers KOM frisk ;-P
#39 - jeg har den modsatte holdning til katte i villakvarterer. Det generer mig ikke, ej heller hvis der ligger en lort i bedet engang imellem.
Baseret på mængden af katte i kvarteret og mangel på opslag i den lokale FB-gruppe, så virker stemningen i hvert fald til at være accepterende.
Men, fordi vi netop ikke er interesserede i en situation som dine forældre står i, så tager vi selvfølgelig en snak med nærmeste naboer.
Derimod er jeg meget lidt tryg ved hunde generelt, så dem skulle jeg ikke have til at rende rundt.
#41 - siden 2014 har udgangspunktet været, at omstrejfende hunde ikke, selv med advarsel, må skydes på egen grund.
Hvis du har eller køber en kat så hold den venligst inde på din egen matrikel, jeg er lige glad om den er i din have eller kun inden for men den skal ikke gå frit uden for din egen matrikel nogensinde med mindre du har den i et halsbånd.
Katte hører ikke til i naturen og har en negativ impact på det danske dyre vildt. Den skal derfor sidestilles med en hund der heller ikke bør gå frit omkring og ind og ud som den lyster..
TLDR: Køb kat= HOLD DEN FUCKING FOR DIG SELV og lad os andre og vigtigere vores kære natur være fri for lortet på samme måde som du ikke lukker en slange eller et firben ud i nabokvarteret.
slut bum
#43 - okay. Dit indlæg bliver ikke mere effektivt af hverken caps lock eller bandeord.
DR formåede at have en hæderlig debattone, synes vi bør videreføre den.
#44 der er ingen grund til at blive fornærmet, det er et online fora...
og det ændrer ikke på sandheden om at en kat kun hører hjemme inde ved dig selv på samme måde som jeg ikke lukker dyr ind på din grund.
#45 - blev nu ikke voldsomt fornærmet, men trods det er et online-forum synes jeg stadig, at vi bør prøve at holde en sober tone. Tænker flere får lyst til at deltage på Rushers, hvis det lykkedes.
men for min skyld kan vi godt blive enige om at være uenige.
Din holdning til kat er også fint gået igennem.
Vudden' har #Noize det med ULVE i DK?
#42 Aah! Blandede det sammen med hundeloven år 2010. Jeg er for resten vokset op med Airdale Terrier og New Foundlændere..og MANGE katte, og en ½Araber, en Nordbakker? Og æsler+!? Og Flagermus(de er fredede!) og mus og rotter og husmår og Så en Grævling i 2019, da hjemme på besøg/for at aflive killinger(IK' SIGE noget til #Jacques!!)
#47 - Yes, det har nemlig tidligere været lovligt at skyde omstrejfende husdyr, hvis det blot skete efter reglerne - men, som jeg husker det, så skabte det stadig ret store avishistorier, når der endelig var nogen, som valgte at gøre det.
#48 ..og går ud fra, at du nu ved: Stultus' har - via "min og" diverse dyr rant - det ganske OK med langt de fleste pattedyr.
PS. har skudt på flere mennesker end hunde! Bare så du(Og #Noize)kan føle sig&%¤X/trykke blidt lige til aftrækket¤%¤& HOV :-O TRYGGE! Der var dén! Trygge...
katte skal bare dø. for mig går der sport i at ramme en med bilen hvis den krydser min vej, det kan være næsten sjovere end at køre tæt på 50år gamle mændt som fylder hele landevejen som var de med i touren. :D :D
så er der den kat mindre til at og lave hærværk på ens grund og bil.
#53 - jeg er nu med kaal her, hvis der var en der sad over for mig og blamerede sig med at påkøre dyr på vejen… så fik han/hun et promte lag tæsk og en smadret bil…
Jeg har måtte enten tage livet af adskillelige harer, katte, pindsvin, fugle etc. eller sidde og vente på der kom en og kunne gøre det for mig (dådyr)… Fordi en ellandet dumt svin har kørt et dyr over og er skredet… Det er kraftsatme ikke sjovt, og det er helt igennem synd for dyret hvad enten det er en kat eller ej… Hvis du vil af med en omstrejfer, så enten skyder du den og lader være med at fortælle nogen om det - eller du får den indfanget og aflivet… Du skal forfanden ikkekøre rundt og lemlæste dyr,
Så lad dog være med at skrive det, mand! Jeg havde i øvrigt heller ikke planer om at give nogen tæsk, bare for the record. Men dyremishandling får virkelig mit pis i kog.
#56 - hvis du har en opfattelse af at det 'gamle DR' (det er samme brugere her) ville behandle dit indlæg anderledes, så husker du vist lidt forkert :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Vi bruger cookies til login og dine indstillinger.
Læs mere i vores privatlivspolitik.