Hvorfor holde hende for nar?
I øvrigt, barnets chancer for at få en farfigur som moren er sammen med bliver mindre jo ældre barnet er.
Forlad den gravide kæreste - eller ej?
"Men han er forelsket i en anden"
men.. betyder det han ikke kan lide sin kæreste?
hvad med barnet, som jeg antager også er hans?
hvor "sikker" er den her forelskelse til "den anden" kvinde?
nej deres barn var ikke planlagt, og han opfordrede hende til en abort.Jeg er af den holdning af hvis begge forældre ikke er enig om at beholde barnet frem for at få en abort, så er det eneste rigtige at gøre, er at få en abort. For ellers er det barnet som er den der kommer til at lide her, og den fortjener selvfølgelig en opvækst hvor både far og en mor er der og elsker den rigtig meget. Bare se på statestikkerne, største delen af kriminelle mænd kommer fra en dyfunktionel skilmisse familie hvor barnet er vokset op uden en faderrolle. Så hvis manden har gjort det klart at han ikke vil være far til barnet og at hun skal få en abort, men hun alligevel insistere på at beholde barnet, så frasiger hun sig også retten til at fåvente at han er der, samt børnepenge fra ham. Men vi kender ikke særlig meget til situationen, så det er jo svært at vide hvem der er det egentlige røvhul her, de lyder begge dog umiddelbart til at være nogle egoister. Hvis det var mig og min kæreste blev gravid og hun nægtede at få en abort, så ville jeg miste meget respekt for hende, men i sådan et tilfælde, handler det ikke længere om mig og mine følelser, fokus vil være på hvad der er bedst for barnets ve og vel, jeg ville mande mig op og holde frustrationen for mig selv og blive i forholdet i 18 år indtil barnet er vokset nok til at undgå at blive psysisk ustabil fordi jeg forlader hende.
Dette svar blev ændret 4 år siden af knekker.
#22 - Det positive udfald for børn i familier der ikke bliver skilt er ikke alene et produkt af at man bliver sammen koste hvad det vil. Jeg kan garantere dig for at forældre der bliver sammen men ikke kan udstå hinanden - er noget børn kan føle og mærke og det kommer til at påvirke dem negativt, meget... De er ikke dummere end snot og de har en situationsfornemmelse, de kommer til at samle alle neuroserne, frustrationerne, den passve aggressivitet etc op - uanset hvor godet i end monne skjule dem - og det kommer til at fucke dem op.
Grunden til at børn i familier der ikke bliver skilt klarer sig bedre, er at de er sammen med voksne der også holder af hinanden og udviser gensidig omsorg - alt det går fløjten i dit senarie.
Det er immervæk bedre du bliver skilt, frem for at tortere dig selv, din kone og dine børn i 18 år. Så må du jo bare sætte dig ind i hvad man kan gøre for at støtte skilsmissebørn og modvirke de negative effekter. Det er der sikkert skrevet side op og side ned om.
[quote quote=27837]Du spørger om vores mening, og når du så får den, siger du, at vi skal have et reality check? Goood stil, mester.[/quote]
Hehe, spot on. Spørgsmålet er vel, om #0 reelt var interesset i andres holdninger, eller om han bare var ude efter at få bekræftet, at hans egen holdning er den rigtige.
Et vigtigt spørgsmål
Var han gået fra hende, hvis ikke der havde været en anden?
Det lyder som om han ikke elsker hende mere, han/hun har ændret sig. Er alt håb ude?
Såfremt svaret er ja, så synes jeg det bedste man kan gøre er, at gå fredeligt hver til sit og dele forældreskabet 50/50.
Dette svar blev ændret 4 år siden af Molkar.
Min eks og jeg gik fra hinanden da vores fælles søn var 1 år.
Jeg vil til enhver tid anbefale at man skilles inden barnet kommer til verden, så man på den måde har tid til at skabe de trygge rammer det nye sted for det kommende barn. Det er også nemmere end hvis man står med et barn på armen og skal flytte, sælge hus osv.
Børn er en test af forholdet, ikke en løsning, og hvis det ikke fungerer nu, så fungerer det bestemt heller ikke når der kommer en lille ny til.
[quote quote=27812]#22 stay together for the kids er nu ikke den rigtige løsning har man givet ALLE chancer og det bare ikke vil køre som det bør skal man ikke blive sammen i 18 år.[/quote]Jeg undgik at forklare yderligere for at holde min post relativ kort og derpå spiselig. Men jeg er enig. Man skal virkelig give det en chance før man kaster handskerne, for det er heller ikke godt for barnet hvis den skal overværge råb og skænderi dag ind dag ud imellem forældrene, men man skal hvertifald gøre sit bedste for at få det til at fungere. Ham #0 beskriver, skrider fordi "han elsker en anden", fuck hvor en egoist, han kan ikke tænke længere end sin egen næse. Og dullen nægter at få en abort for hun kan ikke tænke længere end sine egne følelser, så hun er ikke en skid bedre.
Nej børnepengene hænger han på indtil barnet er 18 år.Nu var det ifølge min mening, hvordan tingene 'burde' forholde sig, og ikke hvad der pt sker i den virkelige verden.
Dette svar blev ændret 4 år siden af knekker.
[quote quote=27855]Såfremt svaret er ja, så synes jeg det bedste man kan gøre er, at gå fredeligt hver til sit og dele forældreskabet 50/50.[/quote]
Skal manden så amme 50% af tiden?
[postquote quote=27867]
Ja, du påstår vel ikke at det kun er ciskvinder der kan amme!?!?
Men ved moren overhovedet i sin beslutning om ikke at få en abort, at han knepper en anden og påtænker at smutte fra hende?
Det kunne jo være at det ret hurtigt kunne få hende til at ændre beslutning hvis han bare har holdt forholdet hemmeligt og i stedet bare antydet at alt er fjong men at han syntes hun skal få en abort.
Hvis han har gået med hemmeligheden og bollet uden om og moren nu er på den anden side af tidsgrænsen for abort så er han godt nok en mega mongol som nok burde tvangs stereliseres. stakkels barn
Tillad mig lige at hælde lidt livserfaring udover den her gang sovs…
Som et barn (der faktisk var planlagt til abort) af to rigtig unge forældre, som et utal af gange gennem min opvækst har truet med at gå fra hinanden - så sent som for nylig - så gør mig den tjeneste, at bede din ven afsøge i sig selv om der kan gøres noget permanent, så han igen får følelser for barnets mor.
Hvis nej, så få det lukket ned og kom videre. At blive sammen for barnets skyld er jeg i al beskedenhed ikke fan af