Dark souls
elden ring
sekiro
hades
sifu
god of war
uncharted
yakuza 0
Horizon zero dawn
nier automata / replicant (jeg kan ikk lige huske forskellen :D)
inscryption (lille indiespil - men skulle være skide godt)
er command and conquer virkelig et "små-spil" ? :p det er en kæmpe franchise
red dead redemption 2 (1'eren er også godt, men kun xbox 360 og ps3)
Risk of rain 2
Teardown - det er gået under radaren hos mange, men det er ret unikt lille spil (vidst kun lavet af et par folk - super god mod support!)
Hjælp : Hvad skal jeg spille
Prøv Heroine’s Quest: Herald of Ragnarok. Ligesom Thimbleweed Park er det et point & click adventure, men det er også et RPG. Og det er gratis på Steam.
Red Dead Redempsh 2. Altid Red Dead Redempsh 2.
Resident Evil 4 - jeg bad om nyere spil. Den er fra 2005?
Der er meget role play (og nogle gamle nogle) - vel fordi jeg nævnte Witcher 3. Men jeg ser den mere som en undtagelse, og den står da også ret alene på listen. Men det gør også jeg er ret usikker på om din liste er noget for mig.
Er ikke så meget til RPG, og så ligner det noget jeg kunne have spillet på min Amiga 500 :-)
Har aldrig spillet Diabolo - og tror ikke jeg kommer igang. Det D&D fix jeg skal have får jeg old school med pen & paper :-)
#23 Jae .. måske når den kommer på super-tilbud.
Tak til alle i øvrigt. Jeg gik i gang med Just Cause 4, som jeg dog har nogle problemer med. Synes det er enormt rodet og kaotisk, og fjender synes bare at blive ved med at komme uanset alt, og det er jeg ikke så meget for. Desuden for jeg sådan lidt skod-konsol conversion fornemmelse, men jeg har ikke givet op endnu.
Og så er jeg startet på Lego Skywalker Sage på PS5 da min søn har købt det. Hyggeligt, da jeg elsker SW men eller meget banalt - og den eneste egentligt udfordring er, at jeg ikke rigtigt har brug en consol controller siden Tekken på PS1 :-D
Hmm, tror min sammenligning var lidt off der. Jeg ved ikke rigtigt hvad den kategori hedder, men det er ikke lige mig.
Mjae, du kan jo se et par stykker på min liste. Jeg er dog klart mest til fuldblods AAA titler, men ind i mellem er der noget fint. De 2 små 'kingdom' spil var jeg vilde med, men meget andet jeg prøvet fanger slet ikke.
Nu nævner du Portal blandt spil du har været glad for, så hvis du skal have noget kvali-first-person-puzzle, så anbefaler jeg varmt The Witness og The Talos Principle. Der er ikke humor i de to spil som Portal har, men begge har timevis af solide puzzles og hemmeligheder at udforske.
Og så synger jeg også med i koret på God of War og Horizon Zero Dawn!
Edit: Uh, hvis Resident Evil 4 er for gammelt til dig, så tjek The Evil Within 2! 1'eren var noget forbandet rod, men efterfølgeren rettede op på alt og leverede et af de bedste action/horror-spil i mange år.
Dette svar blev ændret 4 år siden af Chrism.
Takker.
True dat :-)
Har faktisk spillet nok lidt over halvdelen af Talos Principle, men så gik jeg død i den. Manglen på den sammenhængende historie var nok årsagen, og de små tekstbidder man kan læse var bare ikke nok. Synes ikke det nåede Portal til sokkerne. Men ok, Portal er også gud.
The Evil Within 2 - er lidt bare for det er bølge efter bøgle af fjender a la Just Cause som jeg bare tror jeg går død i.
Spøjst nok at jeg siger det, for jeg tænker at starte op på Borderlands 3 som jeg lige nuppede for 0 kr. Har spillet (og hygget mig med) 1'eren, 2'eren og 'the pre-sequal' (Tinas adventure var fantastisk) så jeg tænker jeg vil kunne hygge mig med 3'eren også.