Det kunne man i starten, men senere blev det kun muligt at oprette sig ved at scanne chippen i sit pas direkte i MitID app'en og derefter scanne sit ansigt med telefonen.
Ved dog ikke hvornår det skiftede, men det er mit indtryk at oprettelsesmulighederne skiftede da NemID "officielt" døde ved udgangen af oktober.
Mine forældre havde svært ved at oprette sig, men har ikke oplevet problemer ved brug, ej heller her.
MitID Sutter PIK!!!
Det er en skod app, men mange fejl. Hvorfor vi skulle bruge penge på at opfinde den dybe tallerken en gang til. Fatter jeg ikke.
#2 Det er vist for at mindske muligheden for at snyde folk som måske bare godkender uden at tjekke hvad de godkender.
#10 At den ældre generation nu kan komme igennem uden nødvendigvis at skulle huske et kompliceret password er i min verden en forbedring. At udrulningen så har lagt kommunernes Borgerservice ned er selvfølgelig noget lort.
#16 En anden ting der trods alt også er positivt er at man denne gang har sat sig på ejerskabet af løsningerne.
Med NemID er det basalt set en løsning som Nets ejer (sammen med bankerne) med nye IT-Projekter har man lagt vægt på at man ejer løsningen så nu er det offentlige samt bankerne som ejer løsningen.
Det samme er i øvrigt også tilfældet med den nye Digital Post løsning, det er eBoks som ejer den gamle, men det offentlige som ejer den nye.
Når det så kommer til genudbud så byder man på at drifte og udvikle vores(samfundets) løsning hvilket jeg umiddelbart ser som bedre end at vi kastede penge efter at et firma lavede en løsning som de så selv ejede.
Dette svar blev ændret 3 år siden af Fisker.
Er enig i at det sutter. Var nød til at gendanne min tlf, skulle så have nye aktiveringskode via pas. Kommer hele vejen med skanning af pas, ansigt osv og så melder den fejl når jeg skal aktivere :S Har forsøgt siden slutningen af oktober, at få tid på borgerservice. Det er nu lykkedes mig, at få tid d 9/1-23. Deres kundeservice har ikke kunne afhjælpe problemet. Så det er bare super fedt :(
eneste tidspunkt jeg har haft problemer med mitID har været når jeg ville logge på min netbank igennem min banks mobilbank-app. Så nu bruger jeg bare hjemmesiden, via min mobil... (Den får notifikationen, til at logge på, inde i mitID, men bankappen siger bare at den ikke kan)
men ellers har jeg ingen problemer haft
Man kan ikke slå notifikationer til, det er en sikkerhedsindstilling, det har de selv meldt ud.