ca. 2800 til mig selv og 1300 til konen...
Det er ganske fint.... plejer at være rimelig præcis med forskudsopgørelsen, men dog så den gerne skulle give et lille plus ;)
Årsopgørelsen 2020.
-143k kun, det går sgu da fremad.... nu har jeg sat indtægt til det dobbelte af hvad jeg tror vi når :D så har jeg lige et mål at ramme.
Pis - jeg havde glemt de udbetalte feriepenge. Det blev et minus denne gang :O
Skulle betale 2041kr, men så indsatte jeg kørselsfradrag som blev 20.000kr.
Nu får jeg 2457kr. Jeg forstår det ikke helt.. Hvor blev de andre 16.000 fra kørselsfradraget af?
Skal have 4500 kr. Ikke værst.
#83 Befordringsgodtgørelse er et ligningsmæssigt fradrag, så "slut-værdien" af fradraget er ca. 26%.
Altså for hver 100 kr. i fradrag, vil det give ca. 26 kr. i hånden. Det passer også nogenlunde på dig, hvis man regner baglæns svarer det til ca. 17300 i befordringsfradrag.
Dette svar blev ændret 5 år siden af Fisker.
[postquote quote=11243]
Jeg mener det er forkert at sikre skat, på at forhøje indtægt alene, det vil bunde ude i nogle lignings fradrag og jobfrag som øges, og når du tjener mindre sænkes de jo, så du ender med at betale mindre i skat på den måde (muligvis).
Jeg forhøjer altid min skattekort direkte hos arbejdsgiver uafhængigt af forskud, så jeg fortæller dem de gerne må sætte trækprocent +2 eller +3 hvor meget jeg gider spare op hos skat, det er jo ingen gavebod :)
Det burde være mere sikkert efter skat har regnet på fradrag og sat procenter og fradrag.
Er der større ændringer, så ja, så får de også et nyt skattekort + 2 procent ekstra :)