Folketingsvalg 2022

28/10/2022 kl. 13:35 #201
#199 Ikke noget som udgangspunkt. Jeg tror bare ikke Pay-as-you-go modellen kan holde i al uendelighed når nu demografien ændrer sig de næste 20-30 år, og det virker til Løkke har forstået det, eller i det mindste anderkender at vi måske bør snakke om det inden vi lige pludselig står midt i situationen og en generation bliver smidt under bussen.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/10/2022 kl. 13:49 #202
Verden bryder jo ikke sammen, uanset om det er rød eller blå blok, som sidder på magten. Min største frygt er det kludetæppe af en regering, som skal strikkes sammen for at få 90 mandater. Her er en lille fredagsting fra vores allesammens DR: https://youtu.be/mMRSpHzMrJw
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/10/2022 kl. 19:35 #203
#201 Skræmmetaktik er desværre alt for udbredt - på begge sider
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/10/2022 kl. 19:42 #204
Jeg er nået dertil hvor jeg faktisk får kvalme hvis Mette bliver som statsminister... jeg kommer til at hade alt og alle der har stemt hende ind. Bare de klamme radioreklamer hun bruger med sin falske bedrøvet stemmeføring med "Tiden er ikke inde til forsøg med skattelettelser til topskatten". Det er så klamt at man skal give 2/3+ af det man knokler for retur til staten.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/10/2022 kl. 21:04 #205
#203 Jeg vil nok ikke ligefrem hade folk, men jeg ved hvad du mener.

Dette svar blev ændret 3 år siden af Cancerman.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2022 kl. 05:32 #206
#203, 204 hahahaha :) Ej, jeg glæder mig sku til at overstået på tirsdag. Det kunne være så hyggeligt med 4 år mere til Slette Mette. Jeg håber at hvis hun bliver genvalgt, at hun køber sig Flot minkjakke eller ligende, LMAO. https://ibb.co/SxFCt1h
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2022 kl. 07:16 #207
#203 Jeg kommer ikke til at hade dem der har stemt på hende og ikke er medlem af partiet. Jeg vil ikke hade et tænkende individ for at være blevet forført. Det kan ske for os alle, tænker jeg.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2022 kl. 08:34 #208
[quote quote=48496]Jeg vil ikke hade et tænkende individ for at være blevet forført.[/quote] Det var da et nedladende syn på andre mennesker. Du mener, at alle har ret til et frit valg, men du ynker dem, som stemmer anderledes end dig. Du bliver jo ikke forført af den frihed, guld og grønne skove, som de liberale lover. Neeej da, for du træffer et oplyst valg modsat de andre.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2022 kl. 09:06 #209
https://ibb.co/rGZhqJW

Dette svar blev ændret 3 år siden af Canis_lupus.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2022 kl. 10:16 #210
#207 Folk skal naturligvis stemme hvad de har lyst til og det skal man hverken hade eller ynke dem for. Der hvor mit pis dog kommer i kog er, når folk stemmer på et uoplyst eller falsk grundlag. F.eks. Kampagnen mod Moderaterne om hvordan de vil afskaffe folkepensionen. Det er jo overhovedet ikke det de vil, men det blæser medier og politiske modstandere det op til. Det resultere i nogle vælgere der stemmer ud fra falske forudsætninger som de ser i EB eller som en eller anden politiker bræger ud på SoMe. Det gælder på begge fløje, at den slags valgkamp er sygt usmagelig. Der er uendelig mange eksempler på den slags og man bliver simpelthen så træt af det. Hold jer nu til jeres egen politik eller hvis i skal kritisere de andres (hvilket sådan set er ok) så hold jer til facts og lad være med at løbe med en halv, fordrejet vind for, at score nogle vælgere selv.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2022 kl. 15:01 #211
#209 du siger det som blå partier ikke putter ord i munden på røde partier.......... ..................... .............. ........ den lader vi lige stå der

Dette svar blev ændret 3 år siden af Noize.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2022 kl. 15:28 #212
#207 Nej nej, kun Socialdemokrater der også er medlem af partiet. Fremgår da ret åbenlyst troede jeg ? Hvis ikke, så beklager jeg mange gange og henviser til min ovenstående præcisering, for det var bestemt ikke meningen. Nej det siger jeg da ikke at jeg gør? Hvorfor i alverden skulle jeg ynke dem? Jeg forudsætter at de har taget et bevidst valg og fordømmer dem da fuldstændig åbent på det ?‍♂️ Tværtimod åbner jeg ret klart for at vi alle kan forføres. Og det er du mere end velkommen til at sige at jeg er blevet. #209 Efter min opfattelse gør en stor del det ganske bevidst, og det er begge fløje og i alle partier ud fra min erfaring. Jeg blev pænt upopulær da jeg ville drøfte boligsager på begge fløje og mulige S og RV skattesager. Man har en tendens til skyklapper og whataboutisme for så slipper man for at forholde sig til det. Jeg ville nok blive smidt ud af et parti, hvis jeg meldte mig ind i det ?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2022 kl. 16:10 #213
#211: Kan man være socialdemokrat uden at være medlem af partiet? Ingen forføres da af politikere. Jeg ser ikke amerikanske tilstande, hvor folks mening med livet afgøres af de forskellige valg. Den eneste gang, jeg personligt kan huske, at politikerne lovede mere end rimeligt, det var Thorning Schmidt og Søvndal. Det var vilde valgløfter, der blev brudt dengang. Det har mange lært af siden.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2022 kl. 16:23 #214
#210 Det gør jeg jo netop ikke. Har du læst hvad jeg skriver? "Det gælder på begge fløje" Så at du tolker det som om, at de blå partier ikke gør det samme, det må stå for din egen regning. Du gør dig jo lige præcis skyldig i det jeg kritiserer: Fordrejer det der bliver skrevet :-)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2022 kl. 17:39 #215
#212 Det kan man ifølge flere af mine bekendte og familiemedlemmer, så det håber jeg da at man kan, siden de selv anser sig sådan, uden at være medlem af partiet. Da jeg første gang stemte til et FT valg og stemte på Venstre, der så jeg også mig selv som venstremand, men jeg var ikke medlem af partiet (har i øvrigt aldrig været medlem af et politisk parti). Det er i den optik det skal ses. Jeg har ellers set mange på begge fløje, indland som udland, været hvad jeg anser for forført af politikere - Og her tænker jeg ikke Monica-måden. Men f.eks. de tosser der stormede Capitol Hill i USA. Det var ikke hvad jeg vil betegne selvstændigt tænkende individer, for så var de vendt om og gået hjem. I så fald bør du læse denne regerings forståelsespapir som angiver en hel masse valgløfter, hvoraf ingen af dem er blevet opfyldt. Thorning lovede en hel del, men under den her regering er det da gået helt amok. Og valgkampen er bare cringe - Fra begge fløje. Jeg ved ikke med dig, men 1.000 sygeplejesker er ret vild i min optik. I stedet har vi fået -918 under Mette. Så vi er ca. 2k short.. Heldigvis er de blevet klogere og nøjes med bare at tilbyde honninghjerter og lønforhøjelser til "nogen" offentlig ansatte. Yikes! I meningsmålingerne ser det umiddelbart ud som om mange har skyllet den lærdom ud med badevandet..
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/10/2022 kl. 18:46 #216
Ganske udemærket beskrivelse af nuværende politiske situation i DK: https://www.bt.dk/debat/ditte-okman-det-er-decideret-utrygt-og-uhyggeligt Ingen konsekvenser og robotsnak. Det er faktisk uhyggeligt at det er sådanne repræsentanter store dele af befolkningen ønsker sig i politik. Vi kunne egentlig spare en del på politi, domstole og fængselsvæsen ved at brede det adfærdskodeks ud til den generelle borger.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
31/10/2022 kl. 15:56 #217
Er der nogen der har set en lægmands forklaring af M's skattepolitik? De var i mine overvejelser blandt andre, men er ikke fan af mindre til den almindelige lønmodtager og mere til direktøren, hvis det da er rigtigt. ( Det er hvertfald sådan det bliver fremlagt af andre partier)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
31/10/2022 kl. 16:13 #218
Jeg er efterhånden der, hvor jeg bare stemmer som jeg plejer. De tre statsministerkandidater har ikke gjort noget godt for denne valgkamp og så med løkke med hans "Jeg peger ikke på en person". Det er noget fnidder
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
31/10/2022 kl. 16:18 #219
[quote quote=48585]Det er noget fnidder[/quote] Sig det nu bare som det er: Det er sgu noget lårt!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
31/10/2022 kl. 16:41 #220
[postquote quote=48587] Nu er jeg ikke lige så frivol i munden som jer mærkelige vestjyder, så jeg taler pæønt
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.