[quote quote=47449]Jeg frygter at det her valg bliver utrolig grimt.[/quote]
Dér er vi 100 % enige. Vi så det faktisk allerede i dag, hvor Støjbjerg mødte op til Pape's pressemøde og tog alt fokus.
Jeg er usikker på om det bliver amerikanske tilstande med tilsmudsning og mudderkastning af episke proportioner, men der bliver manipulering og spin som aldrig set før.
[quote quote=47449]Vi har endnu til gode at se hvad Pape eller Ellemann kan som statsminister. For mig er det det mindste onde af de tre – meget dårlige – valg, som vi i øjeblikket har.[/quote]
Hvis du kunne vælge en, hvem som helst, både aktiv og ikke aktiv politiker, som statsminister på nuværende tidspunkt. Her på bagsiden af corona, på vej ind i hvad der kan tolkes som en dyb krise. Hvem skulle det så være?
#18 du kan da ikke stemme på Mette hvis du mener at Elleman er for arrogant. Mette er jo inkarneret arrogance. Derudover at hun ved at ødelægge vores videnssamfund. Først unødvendige udflytninger der skærer indtag på fleste universiteter med 10%, og nu halvering af flere kandidatstudier. Og det er nok bare starten af socialdemokratiets idiotiske had til byer og had til uddannelse. Fy for pokker!
Det hele er noget lort!
P.S. Inger skal bare gå væk generelt.
Nu tager jeg ikke et statsminister valg så let, som du tilsyneladende tror at nogen kunne finde på.
Jeg skal da først kende til hvad vedkommende ønsker at udrette som statsminister. Det er netop den personophøjelse som Mette og flere politikere står for, som jeg finder farlig. Folk lytter jo reelt ikke til hvad politikerne vil længere, men forsimpler sit valg til rød versus blå.
Nuvel jeg støtter ikke alt som Ellemann har i tankerne, og jeg er kraftigt imod indflydelse til Nye Borgerlige og Danmarksdemokraterne, men ud fra det mindste onde, og fordi jeg mener man skal anvende sin stemme for at kunne brokke sig, så er jeg nødt til at vælge hvad jeg ser som det mindste onde i øjeblikket.
Det ændrer dog ikke på at det kommer til at vende sig i mig, hvis Støjberg får en ministerpost - Jeg kan kun sætte min lid til at meningsmålingerne er voldsomt forkerte, og håbe på indflydelse til øvrige partier. Og skulle Ellemann forfalde til at give hende en ministerpost, så har han også mistet min stemme i det sekund, der er et for mig, bedre alternativ. For han er da absolut ikke en optimal kandidat, men lige nu er han den eneste mulighed for mig som vælger, hvis jeg ikke skal miste mig selv og troen på vores repræsentative demokrati fuldstændigt.
Det er jo helt sindssygt at et lille land som Danmark skal have så mange partier opstillet. Totalt udvanding af indflydelse og lammelse af handlekraften når mandaterne fordeles på så mange partier.
Lige nu ser det ud som om Løkke og moderaterne bliver loddet på vægtskålen, jf. mneningsmålingerne, hvis Mette ønsker magten.
Han har heldigvis allerede meldt ud, at han kun kan pege på en statsministerkandidat der ønsker en advokatundersøgelse af Mettes ansvar i Minkskandalen.
Så hvis hun skal have hans stemmer, så kræver det at hun kravler ned fra hesten og iværksætter undersøgelsen.
Og det er absolut nødvendigt at det bliver undersøgt, før splittelsens sår kan heles i det her land, ellers bliver det kun værre herfra.
Var hun trådt tilbage da det kom frem, og havde udskrevet valg, og vundet igen, så havde jeg slet ikke været hvor jeg står i dag rent politisk. Hendes meningsmålinger var fantastiske dengang. Jeg kan fortsat ikke begribe hvorfor man ikke valgte den udvej, og da man ikke gjorde det, så efterlader det alene det billede, at man ikke gjorde det, fordi det ville betyde at Mette samtidigt skulle indrømme, at hun havde begået en ulovlighed.
Noget som end ikke vores finansminister åbenbart kan... Fucking cringe af en voksen mand/minister!
https://twitter.com/DebattenDR2/status/1577637748290326528?s=20&t=YtYWZYRNyjfYPhQsoRGEfA
#23 - Nej det er ikke, det er det eneste bolværk i et i forvejen råddent parlamentarisk system der står i vejen for at parlmentarismen ikke degenerer til en spejling af det shitshow de har i USA
Jeg går med Løkke og Moderaterne. Den open source model han har kørt på Det politiske mødested har båret frugt for jeg synes han bedst for formuleret gode løsning og reformer, når jeg følger med i debatten.
#18 Du synes Ellemand er arrogant men vil gerne stemme på Mette? Det giver ikke meget mening :-)
At vi ikke ved hvad de andre kan er ikke rigtig et argument for ikke at stemme på dem - så vil vi jo aldrig kunne få en ny statsminister hvis ikke man vil prøve noget nyt :-)
#19 og #24 beskriver perfekt hvorfor jeg har så meget mod regeringen.
De har simpelthen ikke forvaltet deres magt på en ordenlig måde, præcis som Sturm skriver.
Jeg er faktisk mest skuffet over RV og EL, at de gladeligt har ladet regeringen køre sit magtfulkomne show.
De burde ha haft nosser nok til for længe siden, at sætte en stopper for det.
Tak ?
Jeg har egentlig mange gange dyrket en lille kærlighed for mange af EL’s projekter og holdninger, men lige nu er det helt skrinlagt.
Den måde de solgte sjælen og ry som retlige vogtere fem minutter efter offentliggørelsen af minkrapporten for at mæske sig i magtens sødme, var så ulækker og kvalm, at jeg håber det bliver straffet, således at deres vælgere alene peger på deres kandidater der ikke lige nu sidder på borgen.
#27 Any time ?
[quote quote=47461]Den måde de solgte sjælen og ry som retlige vogtere fem minutter efter offentliggørelsen af minkrapporten for at mæske sig i magtens sødme, var så ulækker og kvalm, at jeg håber det bliver straffet, således at deres vælgere alene peger på deres kandidater der ikke lige nu sidder på borgen.[/quote]
Kunne ikke ha sagt det bedre :-)
#31 Hvilke udflytninger tænker du på?
Generelt så synes jeg sjældent at der bliver ryddet op - når først en regering har fucket et eller andet så ender det sådan i årevis.
Tror det eneste jeg har hørt nogen aktivt vil rulle tilbage er LA, der vil rulle tvangsfordeling af gymnasieelever tilbage. Ved faktisk ikke hvor de andre blå partier står i den sag.
Cancerman: Jakob Elleman ER arrogant, og den kommentar har jeg altså hørt fra flere borgerlige vælgere.
Mht. Hvad de to blokke vil…. Jeg synes det er virkelig ‘imponerende’, blå blok har haft 3 år, som opposition til at forme en plan for at generobre magten.
Og efter 3 år, som er lang tid, hvad er så det bedste de kan komme med i en krise tid?
* Skattelettelser
Hvordan skal det finansieres, det kan INGEN at dem svare 100% konkret på…. WOW!
Og så sidder Løkke der og LA, og siger “top skatten skal væk”, det har vi aldrig hørt før.
De har haft 3 år som opposition til at komme med helt konkrete forslag til Hvordan det skulle implementeres…. Har de brugt tiden på det?
Næh nej, det virker som om oppositionen hsr brugt alle deres krudt på minksagen, og meget lidt tid på reel borgerlig Politik.
Det bedste bud åbenbart er at eksperimentere med skattelettelser i en Krisetid.
Der er vist nogen som har bare har siddet og kryddet røv på borgen de sidste mange år.. fandme imponerende.
Pave nævnte dog en ting, effektivisering
af kommunerne, hvis alle var som de 10 bedste.
Men det komiske ved hans spare eksempel er, de 10 bedste kommuner i landet har allesammen ministre fra Venstre fløjen. De 10 værste har flest minister fra højrefløjen, lol
I kan google jer til artiklen.
Ironisk nok, selv ham Sikander Siddiq som de fleste borgerlige vælgere griner lidt af, var mere konkret i implementering af deres forslag, end flere af de borgerlige kandidater.
“Vi skal give flere skattelettelser på bunden”, hvordan vil du finansiere det, spurgte journalisten…
“Det skal de største virksomheder betale” svarede han prompte.
Hvis bare Løkke, Elleman og Pape kunne gøre det samme.
[quote quote=47484]434 Indlæg
Cancerman: Jakob Elleman ER arrogant, og den kommentar har jeg altså hørt fra flere borgerlige vælgere.[/quote]
Hvor har jeg sagt han ikke er arrogant?
[quote quote=47484]Det bedste bud åbenbart er at eksperimentere med skattelettelser i en Krisetid.[/quote]
Ja, lad os i stedet bare udskrive checks og love lønforhøjelser til vores kernevælgere ;-)
Personligt håber jeg lidt på en eller anden regeringskonstelaltion hvor socialdemokratiet, moderaterne og venstre er viklet ind i hinanden....
... Hvorfor, fordi hvad der er tilbage af den parlamentariske venstrefløj har behov for en spand kold vand i hovedet så de fatter at socialdemokratiet ikke er et venstrefløjsparti og ikke har været det længe.
Taget i betragtning af, at vi de seneste år vel nok er gået den mest udfordrende tid igennem siden 2. verdenskrig, så synes jeg sgu Mette F har navigeret skibet godt. Hun kunne meget vel få min stemme til næste valg.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Vi bruger cookies til login og dine indstillinger.
Læs mere i vores privatlivspolitik.