Er hele verden gået fra forstanden?

09/10/2023 kl. 17:48 #21
Jeg er nervøs for det som reelt kan udløse en 3. verdenskrig. Trump vinder 2024 -> USA trækker støtten til Ukraine. -> Rusland får frit spil i Ukraine. Kina ser USA blander sig uden om, og går ind Taiwan. Filmen knækker et sted, og NATO ryger i krig. Og Kina-Rusland-N Korea alliancen tilsluttes af andre der hader USA og Vesten. De er der allerede. Og så går det rigtig galt.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
09/10/2023 kl. 17:51 #22
#20 På den anden side, hvis Biden vinder 2024 får vi ifølge Trump 2. verdenskrig.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
09/10/2023 kl. 18:20 #23
#17 heh, tror bare det er en erkendelse af at statistikken er imod mig. Jeg bor alene på en landejendom hvor jeg laver ALT muligt selv og der er fart på med 1000 projekter. Ryger jeg ned fra høloftet, vælter og får havetraktorerne ned over mig, får en hovedpulsår i båndsaven, der er mange dumme måder at komme af dage på herude, og der går nok lang tid før nogen finder mig. Men man er jo den man er :). #16 haha ;D #20 Kina er et land af illusion og facade. Så længe det er tibetanske bønder og hongkongske studenterdemonstranter, så går det jo nok fint, men imod en seriøs modstander tror jeg det ender som med Rusland i ukraine. En kolos på ler-fødder. #21 puhh, det lyder altså også slemt!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
09/10/2023 kl. 19:20 #24
En dampkedel er noget med tryk i - uanset hvad der er af kræfter uden-for/fra? (sikkert Iran med-fl....og?) 50 år siden! Stultus' ér skuffet over (især)Mossad* og IDF - I burde sgu ha' været lidt mere på dupperne. *Så dem som værende langt mere kompetente end vor egne...alas
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
09/10/2023 kl. 19:51 #25
Til dem der kan magte at høre en lille time om emnet, har Vlad Vexler lavet en fin vid om emnet, efter min mening Han har han dækket Rusland-Ukraine krigen meget, til at forstå russisk tankegang m.m., været citeret i danske medier også, har russisk baggrund, men boet nogle år i Israel også - har ofte lidt filosofisk vinkel på tingene https://www.youtube.com/watch?v=tBcR1xvoPYI
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
09/10/2023 kl. 21:45 #26
Krigen i Tigray, 2020-2022 kostede 600.000 liv. Saudi Arabien er stadig i gang med at smadre Yemen og fordrive millioner af mennesker. Rusland fortsætter med at ødelægge Ukraine. Kina opruster imod Taiwan. Og nu er Serbien på vej til at samle tropper ved grænsen til Kosovo. Verden er fucked lige nu.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
09/10/2023 kl. 22:15 #27
"Saudi Arabien er stadig i gang med at smadre Yemen og fordrive millioner af mennesker" Nyhed? "Rusland fortsætter med at ødelægge Ukraine" Gammel nyhed :-( "Kina opruster imod Taiwan" KUN Taiwan? Og mht. Kosovo(måske grundet værende min første udsending?) Dé har "troppet Xtra op" de seneste 3 måneder+ Gammel nyhed :-/ https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-afskaere-gaza-fra-vand-mad-og-stroem-kan-give-bagslag-israel NO SHIT? Nu-vel...bekæmp ild med ild...
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
10/10/2023 kl. 05:58 #28
Jeg kan huske mange år tilbage… Der stod jeg og min ven i en pizzeria på amager, Og lige inden min ven fik sin pizza, der spurgte han den gamle mand “har i hvidløg i kan komme på?” Og der kiggede den lidt forvirrede mand og efter et par sekunder svarede han “HA-MASSER AF VITLØJ”. Det lød lidt som han råbte “Hamas”, og det er vidst det eneste fornuftige man kan konkludere om Israel/Palæstina konflikten.

Dette svar blev ændret 2 år siden af Canis_lupus.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/10/2023 kl. 06:44 #29
#10 At en løsning er simpel er ikke det samme som gennemførelsen af den vil være simpel. Løsningen er faktisk ret simpel. At kalde det ahistorisk at ville tage de kampe der har været frem og tilbage mellem jøder/arabere/beduiner/ottomanere for Judea/Israel/Palistine forundre mig - Fordi hele den nuværende, i din optik, konflikt starter jo ved at de får land "tilbage" som tidligere var deres. Du kan jo altid stille spørgsmål ved hvor langt tilbage må man gå for at kalde et land "sit". Områder har altid historisk skiftet "hænder" i forbindelse med krig. https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Israel Vil godt understrege at jeg på ingen måde forsvare Israel generelt, men siger at de alle er idioter og alle har skyld i konflikten.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/10/2023 kl. 07:49 #30
jøder/arabere/beduiner/ottomanere for Judea/Israel/Palistine forundre mig – Fordi hele den nuværende, i din optik, konflikt starter jo ved at de får land “tilbage” som tidligere var deres.
Den palæstinensiske befolkning er i grove træk den historiske befolkning, deres forfædre var jøderne i det historiske Israel, deres forfædre blev kristne hen over tiden og deres efterkommere blev så igen muslimer og begyndte at snakke arabisk i eftertiden. Et fragment forblev jødisk hen over århundrederne, og efter den spanske Reconquista kom der lidt flere fordi Tyrkerne evakuerede det jødiske mindretal fra spanien, hvor de stod til at blive udslettet af de kristne. Zionismen er ikke en ide der kommer fra det historiske palæstina, den har intet med palæstinensernes jødiske mindretal at gøre. Det er en ide der er opstået blandt europæere. Den har slet intet med hvad der har været af lokale stridigheder førhen. Hvad der er sket siden 48 er en etnisk udrensning af den oprindelige historiske palæstinensiske befolkning, der har været der siden oldtiden - det er udefrakommende hvide europæere der har kolonialiseret en anden verdensdel og gjort sit til at udrydde lokalbefolkningen. Det er uden sidestykke i områdets historie og at man hægter fortiden sammen med bosætter kolonialismens etniske udrensninger er at forklejne hvad der er sket de sidste 70 år, det er at løbe folkedrabets æriende.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
10/10/2023 kl. 16:37 #31
For lige at blive ved konflikten i Israel. Iran er allerede anklaget for at stå bag angrebene fra Hamas. Libanon har blandet sig og har angrebet i nord. Og nu blander Irak sig sørme også. Det bliver mere og mere spændende det her.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
10/10/2023 kl. 17:18 #32
For lige at afspore konflikten i Israel; Humlen lider under klimaforandringerne, og øl vil smage af mindre og være dyrere i fremtiden... ? https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-10-kort-nyt?entry=a9280037-4063-4b89-a20b-b70b78557da5
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/10/2023 kl. 18:51 #33
#31 Nooooooooo!!!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/10/2023 kl. 18:51 #34
https://ibb.co/ck6mDNZ Det kommer ikke som en overraskelse det der ?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/10/2023 kl. 04:25 #35
#33 - Ideologisk er de som snydt ud af næsen på hinanden, forskellene er æstetisk - hvorvidt man synes kors eller halvmåner er flottest.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
11/10/2023 kl. 06:33 #36
https://x.com/TarpCPH/status/1711776475895021903?s=20 ?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/10/2023 kl. 08:42 #37
#35 Hun er så ulidelig at se og høre på... Og denne gang er hun også decideret pinlig.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/10/2023 kl. 09:00 #38
#36 Journalisten eller Mette F? Personligt er jeg enig i at det absolut ikke er det samme og at jeg til en hver tid også vil mene at Israel har ret til at forsvare sig imod terror. Når det så er sagt er det pinligt at det internationale samfund ikke har fået Israel til at stoppe udviddelserne og fordrivelsen af Palistinenserne. At forlange at grænserne bliver respekteret. Jeg står godt Hamas kommer med et modsvar fordi intet andet tyder på at virke - men jeg kan bare aldrig acceptere terror direkte rettet imod civilbefolkningen (kan jeg heller ikke når Israel, igen på en anden måde, gør det)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/10/2023 kl. 09:47 #39
#37 - Hvordan vil du sætte magt bag det, det vil nærmest kræve at man afvæbnede begge og besatte Israel / Palæstina og fysisk fjernede 450k svært bevæbnede bosættere fra Vestbredden. Det palæstinensiske vestbredden er jo reduceret til en klynge usammenhængende enklaver, på marginal land, uden adgang til egen vand - hvor det er noget nær umuligt at bevæge sig mellem dem, fordi man skal krydse veje forbeholdt israelere og checkpoints hvor man nemt kan vente en hel dag på at få lov til at komme igennem.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/10/2023 kl. 11:04 #40
#38 Ville jo kræve at FN og i særdeleshed Israel/Palistina var med på den. Men var de det så kunne de enklaver godt flyttes tror jeg. Der vil selvfølgelig være voldsomme protester fra bosættelserne(besættelserne?), men Israel har da om nogen vist at de kan flytte mennesker som ikke vil det :-). Efterfølgende kunne Israel jo så lukke grænserne lige så tosset de vil. (særlige forhold dog i Jerusalem) Tror mange ville mene det var en helt fair pris for relativ fred i det område. Det er skammeligt at der er taget så meget land fra vestbredden og Gaza uden mere protest fra verdensamfundet.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.