Den sorte svane

31/05/2024 kl. 07:13 #21
[postquote quote=66310] Ville nok gætte på noget a la = -1
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
04/06/2024 kl. 13:50 #22
Det som pisser mig allermest af ved den her lille serie er at der tilsyneladende ikke kan blive gjort en skid mod disse kriminelle mennesker. Selv om de kommer med beviser i flyttekasser, er der stadig ikke noget at gøre. Hvad fanden er det for en lorte rets system vi har fået bygget i dette lille lorte land!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
05/06/2024 kl. 07:26 #23
#20 det var kun et par stykker, alle de store firmaer med deres hold af advokater skete der intet med. #21 man må også erkende nogen ting kan du bare ikke straffe dig ud af. Lukker du et hul, så finder de bare et andet. Den eneste (urealistiske) løsning ville være at vi var et penge-fri samfund. Alt skulle betales digitalt, alt, ingen pengesedler i hele landet ingen hæveautomater. Så kunne man digitalt spore alt uden problemer :) Apropos hårdere straf ==> ingen nytte, eksempelvis i Kina, hvis du bliver fanget i narkosmugling , så hedder det Dødstraf. Og vi er enige om at man kan ikke straffe hårdere end at slå folk ihjel, ? Men.. selv Det har har ikke stoppet folk i at smugle narkotika ind i Kina.

Dette svar blev ændret 2 år siden af Canis_lupus.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/06/2024 kl. 07:04 #24
[postquote quote=66449] Jeg kender til i hvert fald 2 foretninger - Frisør og beauty salon, hvor der ALDRIG er nogen kunder. De har næsten altid lukket og når der er åbent så sidder der bare en og kigger på sin tlf. Det er åbenlyst snyd - det er services du kan få penge for og alle betaler sjovt nok kontant(vil jeg tro). Det ville hjælpe selvfølge hvis det kun var digitale overførsler. Smart trick dog.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/06/2024 kl. 07:37 #25
#22 Uden at mene det er relevant i et retssamfund, så kan 'man' jo sagtens straffe mere end alm dødsstraf. Man kan jo fx begå vold og andet nasty på folks familie og venner. Tænker det er noget som sker i det mest hardcore miljøer, og derfor de 'vinder' over statens staf når folk skal vurdere deres handlinger. I den anden ende kommer staten jo 'bare' og tilbyder gratis mad og hus over hovedet som den hårdeste straf. Har man allerede været inde, så er det vel nærmest at betragte som en lille ferie, hvis det ikke er meget lang tid.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/06/2024 kl. 11:02 #26
#21 - Nu har jeg ikke set serien, for jeg har ikke TV - men der er sådan noget survivor bias agtigt noget. Hvor mange bliver løbende saboteret og frihedsberøvet og lign ifht. hvormange slipper afsted med det. Du ser noget her, men har du et statistisk grundlag for hvormange det lykkes for, straffrit vs hvor mange der ryger i skyggen. Man kan jo aldrig nogensinde slippe af med organiseret kriminalitet -man kan have systemer på plads der holder det på et for samfundet acceptabelt niveau, og det er altid en dialog hvor smertegrænsen er og hvor meget indsatserne skal være til gene for ikke kriminelle normies. 24 -
Tænker det er noget som sker i det mest hardcore miljøer, og derfor de ‘vinder’ over statens staf når folk skal vurdere deres handlinger.
Staten kan blive bedre til at løfte folk de har fået i saksen ud og væk fra de her miljøer, de fleste der ender i den slags miljøer - undtagen relle galninge - mistrives og er voldsomt stressede i det, de ser bare sjældent nogen vej ud.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
06/06/2024 kl. 11:04 #27
Jeg sad og så hele serien i går. Shit det er nogle vilde mennesker der kommer og går i den verden. Selvfølgelig, hvis alt er sandt, og vi ser tingene som de virkeligt er, så er det fandme en vild skyggeside. Jeg har også efterfølgende den kom ud, set flere steder i pressen at folk rundt omkring trækker sig og der bliver lagt afstand til de involverede. Jeg håber virkelig politiet og skat går efter de her mennesker for fuld smadder, problemet er bare, at fængsel i Danmark ikke er skræmmende. Ikke lige som andre steder i verden, som mellem-amerika, asien eller rusland. Der er det en hel anden verden inde i fængslerne. I danmark er det jo en luksusferie og der dukker personer op i tide og utide, som nærmest lever deres liv uden for fængsel, for netop at komme i fængsel igen, fordi de har det meget bedre bag murene, end udenfor. Men, det var lige et sidespor
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
06/06/2024 kl. 11:25 #28
Hvis folk først nu opdager at rockere er kriminelle så er de fandeme dumme. Men det jeg egentligt vil frem til, er hvor fucked up vores system er, når vi tillader eksistensen af disse grupper. Altså, vi står alle og ser på dem - og ved præcis hvad de er. Og så sker der "ingenting". Dvs der sker lidt, men intet som på nogen reel måde svækker grupperne. Samtidig får de så førtidspension som nogle af de eneste i landet. Hvorfor helvede er vi (som nation) sådan nogle slapsvanse? En ting er, at sådanne krimielle eksistere men at vi tillader dem klubhuse og at køre rundt med deres varemærke på ryggen og reklamere for dem selv? Fiks den lovgivning der skal til inden weekended, og så forbyd lortet. Det er jo en gigantisk hån over for os der trækker læsset at den slags parasitter går frit omkring.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/06/2024 kl. 11:40 #29
#27 -
Hvorfor helvede er vi (som nation) sådan nogle slapsvanse? En ting er, at sådanne krimielle eksistere men at vi tillader dem klubhuse og at køre rundt med deres varemærke på ryggen og reklamere for dem selv?
Det er fordi de indgreb du efterlyser vil nødsage et omfang og en hårdhåndethed der vil gå ud over vores alle sammens retssikkerhed, du ender med nogle love og nogle værktøjer der vil blive brugt på alle mulige utilsigtede og grænseoverskridende faconer andet steds i civilsamfundet. Det har ikke noget med slapsvanseri at gøre. Og selv med de indgreb, vil det være umuligt at komme organiseret kriminalitet helt eller bare tilnærmeselsvist til livs, den kriminelle underverden vil blot antage nye former og udtryk.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
06/06/2024 kl. 11:45 #30
[quote quote=66468]Jeg håber virkelig politiet og skat går efter de her mennesker for fuld smadder, problemet er bare, at fængsel i Danmark ikke er skræmmende. Ikke lige som andre steder i verden, som mellem-amerika, asien eller rusland.[/quote]
Alle de steder du nævner har mere udbredt og mere ekstrem organiseret kriminalitet end vi kommer bare tilnærmelsesvist inærheden af. Så det er ikke som om at fængsel, selv når det er hårdt er en effektiv skræmmer. Vi havde også ekstremt meget mere kriminalitet i Danmark, dengang man smed folk i Tugt- og Børnehuset, satte dem til at arbejde sig ihjel på voldene og henrettede dem i flæng.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/06/2024 kl. 11:51 #31
#28 Jeg tror ikke du har ret. Vi står med et kæmpe problem og allerede og jeg vælger heller at vi gør noget ved det, frem for at være bange for at 'systemet' bliver lige så slemt som rockerne. Det tror jeg nemlig ikke på. Din fantasi om hvad systemet bliver til ved jeg ikke hvor du har fra, men tænker ikke det er fra sammenligelige lande. Og desuden er det jo bare en fantasi / frygt. Den har du jo lov til at have, men jeg deler den på ingen måde. Men fedt for rockerne, hvis mange har det som dig. For så sker der jo nok ikke andet end de inviteres på mere dialogkaffe, der trykkes pjecer, de tjener på bogudgivelser og ellers hygger sig for vores penge. Et sted at starte, er sgu da i det mindste at forbyde rockerklubber - klubhusene, rygmærkerne og alle andre symboler. Klart de ikke forsvinder, men vi behøver for helvede da ikke tillade at de reklamere for sig selv.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/06/2024 kl. 11:59 #32
Det er ikke en synsning når han påstår at det ikke hjælper at give hårdere og hårdere straffe. Det er et faktum som er bevist gennem alle de gange det er forsøgt. Det er også et faktum at hårdere straffe avler hårdere kriminelle. Sat på spidsen, hvis man alligevel risikere dødsstraf når man laver butikstyveri kan man lige så godt køre linen helt ud når man er ved at blive taget til fange og skyde vildt omkring sig. Angående forbud er LTF jo ikke forsvundet selvom de er blevet forbudt. Det er muligt du ikke ser dem men de er mindst lige så udbredt som de hele tiden har været. Og hvis det intet gavner udover at man ikke kan se hvem der er rocker, så er det jo lige meget. Det handler vel for faen om at lave den mest effektive lovgivning som samtidig tager hensyn til retsfølelsen for den man forbryder sig imod. Og der har Emilsa altså ret
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/06/2024 kl. 12:24 #33
Et sted at starte, er sgu da i det mindste at forbyde rockerklubber – klubhusene, rygmærkerne og alle andre symboler. Klart de ikke forsvinder, men vi behøver for helvede da ikke tillade at de reklamere for sig selv.
De finder hurtigt andre måder at strukturere sig på og mere obskure symbolsprog. Pt er de rimelig nemme at få øje på og derfor også rimelig nemme at overvåge og kortlægge. Det er en fordel det er sådan, og det gør i øvrigt at hvis man fik politiet til at koncentrere sig mere om dem inden for de eksisterende rammer, så vil man også kunne stresse dem noget mere end hvis man gjorde det samme og de var helt under jorden.
Men fedt for rockerne, hvis mange har det som dig. For så sker der jo nok ikke andet end de inviteres på mere dialogkaffe, der trykkes pjecer, de tjener på bogudgivelser og ellers hygger sig for vores penge.
Jeg er sådanset overhovedet ikke interesseret i at snakke med rockere og finder det dybt problematisk at medierne giver narcisistiske klaphatte som Jønke og Sandberg taletid. Jeg er mest af alt interesseret i at smadre deres rekritterings base så meget som muligt - men mere om det nedenfor. Jeg er heller ikke specielt bange for rockere, jeg har taget stoffer med nogen af verdens farligste kriminelle, fordi min afdøde svigerfar havde mig med ude og "meet the bois" i Cape Towns townships.
Din fantasi om hvad systemet bliver til ved jeg ikke hvor du har fra, men tænker ikke det er fra sammenligelige lande. Og desuden er det jo bare en fantasi / frygt. Den har du jo lov til at have, men jeg deler den på ingen måde.
Jeg har så en uddannelse i Pol.Adm, med en overbygning i Udviklingsstudier. Jeg tænker der er rimelig god grund til at gå udfra at det universielt at giver man stater for mange værktøjer, så er det som at slippe børn løs i en slik butik, magt vil altid mere magt.
vælger heller at vi gør noget ved det, frem for at være bange for at ‘systemet’
Man kan afsætte flere midler til politiet inden for de gældende rammer, vi har allerede rigeligt med redskaber. Det er bare at det koster ressourcer at prioritere dem. Men vi bruger en masse milliarder på at få Ukrainere slået ihjel for ingen verdens nytte pt. Nogen af dem kunne man bruge der. Man kunne også prioritere forskellige tiltag der retter sig mod at identificere og samle de mennesker der er i farezonen for at havne i en kriminel løbebane op tidligt. Det virker, det er desværre også altid hvad man vælger at sylte når der skal skæres i budgetterne. Især unge drenge der ikke passer ind i det normative samfund grundet traumer, social baggrund eller tilstande som ADHD, skal have hjælp til at finde en retning og et fodfæste. Tager man den skags rigtig seriøst, så forkrøbler man bandernes kapacitet til at rekruttere. Men man tager det kun seriøst på papiret, når det kommer til handling sker der ikke en skid - for det er ikke god symbolpoliitik, og alt er fucking symbolpolitik uden effekt i disse tider.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/06/2024 kl. 13:16 #34
[quote quote=66473]Et sted at starte, er sgu da i det mindste at forbyde rockerklubber – klubhusene, rygmærkerne og alle andre symboler.[/quote] "problemet" er at du rammer rigtig mange lovlige "rocker" klubber, som bare er en flok mennesker der kører på motorcykler og er en del af samfundet ellers. Ja, der skal gøres noget ved de kriminelle, men det er så let at omgå at blive straffet i Danmark, og bliver du straffet, er det en sommerlejr i et par år.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
06/06/2024 kl. 13:18 #35
[quote quote=66472]Alle de steder du nævner har mere udbredt og mere ekstrem organiseret kriminalitet end vi kommer bare tilnærmelsesvist inærheden af. Så det er ikke som om at fængsel, selv når det er hårdt er en effektiv skræmmer. Vi havde også ekstremt meget mere kriminalitet i Danmark, dengang man smed folk i Tugt- og Børnehuset, satte dem til at arbejde sig ihjel på voldene og henrettede dem i flæng.[/quote] Jeg siger bare. Hårdkogte kriminelle er ikke bange for at komme i fængsel. Typisk bestemmer banderne jo dagsgangen, og det er steder som nede på Falster, hvor det er som en sommerlejr med eget køkken og toilet og bad og må have goder som fjernsyn, spillekonsol og jeg ved ikke hvad. Det er ikke fængsel. Jeg synes bare vi er for lade i Danmark med at straffe folk korrekt. Det skal føles som en straf, ikke som en sommerlejr
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/06/2024 kl. 13:39 #36
#34 -
Jeg synes bare vi er for lade i Danmark med at straffe folk korrekt. Det skal føles som en straf, ikke som en sommerlejr
Når nu der er en rimelig god evidens for at hårde fængsler der "føles som en straf" (Hvilket i øvrigt altid er relativt for bare det at sidde fast og blive micromanaged morgen middag aften 24/7, er for langt de fleste er en temmelig voldsom oplevelse) som eksempelvis amerikanske eller russiske fængsler, har en tendens til at skabe mere kriminalitet end de stopper. Så er det måske en rimelig dum vej at bevæge sig, sådan både i forhold til kriminalitetsbekæmpelse og samfundsøkonomisk osv. Måske skulle man istedet bruge energien på den rehabiliterende indsats? Jeg har boet i det dersens sydafrikas land, og det er ikke nogen hemmelighed at de har et øhm, omsiggribende, kriminalitetsproblem. De har også meget meget hårde og uhyggelige fængsler. Russiske fængsler en feriekoloni i sammenligning. Jeg vil vove at påstå at en af de største årsager og drivaksler i landets sociale problemer, herunder især deres kriminalitet og dets meget voldelige udtryk... Er den forråelse folk bliver udsat for i fængslerne, for de her mennesker kommer jo ud igen og når fængslerne sprøjter monstre ud i civilsamfundet, så har det en brutaliserende of forrående effekt på de miljøer de ender i. Sydafrika er et ekstremt tilfælde, men det er sådan set en tendens der er at se alle steder, hvor fængselssystemets formål er at det skal føles som en straf (udover frihedsberøvelse)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/06/2024 kl. 14:04 #37
#35: Jeg er med på at fængsler som i rusland, sydafrika og det meste af mellemamerika bare gør, at krimineller kommer ud mere kriminelle og mere rå i deres væremåde. Men, JEG synes bare, at de fængsler og straffe vi har i Danmark er for milde og simple. Jeg er med på at vi skal overholde menneskerettighederne, men vi kan godt gøre det anderledes og samtidig være med til at samfundet synes det ikke kan betale sig at lave kriminalitet. Du ser jo gerne, at folk på offentlig forsørgelse synes de ar det bedre i fængslet, fordi de ikke skal tænke på husleje, mad, medicin og andre fornødenheder, som var de udenfor og verden og økonomien er noget lort. Jeg er DOG mere tilfreds med at personer kan idømmes forvaring uden tidsbegrænsning, hvis de har været psykisk syge og har lavet noget lort, som f.eks. Fields manden. Jeg synes dog også derudover, at vores prioritering af vores offentlige midler er helt hen i hatten. Men, dét er en helt anden debat :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/06/2024 kl. 14:58 #38
#33 Nej. Du går ud fra at ingen kan finde ud af hvilke klubber som reelt er for MC enthusiaster og hvem der reelt er kriminelle. Men det er jo ikke noget problem. Det ved politiet jo godt, og derfor kan og skal vi lukke ned for de kriminelle, og lade hygge MC'erne være. Det er slet ikke svært, hvis ikke man er en egentlig idiot. Det der med at vi ikke tør kalde en spade for en spade er så frustrerende. Vi *ved* jo godt det som minimum er HA, Bandidos og Satudarah så man kan jo bare starte der. Check med politiet og de kan tilføje nogle andre 'stensikre'. Der skal gøres op med, at vi ikke kan gøre noget ved dét/dem som vi ved er problemet. Det vi at tillader dem gå rundt i deres uniformer er jeg overbevist om er 10 gange mere problematisk, end hvis de skulle operere mere anonymt. Det gør er deres rekruttering er uendeligt meget lettere, at de kan køre/gå rundt som 'konger' i uniform.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/06/2024 kl. 15:04 #39
[quote quote=66490]Det der med at vi ikke tør kalde en spade for en spade er så frustrerende. Vi *ved* jo godt det som minimum er HA, Bandidos og Satudarah så man kan jo bare starte der. Check med politiet og de kan tilføje nogle andre ‘stensikre’.[/quote] Desværre lever vi en vestlig retsstat, og skal kunne bevise de her mennesker og grupperingen laver noget kriminelt. Det er ikke nok at "vide det". Det skal bevises ud over enhver tvivl. Og når de arbejder i gråzoner, med stråmænd og der blvier holdt en hånd over dem af lyssky advokater og politikere, så er det svært at bevise ret meget.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
06/06/2024 kl. 18:35 #40
#38 Det er bare ikke godt nok. De skal tage sig af de problemer der er, og står loven i vejen, så skal den ændres. Meget, tror jeg, kommer fra hvor komplekse setups der laves. Det kunne man måske starte med at lovgive imod. Jeg er ikke så sikker på, at mange andre end svindlere har stor glæde af hvordan ting kan skjules i dagens muligheder for selskabskonstruktioner. Men man kan jo så tænke over, hvorfor det er sådan. Dem som laver reglerne har måske selv gode fordele ved dem.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.