Elon Musk er en idiot

07/10/2024 kl. 08:36 #21
RE: Det beviser jo ikke Elon’s motiver? Hvis du har læst Walter Isaacsons bog, som Musk selv refererer til, så ved man at * Musk er en Grøn Kapitalist. Og her skal man ikke tage fejl af kapitalist, derudover så er han allgerisk overfor regler og reguleringer og, you guessed it Skatter og fagforeningener. Han mener selv at virksomhederne er langt bedre til at skabe vækst, teknologi, fremgang osv osv. en 'The goverment' som han med SpaceX Eksemplet har bevist kan være rigtig, hvor ineffiktiv og åndsvagt og spild af ressourcer, det er, når det er firmaer som NASA der bare malker pengene. Igen det kan godt være han er grøn, men han er større Kapitalist end miljø menneske. Og når vi snakker USA er der ingen der er et sekund i tvivl om hvilken af de to partier som er stærk modstander af skatter højere skatter til virksomhederne.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/10/2024 kl. 08:49 #22
#19 Jeg synes faktisk ikke hans motivation er det vigtigste. Hvordan man skal forholde sig til Elons support for Trump, afhænger af hvordan man selv ser Trump. Hvis man synes Trump er en fin fyr, en god person og en dygtig forretningsmand og politiker, er der jo ikke noget problem. Hvis man synes Trump er lidt lurvet i kanten men bedre end alternativet, er der nok heller ikke noget problem. Men hvis man ser Trump som en nedrig lystløgner, som er dømt for fraud, bliver man nødt til at tænke over hvorfor Elon alligevel vælger at støtte ham. Hvis man er meget kompetent og intelligent - hvilket 100% er tilfældet for Elon Musk - mener jeg det må være svært at se Trump som andet end den sidste kategori - ligegyldigt hvad ens politiske tilhørsforhold er. Uafhængigt af hvorfor Elon støtter Trump, må han aktivt vælge at se bort fra de egenskaber, jeg lige beskrev. Det kan ikke undgå at smitte af på én selv, vil jeg vove at påstå, og det synes jeg er værd at tænke over, hvis man ellers er én, der ser Elon Musk i et positivt lys.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I ain't got time to bleed
07/10/2024 kl. 08:52 #23
welcome to to earth + mars - megacorp elon musk Jeg tror det eneste der interesserer ham i usa er at han kan få så frie tøjler så muligt og på sigt afmontere staten så den ikke har noget at skulle have sagt.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/10/2024 kl. 08:53 #24
Fint svar Canus. Trump har nævnt for ikke så lang tid siden at hvis han bliver præsident, så vil han arbejde på at fjerne $7.500 skatte tilskudet på alle elbiler, en skatterabat som den største Elbil producent i amerika (Tesla) får enormt meget ud af. Hvis Elon udelukkende var efter skatterabatter, ville han nok ikke støtte trump. Det fortæller os at der er andre ting på spil som Elon finder mere vigtigt.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/10/2024 kl. 09:50 #25
#21 Spot on. Politikken er for mig mindre relevant. Det opsigtsvækkende er, at Musk offentligt vil støtte en person som Trump - ikke hans politik - manden. Jeg er da sikkert også mere enig med Trump mht skattepolitik mv. Men jeg kunne aldrig i livet finde på at stemme på ham alligevel. Han er simpelthen for stor en løgner, svinder og generelt usympatisk til, at jeg vil have ham til at lede USA.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/10/2024 kl. 11:04 #26
[quote quote=69965]Han er simpelthen for stor en løgner, svinder og generelt usympatisk til, at jeg vil have ham til at lede USA.[/quote] I usa er bestikkelse fuldt ud lovligt, det hedder sig i stedet "lobbying". Realiteten er at det amerikanske politiske system er bundkorrupt, det inkludere også politkerne fra det demokratiske parti. Eneste forskel imellem Kamila Harris og Donald Trump, er at selv om Trump er en skovl, så er han i det mindste ærlig omkring det, du ved hvor du har ham. Kamila derimod forsøger at bilde os ind at hun bekymre sig for under- og mellemklassen. [quote quote=69962]Men hvis man ser Trump som en nedrig lystløgner, som er dømt for fraud, bliver man nødt til at tænke over hvorfor Elon alligevel vælger at støtte ham.[/quote] Nemlig, mens vi sidder her i lille danmark og ikke ved en skid, mon ikke Elon er lidt tættere på hvad der sker bag kulisserne, til at vide hvem det er bedst at støtte op omkring?

Dette svar blev ændret 1 år siden af knekker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/10/2024 kl. 11:06 #27
NASA National Aeronautics and Space Administration er jo ikke et firma. Er ikke sat i verden for at tjene penge, men derimod forskning osv osv som spaceX mere eller mindre kvit og frit kan bruge. Det er lidt som at sige at skoler malker penge men man kan godt bruge den studerende når han er færdig med skolen.

Dette svar blev ændret 1 år siden af RabidSquirrelX.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/10/2024 kl. 11:07 #28
[quote quote=69969]Er ikke sat i verden for at tjene penge, men derimod forskning osv osv som spaceX mere eller mindre kvit og frit kan bruge. Det er lidt som at sige at skoler malker penge men man kan godt bruge den studerende når han er færdig med skolen.[/quote] Sikke en gang fis. Selvfølgelig behøver de amerikanske skatteyder ikke at betale overpris for samme ydelse når det kan gøres lang langt billigere. Vi snakker altså ikke om kroner og øre her, men om milliarder af dollers i besparelse.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/10/2024 kl. 14:07 #29
Jeg savner dagene hvor Elon Musk var en excentrisk milliardær som turde drømme om at nå stjernerne og tænke ud af boksen. Et herligt nytænkende menneske som verdenen, synes jeg, havde brug for. Et eventyr næsten. Nå det så er sagt, så må det velsagtens være bekymrende, at han så åbenlyst går ud og backer Trump (kunne være en hvilken som helst politiker) så åbenlyst og offentligt. Rent etisk må en ejer af en multi-million socialt medie platform vel være at betragte som inhabil. Det ville være for nemt og nærliggende at ændre i lidt algoritmer og skubbe brugerne i en bestemt retning. Dertil er konsekvenserne for hvilken misbrug det kan føre til simpelthen for store. Derudover mener jeg nu også at kunne se ganske åbenlyse fordele han kan realistisk set få ved at backe Trump: skattelettelser, frit markedsspil og unions er ikke noget vigtigt. Der ER simpelthen en stor økonomisk gevinst i sigte, hvis Trump bliver genvalgt.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/10/2024 kl. 15:41 #30
#28 Jeg synes egentlig ikke der er noget galt i at støtte en bestemt politiker. Det ser naturligvis rigtig skidt ud, når vedkommende støtter en person, der bl.a. har forsøgt at vælte demokratiet i sit hjemland, men for os andre er det jo en fordel at vide, vedkommende er af så slet en karakter.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/10/2024 kl. 16:22 #31
Jeg synes Musk har gjort en masse gode ting, tror bare han breder sig over for meget lige nu, han skulle aldrig have stukket næsen frem og købt Twitter, kæmpe fejl fra hans side. Tvivler på han nogensinde kommer til at tjene på den tjeneste. Udover X har han Tesla, xAI og måske også OpenAI, Boring company, spaceX, og er han ikke stadig i Solarcity tingen hans fætter kører. Tænker at han skulle koncentrere sig lidt mere om lidt færre firmaer, og at han kører rundt og laver kampagne med Trump, giver i min verden ingen mening. Han kunne skrive et par kommentarer på X..
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/10/2024 kl. 17:37 #32
På et eller andrt tidspunkt når han kan erstatte det hele med ai er det nok mere rentabelt. Tror mere han har købt det medie for magten, nu har han et talerør han kontrolere med 550mio bruger. Og som vi alle ved er der jo ingen der kender algoritmerne på nogen af de store platforme så at sidde på den del af kagen for 550mio bruger betyder nok en del. Nyhedsmediet/platforme har altid været et stærkt værktøj at kontrollere.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/10/2024 kl. 18:00 #33
https://research.impact.iu.edu/key-areas/social-sciences/stories/social-media-platform-bias.html udklip: To uncover biases in online news and information to which people are exposed on Twitter, the researchers deployed 15 bots, called “drifters” to distinguish their neutral behavior from other types of social bots on Twitter. The drifters mimicked human users but were controlled by algorithms that activated them randomly to perform actions. After initializing each bot with one first friend from a popular news source aligned with the left, center-left, center, center-right, or right of the U.S. political spectrum, the researchers let the drifters loose “in the wild” on Twitter. The research team collected data on the drifters daily. After five months, they examined the content consumed and generated by the drifters, analyzing the political alignment of the bots’ friends and followers and their exposure to information from low-credibility news and information sources. The research revealed that the political alignment of an initial friend on social media has a major impact on the structure of a user’s social network and their exposure to low-credibility sources. “Early choices about which sources to follow impact the experiences of social media users,” Menczer said. Neutral "drifter" bots, in yellow, and a sample of their friends and followers colored according to political alignment. Large nodes are accounts sharing a lot of low-credibility links. The study found that drifters tended to be drawn to the political right. Drifters with right-wing initial friends were gradually embedded into homogeneous networks where they were exposed to more right-leaning and low-credibility content. They even started to spread right-leaning content themselves. They also tended to follow more automated accounts. Because the drifters were designed to be neutral, the partisan nature of the content they consumed and produced reflects biases in the “online information ecosystem” created by user interactions, according to Menczer. “Online influence is affected by the echo-chamber characteristics of the social network,” he says. “Drifters following more partisan news sources received more politically aligned followers, becoming embedded in denser echo chambers.” To avoid getting stuck in online echo chambers, users must make extra efforts to moderate the content they consume and the social ties they form, according to Diogo Pacheco, a former postdoctoral fellow at the Center for Complex Networks and Systems Research at IU Bloomington and co-author of the study. “We hope this study increases awareness among social media users about the implicit biases of their online connections and their vulnerabilities to being exposed to selective information, or worse, such as influence campaigns, manipulation, misinformation, and polarization,” said Pacheco. “How to design mechanisms capable of mitigating biases in online information ecosystems is a key question that remains open for debate.” Pacheco is now a lecturer in computer science at Exeter University. The Observatory on Social Media at IU Bloomington is supported in part by the IU Bloomington Office of the Vice Provost for Research. For more information about OSoMe’s research on social media Det er meget nemmer at se med news media hvor de er på spektret. Kan ikke huske i sidste uge med forsker her i dk på et af de her medier efter at have lavet profiler interesseret i puff bars automatisk bliver anbefalet at tilføje drug dealer accounts efter noget tid, ingen gang det evner de at administrere.

Dette svar blev ændret 1 år siden af RabidSquirrelX.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/10/2024 kl. 19:55 #34
#25 Så Trump er faktisk mere ærlig end de andre ? Interessant vinkel.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I ain't got time to bleed
08/10/2024 kl. 10:10 #35
Æblet falder ikke langt fra stammen: https://www.bt.dk/udland/raser-over-elon-musks-mor-du-er-en-fucking-idiot I guder nogle idioter.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
08/10/2024 kl. 15:02 #36
Sikkert ikke lovligt nej, men hendes pointe omkring hvor let systemet kan snydes er stadig valid. Men Biden og demokraterne arbejder imod for at man skal vise id før man kan stemme, med begrundelsen at mange sorte folk har ikke ID og derfor ville ID påkrævning være et racistisk tiltag. https://www.youtube.com/watch?v=DCytgANu010

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
08/10/2024 kl. 15:55 #37
#35 Ah ja. Det KÆMPE problem med stemmesnyd i USA. Der er vitterligt ikke et problem med snyd ved deres valg. De eneste der har forsøgt at snyde, hvor der ville påvirke udfaldet, er Trump i Georgia. Men det passer selvfølgelig ikke ind i din MAGA fortælling om, at valget blev sjålet. Nå vi er ved det, så tilbyder stodderen nu, at betale folk for at stemme. De må godt nok være desperate i Trump/Musk lejren. Og din "Trump er free speech" Jeg synes du skulle prøve at sætte dig ind i, hvor mange gange Trump har forsøgt at knægte folks ytringsfrihed. Trump og Musk er kun fortalere for ytringsfrihed, når det ikke går ud over dem. Vi kan f.eks. tage eksemplerne hvor Trump prøver at stoppe en film fordi han ikke kan li indholdet. Eller Musk der gør hvad han kan for, at lukke munden på ham knægten der trackede hans privatfly.... Yes, yes. Virkelig et par free speech fortalere ?

Dette svar blev ændret 1 år siden af Cancerman.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
08/10/2024 kl. 16:48 #38
[quote quote=70011]Men det passer selvfølgelig ikke ind i din MAGA fortælling om, at valget blev sjålet.[/quote] Kan du ikke lige citere mig hvor jeg laver den udtagelse? Mit YT link var egentlig mere for at vise hvor løgnagtig demokrat partiet er og hvor virkelighedsfjern og arrogant deres woke vælgere er, da du ser ud til kun at have et problem Trump og han er den eneste lystløgner. Man kan så spekulere om hvorfor demokraterne ikke vil lukke hullet i valgsystemet, da deres argument for ikke at lukke det er direkte løgn, som vi ser i videoen, men der er ingen pointe i at debatere spekulation. Selvfølgelig vil folk der er i offentlighedens søgelys gerne minimere tilsværtning hvis de kan komme afsted med det, specielt hvis man mener at beskyldninger mod en selv er baseret på løgn, det tror jeg da vi fleste gerne vil være foruden? [quote quote=70011]Eller Musk der gør hvad han kan for, at lukke munden på ham knægten der trackede hans privatfly…. Yes, yes. Virkelig et par free speech fortalere ?[/quote] Nu er Elon en meget søgt person der tiltrækker venner, fjender og psykopater fra nær og fjern. At vide hvor Elon befinder sig 24/7, ville være en klar sikkerhedsrisiko for hans liv. Det må du vel kunne forstå? Knægten prøvede at afpresse Elon til at give ham en gratis model 3 før han ville fjerne ham fra sin tracker. Virkelig ulækker opførsel fra den knægt.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
08/10/2024 kl. 18:27 #39
[quote quote=70013]Nu er Elon en meget søgt person der tiltrækker venner, fjender og psykopater fra nær og fjern. At vide hvor Elon befinder sig 24/7, ville være en klar sikkerhedsrisiko for hans liv. Det må du vel kunne forstå? Knægten prøvede at afpresse Elon til at give ham en gratis model 3 før han ville fjerne ham fra sin tracker. Virkelig ulækker opførsel fra den knægt.[/quote] Ja, det kan jeg da sagtens forstå. Men så må Elon lukke røven med hans free speech pis.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
08/10/2024 kl. 18:41 #40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/valg-i-usa/i-krig-mod-den-woke-tankegang-derfor-stoetter-elon-musk-trump Det her lille klip er meget interessant.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.