Grønland

07/01/2025 kl. 10:10 #21
Jeg håber man tager det her seriøst. For om 13 dage får vi et i en eller anden grad et fjendtligtsindet USA, med et enormt propaganda apparat og en kæmpestor efterretningstjeneste - som vil aktivt arbejde for at skabe splid i, og underminere det danske rigsfællesskab. Det vil være katastrofalt hvis ikke man allerede nu arbejder på hvordan man skal forholde sig til det. For efter den 20ende, når de amerikanske efterretningstjenester får besked på at holde særligt øje med hvad danskerne er ude på. Så bliver det svært at holde hemmeligheder for sig selv. USA har noget af et portefølje, når det kommer til underminering og indblanding i andre nationers indre anliggender. Nu kigger de på os... Panama er ved at forberede sig på amerikansk indblanding og der er store demonstrationer.

Dette svar blev ændret 1 år siden af Emilsa.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
07/01/2025 kl. 16:03 #22
Synes alligevel det er ret skuffende, at vi ikke hører mere fra Mette. At hun lige er ude at sige det hele er absurd. Man får jo lyst til at tro, at de sidder og overvejer det seriøst, i den siddende regering?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/01/2025 kl. 16:49 #23
#21 Løbet er kørt. Hun har med sin passivitet allerede foræret Grønland til Trump. Grønlænderne vil være selvstændige og de tror de er bedre stillet alene end sammen med os - de bliver nok klogere, når bloktilskuddet ophører. Alternativt, så bliver de en del af USA - så kan de jo overveje hvor fedt det bliver, at undvære alle de goder de har fra Danmark - dem får de ikke af USA. Hvis de tror, at de rager Trump en skid, så tager de fejl. Han er røv ligeglad med samtlige Grønlændere og vil skide dem et stykke.

Dette svar blev ændret 1 år siden af Cancerman.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/01/2025 kl. 17:44 #24
#20 - Han vil ikke afvise at bruge militær magt mod danmark og truer med told https://politiken.dk/danmark/art10232589/Trump-p%C3%A5-pressem%C3%B8de-Vil-ikke-afvise-milit%C3%A6r-tvang-i-sag-om-Gr%C3%B8nland-og-Panama Måske man skulle overveje om man skulle begynde at normalisere forholdet med Iran og Rusland som respons. Vi kan jo ikke gøre så meget over for en krigsmaskine som USA's - Men vi kan gi en F35 til Henholdsvis Rusland, Kina og Iran hvis Trump krænker os militært...
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
07/01/2025 kl. 17:56 #25
#23 Solgte heldigvis mine Novo Nordisk aktier da Trump vandt valget :D
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/01/2025 kl. 18:10 #26
Så mistede vi lige vores tætteste allierede, noice.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/01/2025 kl. 18:15 #27
#25 - Men på den positive side, så må det vel efterhånden betyde at vi kan stemple folk der simper for Musk, for statsfjender
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/01/2025 kl. 19:27 #28
#22 Frem med propaganda informationerne, og gør Grønlænderne opmærksom på hvad de ender med at gå glip af, hvis de siger ja til USA :D #23 Men det er simpelthen så hjernedødt, at man truer med de ting som han truer med, for at kan få sin vilje. Vildt barnligt... De fandt vist ud af, at ham Grønlænderen i video linket på #14, vist hører til i det kriminelle miljø over på Grønland :D
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/01/2025 kl. 19:37 #29
Som jeg har sagt før: Jeg glæder mig til den dag Colaerne og Cheeseburgerne indhenter det orange svin. Han er så ulidelig at se og høre på. Hans klamme cokevrag af en søn, må for den sags skyld også gerne komme til at tage en streg eller to for meget.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/01/2025 kl. 20:02 #30
Men det er simpelthen så hjernedødt, at man truer med de ting som han truer med, for at kan få sin vilje. Vildt barnligt…
Barnligt, sikkert men det vigtigste at bide sig mærke i ifht. det der sker nu - er er at den her form for truen og blanden sog, både militært og økonomisk for at få sin vilje, er noget USA gjort i vid udstrækning over for lilleput nationer de sidste 100+ år. Det er bare førstegang vi står for skud.

Dette svar blev ændret 1 år siden af Emilsa.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/01/2025 kl. 20:24 #31
#20 Jeg tror ikke man behøver tage det særligt seriøst. Trump åbner munden og gylper en ordgrød op, som han selv mener lyder macho, "strategisk" eller en kombination af de to. Fordi han er en sucker for opmærksomhed, har han meget hurtigt lært, at jo mere kontroversielt, det man siger er, jo mere opmærksomhed får man. Og når hele verden taler om én, kan man lege man er en stor og vigtig statsmand. Trump kommer til at invadere eller købe Grønland i lige så høj grad som han kom til at bygge en mur på Mexicos regning. Giv det en uge eller to, så er han kommet op med noget nyt vås, som verdenspressen og alle andre så kan løbe efter som hovedløse høns. Hans Engell foreslog i EB, at man bare skulle ignorere det, og det tror jeg egentlig er en udmærket plan. Den helt store vinder i det her er Putin. Hans projekt i 2016 fremstår mere og mere som en genistreg. Hvis målet var et destabiliseret Vesten, er Trump the gift that keeps on giving.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I ain't got time to bleed
07/01/2025 kl. 20:40 #32
[quote quote=72644]Den helt store vinder i det her er Putin. Hans projekt i 2016 fremstår mere og mere som en genistreg. Hvis målet var et destabiliseret Vesten, er Trump the gift that keeps on giving.[/quote] Han må være ved at grine sin røv i laser.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/01/2025 kl. 21:33 #33
[postquote quote=72645] Putin kunne vitterlig ikke ønske sig en bedre Amerikans præsident ?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/01/2025 kl. 21:39 #34
[quote quote=72646]Putin kunne vitterlig ikke ønske sig en bedre Amerikans præsident ?[/quote] Nope. Et par Russian assets I senatet og repræsentanternes hus er nok også glade for
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/01/2025 kl. 22:22 #35
Jeg havde intet imod Trump frem til i går. Og Elon den lille kælling. Ved godt Elon er vigtig, men kan han forhelvede ikke blande sig udenom Grønland :D
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
07/01/2025 kl. 22:33 #36
[quote quote=72648]Ved godt Elon er vigtig, men kan han forhelvede ikke blande sig udenom Grønland ?[/quote] Han skal generelt bare blande sig helt uden om politik. Han er en farlig mand at have til at blande sig i verdensordenen
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
08/01/2025 kl. 04:55 #37
https://www.berlingske.dk/internationalt/trump-kommer-med-markante-meldinger-om-groenland-og-truer-danmark FUCK DONALD TRUMP!! Hvor er alle de klaphatte der støttede ham? Væreså god, denne nyhed er til jer. Han truer os med både militært , og med afgifter på danske varer, hvis ikke vi sælger Grønland til dem.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
08/01/2025 kl. 07:12 #38
#36 Og hvordan tror de at de bliver behandlet, hvis de kommer under USA? xD Det er vel sådan en situation, hvor man prøver at overbevise Grønland at græsset er grønnere på den anden side, og så skal der samtidigt lidt trusler til for at sætte det hele i gang. Det er sku en fucked verden vi lever i, at det er sådan det skal fungere når der skal "shoppes" nye regioner. Trump har åbenbart også udtalt nu at han vil have fat i Canada? xD

Dette svar blev ændret 1 år siden af Masoz.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
08/01/2025 kl. 07:17 #39
Trump er nok desperat efter han har ødelagt forholdet til Kina, så USA potentielt får svært ved at få råmaterialer til at producere halvledere i fremtiden. Jeg synes godt vi kan lave en aftale med USA om at de kan leje sig ind til at udvinde en vis mængde råstoffer, men det bliver selvfølgelig meget dyrt for dem at vi gør dem denne enorme tjeneste, og de skal opfylde nogle klimamæssige krav i udvindingen. De donerer desuden gratis top-of-the-line NVidia kort til alle danske gamere, hver gang NVidia laver en ny generation. Det ligger kun naturligt for, da det vil være udelukkende på grund af vores gavmildhed, de overhovedet kan producere dem.

Dette svar blev ændret 1 år siden af Deadlights.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
08/01/2025 kl. 07:55 #40
Make America Green Again? Jeg er ret så forbløffet over udviklingen. Alt skriger jo til himlen: - Det fæhoved, som de gav MAGA-hat på, er dømt narkohandler. - Det var en politisk tur, uanset hvad Trump. Jr. påstår. - De taler om racisme vendt mod grønlændere. Jeg tror på det, men amerikanerne skal lige feje for egen dør. - Truslen om økonomiske eller militære sanktioner er et nyt skred i den forkerte retning. Jeg er enige med de, som mener, at Putin (og muligvis også Xi, Teheran og Pyongyang) må sidde og klappe de deres små, fede og blodtilsølede hænder. Æv for en udvikling. Må historien dømme dem hårdt... (nå ja, glædelig 6. januar i går... "A day of love")
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.