Så har Orban sgu tabt og lader - overraskende men positivt - til at erkende nederlaget.
Kan forestille mig, at der bliver åndet lettet op i Bruxelles her til aften ^^
Valg i Ungarn
Fuck ja! Det er fucking vigtigt. EU kan operere igen uden Putins lille puppy, og samtidig en kæmpe fuckfinger til Vance og Trump.
Fuck ja!
Orban skal trods alt have kudos for at anerkende det. Det vil Trump og Putin aldrig kunne gøre.
Ja, det hjalp altså ikke at udstationere couch fucker 6 før valget. :))
Derudover står de til 66% af mandaterne og kan løse evt problemer i forfatningen, så det er også nice.
Der er dog lige stadig en måneds tid til at Magyar bliver statsminister så man bliver lidt nervøs for om det måske er stilhed før stormen....
Overraskende at han anerkendte nederlaget så let.
Dejligt at han er væk, men lad os nu se hvad han der Peter finder på.
Kan være vi går fra asken til ilden...
Jeg er super glad over valget - det peger trods alt i en ny retning. Ikke totalt modsat Orban, men trods alt en ny retning.
Tror vi skal forvente små skridt frem og forhåbentlig en normalisering af forholdet til EU.
Hvis de så også kan gøre noget reelt ved korruptionen ville det være bonus.
Men det er skønt at se der også er lande hvor den yderste højrefløj går tilbage, det kunne man håbe også sker andre steder.
Fandme vigtig den klaphat til Orban røg ud, og så endda med et solidt nederlag. Bliver spændende hvad de ellers finder af lydfiler og diverse nu de har adgang til mere inside i Orbans korrupte samarbejde med Putin
[postquote quote=83157]
Lad os håbe, at han snart aflægger Putin et visit.
#8 Vance skal bare keep up the good work :-D
Edit: Altså med at fucke tingene op for Trump, ik'.
Dette svar blev ændret 3 måneder siden af Paybacktime.
[postquote quote=83157]
LMAO!!! jeg var ved at spytte min kaffe ud da jeg læste dette :D
det er guld, og ja shit det kører for ham :D
Dejligt at Orban er væk, og det fryder mig at se MAGA-segmentet tude på X.
Når det er sagt, så bør EU få fjernet at der kræves enstemmighed på nogle beslutninger. Det er simpelthen for let at sabotere for typer som Orban.
Der skal stadig være skrappe krav, men at en Putin-majonet kan blokere utroligt vigtige beslutninger holder bare ikke.
[postquote quote=83166]
Det er bestemt noget man skal passe på med at indføre - specielt hvis vi snakker simpelt eller kvalificeret flertal. Der er i hvert fald flere sager hvor Danmark/Norden har været i undertal.
Dog tænker jeg hvis - i dont know - 3/4 af alle stemmer for noget, så er det nok en god ide som udgangspunkt.
Alternativt skal vi have gang i det "EU i flere tempi" som Von der Leyen snakker om. At nogen så bliver sat af hvis ikke de følger med.
Begge dele har fordele og ulemper - også for Danmark.
#15 Jeg er helt enig i at man bør bør passe rigtig godt på.
4/5 flertal eller måske endda mere i større beslutninger, tænker jeg må være nogenlunde fornuftigt.
Vi skal bare have stoppet for den de facto vetoret Ungarn havde i spørgsmålet om feks. støtte til Ukraine. Her stemte 26 lande for støtte og 1 imod (Ungarn). Det var nok til at stoppe forslaget.
[postquote quote=83169]
Enig, om det er 4/5 - 5/6 - 9/10 eller noget andet er så noget man må finde ud af hvis det er, men at give vetoret til 1-2 lande er ret vildt, ganske enig.