:-O
Jamen hvad i al verdens riger & lande sker der lige PT!?
Dette ér jo fra liste A!
Hvad har hun - nu gjort?
https://www.dr.dk/nyheder/politik/joy-mogensen-gaar-af-jeg-er-loebet-toer-overskud
https://nyheder.tv2.dk/politik/2021-08-15-kulturminister-joy-mogensen-s-forlader-politik
Jeg tror, at mange der arbejder inden for kultur (musikere osv.) er godt tilfredse med denne nyhed. Hun er blevet slagtet gevaldigt under stort set hele pandemien.
#3 Det er naturligvis dybt tragisk, at hun mistede et barn og har kæmpet med at blive gravid igen.
Men hvis ens personlige sager overskygger ens evner til at være minister, så skal man altså trække sig - og ikke bare stikke hovedet i busken og vente på, at ministerpensionen bliver tildelt.
[postquote quote=22514]
#6: Hun har været vag og visionsløs, men i mange lande har man været misundelig på den hjælp, som kulturen i Danmark er blevet hjulpet på under pandemien, blandt andet i Norge.
Hun var vellidt som borgmester i Roskilde Kommune, måske primært fordi hun var mæglende og ikke rigtigt gjorde nogen fortræd. At hun blev kulturminister på baggrund af sin borgmester-stilling var ret specielt, og hun havde da heller ingen problemer i at kaste borgmesterkæden fra sig og løbe mod Christiansborg da muligheden opstod.
Forløbet frem til nu hvor hun går af demonstrerer nok meget godt at lokalpolitik og nationalpolitik er to meget forskellige områder at navigere i, og at arbejdspresset også er væsentligt forskelligt.
#7 Jeg er rimeligt sikker på, at mange i kulturen i DK har set misundeligt på, at de offentligt ansatte er sendt hjem med fuld løn, uden bekymring og folk i kulturen har stået med lang næse. Jeg kender i hvert fald et par stykker som har haft det meget stramt.
#10 Hvilke offentligt ansatte er blevet sendt hjem med fuld løn? De offentligt ansatte har udført deres arbejde hjemmefra, og hvis deres opgaver ikke har været kompatible med det har de mødt op.
[postquote quote=22548]
Hverken min kone eller jeg har været hjemme med løn, foruden den første måned, hvor der blev lukket ned.
Kunstnerlivet er ikke let, men jeg har ikke læst, at man ikke har kunnet få understøttelse eller skifte branche kortvarigt, hvor der var efterspørgelse.
+1
Det er din formulering der faldt ham for brystet tror jeg umiddelbart. Oversat lyder det som om de blev sendt hjem med fuld løn uden forpligtigelser - Jeg tror dog ikke det var det du mente.
Jeg er vel ikke den eneste her, som kan lægge to og to sammen? Hun stopper lige som Diablo 2: Resurrected er på vej ude ad døren. Et tilfælde? Næppe.
Nu skal hun lige hjem og theorycrafte builds og så er hun klar til september.