[quote quote=29122]Hvis dette er tilfældet, betyder det – som jeg forstår det og hvis min præmis er korrekt – vel at man ved at være vaccineret har markant sværere ved at overhovedet at blive smittet og derfor kun i ringere grad vil være aktiv smittebærer, hvilket så igen betyder at vaccinerede kun i lavt omfang vil smitte covid videre til næste person[/quote]
Korrekt. (Men der er nok nogen, der vil prøve at modargumentere)
Hvem er ikke vaccineret og er imod vaccinen?
Jeg sidder bare altid og tænker i den her slags debatter at det er mindblowing hvordan alle bare er eksperter, og bare plapre fakta og argumenter ud som om de ikke bare har læst og hørt de samme ting som alle andre, og typisk igennem medier og diverse informationssider totalt ukritisk.
Det beviser også hvordan reelle fakta og data kan læses og forstå's på rigtig mange forskellige måder, men generelt i det her land så har vi ca. 5 millioner corona eksperter der alle sammen kunne stille op i god aften danmark og fortælle resten af landet hvordan tingene hænger sammen. :)
Håber overstående små provokation kan læses med det glimt i øjet det var tiltænkt. :-)
Det er altid lækkert med en livlig debat.
[postquote quote=29116]
Det er meget sjovt at lige netop du kommer med sådan en kommentar!
Men det var nu mere det der med at man kan altid finde en eller anden på jordkloden der mener det samme som en selv!
Ligesom man ofte kan tolke en undersøgelse til at passe til enes egen opfattelse!
[quote quote=29108]Pro vaccine folk ville argumentere at man skal tage vaccinen for at undgå at jeg smitter udsatte folk, men faktum er bare den at vaccinen reducere ikke længere smittebære, da vaccinerede mennesker ikke længere forhindre i at bære rundt på covid og derved smitte andre.[/quote]
Kan du dokumentere det? Og er du ikke sød, at prøve med andet end en YT video.
[postquote quote=29127]
Hallo! det er faktum!?
Det kan ikke betvivles!
Jeg har selv lige fået første stik. Det var lidt blandede forhold der gjorde at det tog så langt tid.
Jeg er overhovedet ikke anti-vax, men jeg er som mange andre rimelig skeptisk over at skyde en uafprøvet vaccine i min krop. Jeg forestiller mig noget i stil med "I am Legend", hvor vi alle bliver til zombier om nogle år ;)
#25 du er ikke særligt sjov at have en saglig debat med
Ca 1 måned i alt, tog til over en uge, hvor det kulminerede, og så gik det langsomt væk igen med tilbagefald. Det underlige er dog at jeg af og til vågner om natten med symptomerne i ca. 10 sekunder. Så "vågner" kroppen ligesom. Men jeg vil gerne indrømme at jeg ikke ved om det er et bilkabulesyndrom; altså at jeg måske tænker for meget over det, og at jeg i virkeligheden er helt tilbage ved normalen igen.
I øvrigt er det interessant at se i denne tråd, at "os og dem" også her lever i bedste velgående, men det har man jo set i andre politiske tråde. Det er meget svært for nogle at gå ind til benet i stedet for at kaste om sig med dogmer, såsom at YouTube ikke må bruges i debatten. Det er interessant, synes jeg.
#23 Nu er jeg trodsalt rigtig sød ; ) https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1
Data from COVID-19 tests in the United States, the United Kingdom and Singapore are showing that vaccinated people who become infected with Delta SARS-CoV-2 can carry as much virus in their nose as do unvaccinated people.
Dette svar blev ændret 4 år siden af knekker.
[postquote quote=29135]
Skal det også være sjovt? ;)
#27 Ikke at jeg siger, at du ikke har symptomer stadig, men ens hjerne kan bilde en utroligt meget ind - det ved jeg af erfaring.
Jeg har aldrig sagt, at YT ikke må bruges, men jeg hader at sidde og se video - om det er om det her eller alt muligt andet. Derfor vil jeg gerne ha noget på skrift.
#28 Tak :-)
Jeg læser ikke nogen særlig klar konklusion på, at vaccinen er ligemeget, da man alligevel smitter... men jeg læser dog den her ret klare konklusion fra slutningen af artiklen:
These findings — along with an increase in cases in younger people who have not yet received both jabs — underscore the effectiveness of double vaccination against Delta, Elliott says. “We think it’s really, really important to get as many people double vaccinated, and particularly those younger groups, as soon as possible.”Så den artikel bakker ikke ligefrem op omkring din påstand om, at det er ligegyldigt at blive vaccineret, tværtimod så opfordre den til at blive vaccineret.
#33 Der er ofte fordi den slags typer, som eksempelvis knekker, får deres kilder i feeds på sociale medier og lign, de læser sjældent linket selv, men vælger stole på afsenderen (deleren på SoMe) og forholder sig udelukkende til udsagnet som deleren har knyttet til linket.
Det er helt mindblowing hvor mange postulater der flyder rundt på sociale medier som referer til kilder der modsiger postulatet. Men så længe det kun er et fåtal der forholder sig til kilden, så er det en helt enorm effektiv måde at sprede misinformation på.
Jeg har først for nylig fået mit andet stik. Grunden til det er, at jeg har været lidt bekymret over den relativt hurtige udrulning af vaccinerne, plus at jeg gerne ville være forholdsvis sikker på, at der ikke var trælse bivirkninger. Jeg er på ingen måde antivaxx, og jeg har ikke profil på nogen af de sociale medier ;-)
#33 Jeg tror den teknisk korrekte betegnelse er “selvmål”ah, skal vi nu ikke lige klappe hesten engang. ; )
Data from COVID-19 tests in the United States, the United Kingdom and Singapore are showing that vaccinated people who become infected with Delta SARS-CoV-2 can carry as much virus in their nose as do unvaccinated people.
To confirm this, the team cultured 55 samples that had Ct values less than 25, from vaccinated and unvaccinated people, and detected infectious virus in nearly every one. Most unvaccinated people also had Ct values below this level.
The findings underscore the importance of protective measures such as wearing masks indoors to reduce transmission. Researchers stress that COVID-19 vaccines are protective against serious illness and death, but the data on Delta transmission show that “people who are vaccinated still need to take precautions”, O’Connor says.Jeg skrev
faktum er bare den at vaccinen reducere ikke længere smittebære, da vaccinerede mennesker ikke længere forhindre i at bære rundt på covid og derved smitte andre.Nu spurgte du efter dokumentation på min påstand om at vaccinen ikke længere kan beskytte vaccinerede folk fra at smitte andre. Det har du med linket fået dokumentation på.
#28 Tak Jeg læser ikke nogen særlig klar konklusionLad mig også lige lave en selectiv citat på dig og fokusere udelukkende på det...her medgiver du jo selv at der ikke er nogen klar konklusion på det jeg linker til. Den sidste konklusion i artiklen er jo blot et ud af mange i artiklen, at du selectivt tager sidste citat og ser fuldstændigt bort fra alt det andet der bliver konkluderet i artiklen, må være på eget ansvar, husk på at de bruger ordet "we THINK" og ikke "it proves" snakke om selvmål...
“The bottom line is, this can happen — it can be true that vaccinated people can spread the virus. But we do not yet know what their relative role in overall community spread is,” says co-author Thomas Friedrich, a virologist at the University of Wisconsin–Madison.Her også en konklusion til dig, og det er at de faktisk ikke kender omfanget af spredningen fra vaccinerede folk. Der er delte konklusioner i artikel fra forskellige læger, og det jeg konkludere ud fra artiklen er at vaccinen er effektiv for folk som er udsat, men hjælper kun en lille smule i at forhindre spredningen, men ikke nok til at det for mig er det værd at tage vaccinen, da faktum er at de mange vaccinerede folk er begyndt at sprede virusen alligevel. For du og jeg ved udmærket hvordan det her kommer til at gå i fremtiden og det er at vaccine stikket ingen ende vil have. Som jeg sagde i den tidligere covid debat tråd, så sker der nok ikke noget ved at få et stik eller 2, men jeg har ikke lyst til at blive stukket 7+ gange, vi ved simpelthen ikke hvordan det påvirker vores immunforsvar på længere sigt.
The findings underscore the importance of protective measures such as wearing masks indoors to reduce transmissionDETTE! Dette er den eneste forholdregel der giver mening da det er det eneste hvor mennesker kan gøre en forskel, og det er at bære maske, bruge handsker ved indkøb, holde afstand, vaske hænder efter man har været ude fra huset og generel tage hensyn til andre osv.
#37 Du kom godt nok på overarbejde hva?
Kan vi blive enige om, at den artikel du linker til, og som du jo åbenbart mener er korrekt, anbefaler alle at blive vaccineret?
Beklager, men du har scoret et klokkeklart selvmål. Den kan du ikke redde ved, at du sidder og piller diverse ting ud af artiklen og prøver at dreje dem til din fordel.
Det kan godt være, at du kan bruge den til lidt at underbygge din påstand på, at vaccinerede smitter som uvaccinerede, men i din iver for, at dokumentere det, så skyder du dig selv direkte i begge fødder.
Jeg står af her. Gider ikke mundhugges med dig resten af november.
Beklager, men du har scoret et klokkeklart selvmål. Den kan du ikke redde ved, at du sidder og piller diverse ting ud af artiklen og prøver at dreje dem til din fordel.Ja akurat som du selv gjorde ved kun at bruge sidste konklusion ud af mange andre i artiklen? Ja det endnu et klokkeklart selvmål fra dig. Og du er selvfølgelig velkommen til at stoppe diskussionen hvis du ikke føler for det. Anyway, hvis du er sund og rask, er bedste forsvar imod covid, at få det naturligt, frem for vaccinen.