Woah, en intens infight imellem Hamilton og Perez!
Hvordan ser i Formel 1?
Gang i den... Hamilton melder, at han ikke kan holde farten, og Verstappen er begyndt at hale ind på ham.
Fed sæson, selv uden hr. Magnussen...
Perez kørt total vildt. Holdt Hamilton så godt nede. Vild racing. Bliver spændende. Men pt ser det godt ud for Hamilton. Så nu gerne Max vinde den.
Det er første løb, jeg nogensinde ser, så jeg hepper ikke på nogen. Men hvordan giver det mening, at Verstappen får foræret titlen pga. en ulykke? Hamilton førte med 11 sekunder, og Verstappen havde ikke en chance uden ulykken. Som sagt, jeg hepper ikke på nogen, men uden at vide noget om F1, så virker det latterligt.
VILD AFSLUTNING!
Well, det er marginalerne og tilfældighedernes spil. Det er sket så mange gange tidligere i denne sæson. Verstappen har imponeret mig mest i år. Jeg kan ikke lide ham, men han fortjener det.
Sådan har det altid været.
Bare vild afslutning. Sygt sygt løb.
Samme her @nickell
Hold da klejne for en afslutning >D
Hvor må det føles skidt at være Latifi lige nu, en fuldstændigt ligegyldig overhaling går galt og bliver afgørende for mesterskabet. Horner bedte om et Mirakel og det fik han så fra en der sidder i en bil med Mercedes motor :P
Angående Lews' afkørsel i første lap så troede jeg faktisk det var et 'dirty move' af Verstappen, men experterne i studiet er alle enige om at det var ren kørsel.
Til slut kan man vel sige at Max fik sit mesterskab, Lewis for en masse symptati - de tror jeg faktisk han går rigtig meget op i. Og så synes jeg det udstiller hvor langsomme Mercedes nogen gange er til at reagerer - Er det Bono eller Toto Wolf der er for sløv?
#28 Både og. Jeg så det her løb, og det var spændende i 52-53 omgange, hvor jeg da tænkte, at jeg måske skulle se noget mere F1 fremadrettet. Men jeg mistede totalt gejsten til sidst, og det virker mest af alt, som om jeg egentlig bare har spildt min tid.
Jeg forstår bare ikke, at man får gratis pit OG får 11 sekunder foræret på baggrund af et uheld, der hverken involverede Max eller Lewis. Det er jo så åbenbart sådan, reglerne er, men som ny seer, så sidder jeg mildest talt tilbage med en flad fornemmelse.
#29 nu snakkede jeg heller ikke om dig specifikt, tror FIA er ligeglad men de vil gerne have sporten spændende og populær og ændrer regler hver eneste år for at gøre det så spændende så muligt. Det er ikke en sport hvor regler ligger særlig fast :D
Altså det med tiden og pit er nu engang sådan at en safety car fungerer hele feltet bliver trykket sammen og det kan give gratis pitstops til folk. En VM finale kan også øndres ved at en fejldømmelse i 90 minut.
Det er sport. det er for at få tiden til at gå ja man spilder tiden men det er ikke ment som produktivitet men udnerholdning så det er lidt et mærkeligt sysnpunkt at have at det var uproduktivt ;)
Set fra et spændings/drama synspunkt synes jeg det er godt at der er 'events' som kan udligne fordele, og kommentaterne på viaplay (Tom Kristensen) sagde at der var tid for Lewis til at komme i pit. Jeg er med på at Lewis' ingeniør (Bono) giver Lewis en melding om at det ville 'Jeapodize race position', men den slags chancer tager de altså på Red Bull. Max overhaler lige inden DRS zonerne, hvilket er en kæmpe af en chance at tage.
Jeg kan så godt forstå hvis du synes det er lidt frustrerende og uretfærdigt at det ikke var den som havde kørt klar hurtigst som vandt. Men omvendt er en del af grunden til at Lewis var så meget hurtigere end Max sandsynligvis bedre setup/bil fra Mercedes - Mercedes' budget er betydeligt større en Red Bulls som dog også er ret massivt :D. At det ikke er lige for alle er for mig med til at gøre at jeg pt bare nyder dramaet og godt kan abstrahere fra de tilfældigheder som nogle gange giver nogle udsving.
Spending cap er på vej, jeg tror det er fuldt i effekt i 2025. Bliver spændende at se hvad det kommer til at gøre for sporten
håber det giver mening, min puls er stadig mega høj oven på den afslutning :D
#30 Jeg er ligeglad med, at sport ikke er produktivt at bruge tid på. Det skrev jeg heller ikke noget om. Hvis du vil sammenligne med en VM-finale, så ville det for mig svare til, at det ene hold var foran 3-0, hvorefter dommeren dømmer, at kampen skal afgøres vha. en straffesparkskonkurrence pga. en tilfældig skade eller lignende. Det ville jeg sjovt nok også finde latterligt.:) Men igen, måske giver det mere mening, hvis man er mere inde i F1. Men som neutral seer, der ser meget forskellig sport ellers, så virkede det lidt sølle.
#31 For mig var det et spændende løb med en tam afslutning. Det er måske forskellen på en ny seer og en rutineret fan.:)
Altså marshals beslutning om først ikke at lukke lapped biler forbi, og så 1 minut efter at beslutte det totalt modsatte er sååå langt ude, men ja de gjorde hvad de gjorde for at gøre det spændende til det sidste. Det ville jo have været lidt fesent at vinde VM trillende over stregen under safety car.
Det må føles lidt som at spille rollespil med en DM der ikke kan lide dig og konstant gør livet sværere og sværere for dig...
Fantastisk drama 10/10 fairplay 0/10
Jeg synes faktisk den var rigtig svær for FiA at få rigtig. Hvis de lader alle lapped biler overhale kommer racet måske ikke i gang igen da alle biler i principet skal være på plads bagerst i feltet. Hvis de ikke lader lapped biler overhale, så bliver konkurrencen i mellem Max og Lewis måske afgjort af lapped biler som kunne have været væk. Jeg synes de gjorde det rigtige og sørgede for at de relevante lapped biler kom væk, men jeg ved ikke hvad der sker med Mercedes' protest over det.
safety caren var skyld i at Lewis mistede et stort forspring, men det var Mercedes' team som er skyld i Lewis var på slidte dæk. Allerede ved første safety car kunne de have skiftet. Selv hvis han var kommet bag Verstappen ville han med DRS sagtens kunne lave en 100% sikker overhaling - han havde så meget mere pace en Red bull bilen.
Havde Lewis været på bare semi friske medium dæk fra første safety car, så ville det sikkert have set anderledes ud.
#34 Øhh, jeg gør det da netop klart, at min holdning kommer fra en total nybegynders perspektiv. Jeg påstår på ingen måde, at jeg er F1-ekspert, så du behøver ikke at spilde energi på at hidse dig op.:)
Overordnet set, så er reglerne jo spot on, hvis I rutinerede fans oplevede det som en spændende afslutning. Reglerne skal på ingen måde rettes til for at tilfredsstille nybegyndere som mig. Jeg ville i hvert fald selv være træt af, hvis man tog den slags hensyn i en sportsgren, jeg har fulgt i årevis.
Hvis Mercedes havde pittet Hamilton samtidigt, havde Max ikke fået et ben til Jorden, men skønt at der kom et tronskifte.
I kender nok alle det gamle ordsprog, Efter syv fede kommer der syv magre år, håber der er flere der kan byd RB og MB op til dans næste år.